Gezondheid alle pijlers

endeldarmkanker

28-08-2015 08:25 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft maandag te horen gekregen dat hij endeldarmkanker heeft :( Hij had een paar weken geleden bloed bij de ontlasting en vaak diarree dus heeft hij maandag een darm onderzoek gehad. Ze hebben een tumor van 4 5 cm gevonden, echter wel los van de darmwand en ze konden zien dat de rest van de darmen ook schoon is. Volgende week woensdag heeft hij pas de mri en ct scan en van de longen, en die dag er na de uitslag. Ik vind het nog zo lang wachten.. Opeens staat onze wereld op de kop. Mijn vader die altijd gezond is en nooit klachten heeft! Hij is 68 en heeft een prima conditie, kan altijd hele stukken lopen en fietsen. Ik kan mij haast niet indenken en hoop het ook niet dat er uitzaaiingen zijn.. Hij voelt zich echt goed, geen pijn, niet afgevallen, hij is gewoon net zoals altijd en daarom heb ik hoop dat dit het eerste stadium is. Niemand had dit verwacht, ik vind het zo eng wat er allemaal gaat komen. Ik lees overigens overal dat het goed te behandelen is, zelfs met 1 of 2 uitzaaiingen.. Hebben jullie nog verhalen en of tips hier over? De zus van mijn vader heeft dit in mei ook gehad en zij is nu schoon en heeft een stoma gekregen.
quote:bloem55 schreef op 04 september 2015 @ 06:28:

Op welke leeftijd was de kanker bij jullie? Mijn vader is 68!Mijn vader is 72
De dokter belde en de uitslag van de lever is nog steeds niet duidelijk. Ze weten niet wat het is dus misschien moet hij weer een foto laten maken. Het schiet echt niks op zo.. pff. Na twee onderzoeken weten ze nog niet wat het is op de lever. Wat moeten we hier mee? Als het nog langer duurt allemaal is het straks misschien te laat..
Hmmm, niet leuk. Voor de behandeling en overlevingskansen is het wel relevant om te weten of hij uitzaaiingen in zijn lever heeft.
Wat rot Bloem, nog meer onzekerheid. Dit klinkt niet leuk, maar wen er maar aan. Mijn moeder is bijna een jaar ziek nu en steeds als we denken dat we weer duidelijkheid krijgen over iets, dan komt er weer iets anders terug waar we weer op een uitslag van moeten wachten, of wat toch nader onderzoek vraagt etc. Het blijft altijd onzeker. Zo rot! Veel sterkte...
Maandag te horen gekregen dat ik een tumor heb in de endeldarm. Dinsdag de ct scan gehad as zaterdag een mri scan en dinsdag naar de chirurg voor de uitslag. Wis niet wat me overkwam had dit niet verwacht. Maar opgeven is geen optie. Zal vrij wel zeker een stoma krijgen maar het is niet anders. Ik heb nog genoeg dingen om van te genieten kinderen klein kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven