Gezondheid alle pijlers

ervaring keelkanker?

08-11-2013 07:36 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met keelkanker? En dan met name de levensverwachting als?

Heb nu ruim een jaar continue slikklachten (geen globus) inmiddels zijnmn keelamandelen eruit, die waren chronisch ontstoken. Maar mn slikklachtenzijn er nog steeds. Ik dacht eerst dat het littekenweefsel kon zijn, maar de op was in juni... Dus de huisarts heeft me nu terug verwezen naar de kno-arts. Ik rook al ruim 20 jaar, niet als n ketter maar wel dagelijks. Verder schraap ik continue mn keel omdat ik anders kwaak als een kikker en ben ik erg vaak verkouden.

Maandag kno-arts maar maak me stiekum erg zorgen.

Info en geruststelling zijnbeide welkom!
Wie zegt er dat je keelkanker hebt? Wacht eerst het bezoekje aan de KNO-arts af en stop ondertussen met roken!

Btw ik ken verschillende mensen die keelkanker hebben gehad en die nu nog gewoon leven hoor dus het hoeft geen doodvonnis te zijn gelukkig. Sterkte.
Slechte weerstand en keel schrapen is typisch iets wat bij roken hoort. Ga nou geen horrorverhalen opzoeken en wacht gewoon tot maandag. Geniet van je weekend en stop inderdaad met roken
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Je kan beter vragen om ervaringen met hypochondrie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het human papilloma virus (HPV) dat verspreid wordt door onbeschermde orale seks lijkt nu de belangrijkste oorzaak van keelkanker bij mensen jonger dan 50 jaar, zo waarschuwen wetenschappers.

Indien keelkanker in een vroegtijdig stadium wordt ontdekt, dan is er ongeveer 90 procent kans op genezing.

En meer info
Bah
Weet je dat je van roken ook longkanker en maagkanker kunt krijgen?

Misschien is het nuttig om alvast te stoppen met roken??

Waar wacht je op?
Ik kan het me voorstellen dat je je zorgen maakt, heb dat zelf ook weleens gedacht. Moet er wel bij zeggen dat ik nogal een hypochondrische inslag heb. De kans dat je het hebt is echter minimaal, volgens mijn huisarts komt dat vnl. voor bij oudere mannen die heel veel roken. Neem ook aan dat je niet in korte tijd veel bent afgevallen. Wacht nou maar af tot je bij de KNOarts bent geweest.
Cum non tum age
Nou, mijn ervaring met keelkanker is dat een vriend het had. Genezen verklaard, na een pijnlijk traject. En na een jaar kwam het terug en weer een half jaar later is hij dood.

Maar als ik jou was zal ik me daar nu geen zorgen over maken, dat heeft toch geen zin... Geniet nog lekker van je weekend. Steek nog een sigaret of wat op en drink er 1 op.
Hypochondrie? Nee hoor! Ben normaal gesproken het optimisme zelf. Heb hier om de een of andere reden een heel slecht gevoel over. Weet ook niet waarom.

Overigens: terechte opmerkingen over het roken, je zou denken dat dit de ultieme motivatir is, ben nu 2 dagen rookvrij, moet maar gewion volhouden nu.
Maar ja, dan lees ik t stuk van Lamaatje en ergens schaam ik me dan voor mijn zorgen terwijl er misschien niets aan de hand is.

Maar wilde t toch ff kwijt, dank iig voor t lezen.
Ik zou je topictitiel laten veranderen.

Ik dacht van doen te hebben met iemand die keelkanker heeft. Of iemand ermee kent. Gelukkig is het bij jouw niet zover.

Maar de titel vermoedt het ergste, maar je weet nog niks.

Al kan ik je zorgen begrijpen. Maar pas dan de titel even aan.
Ik zou niet allemaal horror verhalen gaan Googlen dat heeft meestal absoluut geen zin.
.
Ik vind ook dat je wel meteen van het ergste uitgaat, maar goed, je vroeg ervaringen....

Mijn oom zou het niet overleven werd gezegd. Dat was 30 jaar geleden.....hij is er nog steeds.
Wat een belachelijke topictitel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:mara2 schreef op 08 november 2013 @ 09:07:

Maar de titel vermoedt het ergste, maar je weet nog niks.Goh, ik wist niet dat een titel iets kon vermoeden. Een titel kan wel iets doen vermoeden.
Misschien is het een optie om te gaan stoppen met roken? Scheelt je veel gezeur met je gezondheid en red misschien zelfs je leven.

Zat verhalen in het longkanker-topic van forumleden die zijn overleden aan longkanker/ de gevolgen van roken.

Ik zeg dit niet om vervelend te doen, maar je neemt nou eenmaal een groot risico.
No love without lost
Mijn advies:

Stoppen met roken, hierdoor zal je slijmvlies verbeteren. Dan hoef je minder te schrapen (héél slecht voor je stembanden!). Drink veel water om het vochtbalans in de slijmvliezen op pijl te houden.

Ook zou ik naar een logopedist gaan die met manuele facilitatie werkt. Deze kijkt goed naar de spierspanning in je hals en rondom je larynx. Een globusgevoel valt meestal te wijten aan teveel spanning in de spier tussen je ringkraakbeen en je schildkraakbeen. Wanneer deze weer wordt opgerekt en op normale spanning komt ben je van dat globusgevoel af.

Haal je geen dingen in je hoofd! Succes bij KNO.
Summerdee, ze heeft juist geen globusgevoel, zegt ze in d'r op.

Misschien heb je wel poliepen op je stembanden?

Wacht nou maar eerst maandag af ipv je druk te maken om keelkanker. Heeft een dokter dit gesuggereerd?

En als het maandag reuze meeviel, niet weer beginnen met roken hé.
Och wat stom..nouja sorry dan slaat mijn post nergens op.. behalve dan dat je je geen dingen in je hoofd moet halen. Wacht maar even af bij KNO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven