Endometriose??
vrijdag 24 november 2017 om 11:38
Hallo
Ik zit echt dringend met een vraag.
Kom net bij de huisarts vandaan omwille van mijn eisprong en menstruatieklachten. Deze klachten worden namelijk elke maand erger! Het is zelfs zo erg dat ik bij de menstruatie niet meer rechtop kan lopen en paracetamol MOET nemen. Het gekke is dat het vooral linksonder in is evenzo met de eisprong waar ik ook altijd drie dagen last van heb.
Ben nu bijna een jaar geleden bevallen van ons eerste kindje..
Herkent iemand dit? De huisarts dacht aan endometriose maar zegt dat ze in eerste instantie dit normaal vind. Nu moet ik dus wachten op een oproep voor een echo maar maak me een beetje ongerust nu omdat we nog wel een kinderwens hebben...
Ik zit echt dringend met een vraag.
Kom net bij de huisarts vandaan omwille van mijn eisprong en menstruatieklachten. Deze klachten worden namelijk elke maand erger! Het is zelfs zo erg dat ik bij de menstruatie niet meer rechtop kan lopen en paracetamol MOET nemen. Het gekke is dat het vooral linksonder in is evenzo met de eisprong waar ik ook altijd drie dagen last van heb.
Ben nu bijna een jaar geleden bevallen van ons eerste kindje..
Herkent iemand dit? De huisarts dacht aan endometriose maar zegt dat ze in eerste instantie dit normaal vind. Nu moet ik dus wachten op een oproep voor een echo maar maak me een beetje ongerust nu omdat we nog wel een kinderwens hebben...
zondag 26 november 2017 om 09:57
Ik herken die klachen enorm...vermoed zelf ook endometriose bij mezelf. Maar 2 gynacologen bezoekjes leverden niets op. {van binnen ziet het er goed uit, van buiten willen ze niet kijken, hun oplossing is...neem maar de pil, terwijl ik daar nog beroerder van word}
Dus houd ons op de hoogte en heel veel succes!
dinsdag 13 februari 2018 om 13:08
Dobbel123 schreef: ↑26-11-2017 09:57Ik herken die klachen enorm...vermoed zelf ook endometriose bij mezelf. Maar 2 gynacologen bezoekjes leverden niets op. {van binnen ziet het er goed uit, van buiten willen ze niet kijken, hun oplossing is...neem maar de pil, terwijl ik daar nog beroerder van word}
Sorry ik lees het bericht nu pas ..
Maar inwendige echo gehad en alles was goed.. heel bijzonder..
dinsdag 13 februari 2018 om 16:12
Ik herken het ook. Vroeger had ik elke menstruatie opnieuw veel klachten en pijn. Ik slikte volop pijnstillers maar het was elke maand weer pittig om die menstruatie door te maken. Aan de pil gegaan, maar daar kon ik niet goed tegen na een aantal jaar. Toen via de huisarts bij de gynaecoloog terecht gekomen. Die zag wel het e.e.a. op de echo en concludeerde daaruit dat ik endometriose zou hebben. Hij wilde alleen nog even een kijkoperatie om te zien hoe erg ik het had.Dobbel123 schreef: ↑26-11-2017 09:57Ik herken die klachen enorm...vermoed zelf ook endometriose bij mezelf. Maar 2 gynacologen bezoekjes leverden niets op. {van binnen ziet het er goed uit, van buiten willen ze niet kijken, hun oplossing is...neem maar de pil, terwijl ik daar nog beroerder van word}
Je raad het al, toen ik bijkwam uit de narcose zei hij doodleuk dat er nooit sprake is geweest van endometriose en verder moest ik het zelf maar uitzoeken.
Toen heb ik op advies van de huisarts een mirena spiraal laten zetten, sindsdien niet meer gemenstrueerd en ook geen klachten meer gehad.