Gezondheid alle pijlers

Erge zeurende buikpijn onder navel

16-10-2012 22:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 4,5 dag heb ik buikpijn, in mijn onderbuik, precies onder mijn navel. In het midden. Het wordt elke dag erger. Vanmorgen urine ingeleverd bij huisarts. Er zaten witte wolkjes in. Uitslag: wel wat bacteriën, maar niet genoeg voor n blaasontsteking of urineweginfectie. Morgen heb ik n afspraak bij de huisarts zelf maar maak me best wel zorgen.

Ik heb pds maar mn ontlasting is op dit moment prima. Ben niet verstopt. Drink genoeg en plas ook voldoende. Slik de pil en zit op dag 9, ben dus niet zwanger (al getest) en heb nu geen eisprong.

De pijn voelt 'n beetje als menstruatiepijn, soms wat kramp. 's Avonds wordt 't erger. Mijn onderbuik is opgeblazen en bukken doet pijn.

Is er iemand bij wie dit bekend voor komt? En nee, geen glazen bollen, gewoon wat herkenbaarheid gezocht.

Juul
Heb je een "innie" of een "outie". In geval van een innie, zou het een ontsteking van je navel kunnen zijn?
Toen ik erge buikpijn had rond mijn navel bleek dit een maagzweer te zijn. Of beter gezegd een zweer aan het begin van de 12vingerige darm. Pijn was uiteindelijk ondraaglijk en was op z'n hevigst laat op de avond. Dit had te maken met het avondeten.

Een kuur deed het bij mij, na een kleine week was de pijn zo goed als verdwenen.

Weet niet of het dit ook is bij jou hoor. Sterkte!
Blindedarmontsteking begint juist vaak onder de navel en zakt dan wat verder af naar rechts maar goed je ziet het 3 antwoorden, alle 3 verschillend, het kan van alles wezen...
@ Gravinnetje: nog niet aan gedacht! Heb n innie maar de pijn zit meer tussen mijn navel en mn venusheuvel. Van binnen. Dank voor je reactie!
@Bibaatje: pijn is nu al erg rot. Als t binnen n week helemaal over is, ben ik heel blij!

@Snyggin: Je hebt gelijk, veel mogelijkheden. Maar ben echt heel benieuwd. Blinde darm ontsteking, begint dat ook zo opbouwend? Ken eigenlijk niemand die dat heeft gehad.

Allebei bedankt voor het meedenken!
endometriose?
Dat opgeblazen gevoel en kramp herken ik. Vooral 's avonds en snachts heb ik er last van, het voelt net alsof je naar de wc moet maar de pijn/druk gaat niet weg. Vooral de week na mijn ongesteldheid had ik veel last van krampen (leken net wel mini weeen), dat is na een week wel minder geworden. Nu heb ik alleen 's avonds last van een opgeblazen gevoel en een druk in mn onderbuik (heb geen flauw idee of t mn maag is of mn darmen of baarmoeder).
mijn blaasontsteking werd pas aangetoond na een kweekje... als ik actief was had ik last... hoe meer ik liep op bewoog, dus ook naarmate het later werd, was ik verplicht rust te nemen en niks te doen... laat maar op kweek zetten er zit blijkbar iets in en soms ziet een kweek meer
@Charlie: opgezocht.. heftig en herkenbaar.

@ Miss_Marvellous: Heb jij 't niet nodig gevonden om naar de HA te gaan? Bij mij is t niet mijn maag/darmen. Ik denk eerder vrouwelijke organen of blaas. Als ik naar de wc moet lijkt 't alsof er nog meer in de verdrukking komt daar.
Little_Angel89: Wat bedoel je met n kweekje? Mijn urine werd ook op kweek gezet. Of bedoel je n vaginaal onderzoek?
Nee ik dacht/denk dat het vanzelf wel overgaat, het is iedergeval wel minder geworden. En ik denk niet dat het een blaasontsteking is. Ik hoop dat het over een paar dagen helemaal over is.
Nou... Op naar de spoedeisende hulp voor waarschijnlijk n blindedarmontsteking!! Heb nu ook koorts en voel 't bij elke stap. Wordt vervolgd!
Het kunnen wel 100.0000000 dingen zijn... uhmm Spoedeisende hulp of weer naar de huisarts en gewoon er op staan dat je goed onderzocht wordt! Laat bloed af nemen... dan is het zo duidelijk of er een ontsteking is ja of nee! laat je niet zomaar weg sturen, maar zeg dat je het zelf niet vertrouwd en sta er op dat er goed naar je gekeken wordt!
Spoedeisende hulp???? Waarom in vredesnaam? Bloedt ze leeg, is haar hart gestopt, ligt ze over de grond te kronkelen en te gillen van de pijn?
Heb dezelfde symptomen laatst eens gehad, onderbuikpijn, krampen.. Was niets te vinden, ook niet in uitstrijkjes en andere onnderzoeken.. ( Ze dachten iets met de baarmoeder) maar dat was het ook niet.

uiteindelijk nu nog geen diagnose gehad, pijn wel iets of wat minder geworden. Maar ik lees dus nieuwschierig mee!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Heb dezelfde symptomen laatst eens gehad, onderbuikpijn, krampen.. Was niets te vinden, ook niet in uitstrijkjes en andere onnderzoeken.. ( Ze dachten iets met de baarmoeder) maar dat was het ook niet.

uiteindelijk nu nog geen diagnose gehad, pijn wel iets of wat minder geworden. Maar ik lees dus nieuwschierig mee!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik ben onderzocht op de spoedeisende hulp omdat n blinde darm gevaarlijk is (als ie op knappen staat) Het was inderdaad mijn blinde darm. Lig nu in t ziekenhuisbed te wachten in mijn blauwe jurk tot ik geopereerd word. Sowieso vandaag nog. Je hoeft dus kennelijk niet dood te bloeden om gewoon serieus genomen te worden. Net mensen, die artsen. Blij dat t gebeurt, pijn is inmiddels niet te harden.

Dank voor jullie reacties!!
Jemig, wat eng! Succes straks, hoop dat alles voorspoedig verloopt
Bah, naar zeg! Beterschap!

Was/ben je er eigenlijk ook misselijk bij?
Alles is goed gegaan heb wel veel pijn aan mijn navel nu. Daar zijn ze namelijk naar binnen gegaan. Blij dat t achter de rug is nu.

Ik was niet misselijk maar dat komt kennelijk wel vaker voor. Werd me vandaag wel veel gevraagd. Had wel koorts.

Dank voor jullie reacties meiden
Jeetje Julia dat schrikken! Sterkte. Mag je al naar huis of moet je blijven ?
Dank je Bibaatje! Ik moet n nachtje blijven, omdat ik laat geholpen ben. Fijn om in goede handen te zijn.
Jeetje Julia, heftig! Sterkte ermee en gelukkig ben je zo alert geweest...
Excuses to, ik reageerde op het bericht boven me en had jóuw bericht dáárboven niet gelezen. Het was dus niet lullig bedoeld. Beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven