Gezondheid alle pijlers

Erge rugpijn

25-07-2016 22:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik werd vanmorgen ineens wakker met stekende onderrug pijn vroeger werd dit spit genoemd. Ik kan al de hele dag niet staan laatstaan lopen ik heb zoveel spiroflor er op gesmeerd en paracetamol genomen niets werkt diclofenac en ibufrofen mag ik niet heben iemand nog andere tips? Ik kan gewoon niet bewegen al zou dat beter zijn....
Plat blijven liggen en rustig aan doen. Meestal is het binnen 2-3 dagen weer over. Probeer gewoon rustig aan te doen en af en toe een stukje te lopen ondanks de pijn.
Ik ben bang dat ik geen keus heb wat een pijn zeg!
ijszak op de rug leggen

rustig blijven bewegen (achteruit lopen gaat vaak makkelijke dan vooruit lopen)

probeer het zitten te vermijden, wil je toch zitten, ga dan op de rand van een tafel zitten of op een hoge (tuin)stoel

bij het liggen een kussen onder de knieen, en bij het op de zij liggen een kussen tussen de knieen

bij staand iets doen (tandenpoetsen, koken, strijken, etc) 1 voet wat hoger zetten, ongeveer 1 traptrede hoog, en wel zorgen dat je dan niet door de heup heen zakt. Afwisselen van links op recht

slik de pijnmedicatie maximaal, vraag je apotheek of huisarts wat je mag slikken

en verder veel geduld
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja snap ik. Moeilijk voor te stellen nu maar gaat meestal vanzelf over. Na 3 dagen nog niet over echt naar de dokter bellen. Is zenuwpijn en daar werkt een pilletje niet echt voor.

Heb het zelf vaak gehad :( weet hoe het voelt
Gister was er nog niets pas vanmorgen...

Hamerhaai zitten is het enige wat geen pijn doet liggen wel en staan kan ik niet....
quote:elfje08 schreef op 25 juli 2016 @ 22:04:

Plat blijven liggen en rustig aan doen. Meestal is het binnen 2-3 dagen weer over. Probeer gewoon rustig aan te doen en af en toe een stukje te lopen ondanks de pijn.

Bij spit moet je juist helemaal niet blijven liggen, dat is een achterhaald advies. Juist in beweging blijven is goed, zonodig met pijnstillers.

Ook geen ijszak op je rug leggen, warmte is juist goed om je spieren gemakkelijker te kunnen blijven bewegen. Bijv. Midalgan of Tijgerbalsem is fijn.

https://www.gezondheidsne ... /spit-schiet-er-opeens-in
quote:mary57 schreef op 25 juli 2016 @ 22:24:

[...]

Bij spit moet je juist helemaal niet blijven liggen, dat is een achterhaald advies. Juist in beweging blijven is goed, zonodig met pijnstillers.

Helaas werken ze niet en ik kan al de heledag niet eens op mijn benen staam dus de beweging lukt niet altijd. Normaal moet je bewegen klopt. Ik hoop dat ik het morgen wel weer kan want dit is niet grappig..

Ik heb spiroflor
Mijn fysiotherapeut zei een keer: 24 uur rust en dan het bewegen weer opbouwen.

Verder idd niet zitten maar liggen..en idd met kussen onder de knieen en een kleintje tussen de knieen bij zijligging.

Sterkte..ik weet hoe pijnlijk het is.
Dank je minka16
Ellendig zeg. Er bestaat ook gel met ibuprofen (ontstekingsremmer) erin wat je op je huid kan smeren. Merk Kruidvat huismerk.

Lumbago
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toch maar even de huisarts gebeld helemaal misselijk door de pijn werd gewoon zwart voor mijn ogen heb dit nooit gehad...
En hoe is het nu?
Iets beter maar loop nog steeds als een oma vooral.smorgens. slik paracetamol en maandag naar de fysio.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven