Gezondheid alle pijlers

Ervaring met Venlafaxine? (Efexor)

30-03-2012 10:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n 2 maanden geleden begonnen met het slikken van Venlafaxine. Eerst 37,5 Mg, en inmiddels slik ik 75 Mg p.dag.

Dit ivm depressie en gegeneraliseerde angststoornis.

(In normale-mensen-taal: depri en overal over piekeren de hele dag door.) De eerste bijwerkingen van het starten zijn inmiddels grotendeels gelukkig wel weg, maar ik merk allerlei veranderingen op die ik graag eens met andere 'gebruikers' uit zou willen wisselen.

Enerzijds loop ik niet meer de hele dag door te huilen, wat een hele verbetering is. Maar er zijn ook negatieve (en mij onbekende) kanten zoals dat ik het idee heb dat ik trager geworden ben in mijn denken en handelen, mijn concentratie is slecht, ik ben steeds erg moe, en dat klaarkomen bijna onmogelijk is geworden.

Wie herkent dit?

Welke dosis slik je?

Wat zijn jouw (pos+neg) ervaringen?

Ik ben ook nieuwsgierig naar wat nu eigenlijk een 'normale' dosis is om te slikken per dag.

Ja, ik slik Venlafaxine en wel:

Totaal aantal stemmen: 28

37,5 Mg per dag (18%)
75 Mg per dag (36%)
150 Mg per dag (11%)
187,5 Mg per dag (4%)
225 Mg per dag (21%)
300 Mg per dag (11%)
Andere dosis Geen stemmen
ik slik mijn ad smorgens en savonds x
Ik ben zelf sneller gaan afbouwen dus van 150 mg, naar 75+37.50, eerst op advies van de psychiater maar, dat zou ik 3 weken slikken. Ik werd / bleef nog steeds depri etc. etc. dus ik ben na 1 week 75+37.50 naar de oude dosis van 75 mg gegaan. Ik heb wel veel hoofdpijn ervan gehad en het ''flippen in je hoofd'' stopte echt nog niet. Maar ik had ook veel problemen privé. Die zijn wat rustiger geworden allemaal. Dat scheelt ook. Ik vind alleen mijn werk op kantoor wat ik altijd leuk vond, nu enorm moeilijk, ik snap niets meer, mijn hele zelf vertrouwen is weg. Ik ben van alle kleine dingen snel gestrest en jij? Ik ben erbij gaan schoonmaken, 2 adresjes, zwaar werk hoor, om wat extra te verdienen, ik werk nml maar 24 uur, en ben alleen met mijn kinderen. Maar nu valt ook nog 1 alimentatie van 1 kind weg en moet ik wel wat erbij doen, ondanks dat ik dat nu helemaal niet kan als ik zo ziek ben. MAAR WIE ZIET EN BEGRIJPT JE ZIEKTE? Moeilijk hoor. ....Maar, ik heb het van de week voor het eerst gedaan, het geeft wel zelfvertrouwen (wel enorm onzeker, trillen en zweten( wat ik nooit gehad heb). Ik kan weer iets, ik ben niet dom. Ik dacht dat ik zelfs dit werk niet kon doen, zo onzeker ben ik geworden. Misschien kun jij voor jezelf iets van vrijwilligerswerk bedenken wat je ECHT leuk vind voor een paar uurtjes per week. Bijvoorbeeld, met dieren of met iets anders wat je ECHT aanspreekt, dan ben jij belangrijk en je krijgt complimentjes. Ik bedenk ook maar wat hoor? Een hobby heb ik helaas niet en weet ook niets te bedenken, lezen zoals jij doet heb ik het geduld/ concentratie niet voor. Ik ben verplicht weer voor mezelf met vrienden gaan afspreken, want ook voor hun verstopte ik mezelf en schaamde ik me, ze zeiden, Dinkie, je bent er altijd voor ons geweest, laat ons nu jou helpen. Maar hulp geven is zoveel makkelijker dan aannemen, raar he?? Van die kalmerings tabletten extra word ik wel enorm moe, pff. Naar buiten toe gaan helpt ook altijd wel even, alles helpt maar even, ik heb ook gewoonweg nergens zin in. Als de kinderen bij hun vader zijn slaat de grootste paniek toe. Heb jij dat ook als je alleen bent? In welke woonplaats woon jij?

Groetjes van Dinkie.
hoi dinkie, nou eerlijk gezegd ben ik het liefst alleen nu schaam me voor mensen heb heel erg zon gevoel van laat me met rust jullie snappen er toch allemaal geen reet van wat ik wel snap want ik snap zelf ook niet zo goed hoe je zo kunt afglijden nog zo lang geleden had ik nog een heel leuk leven week of 8 en nu pffffff

Ik woon in zevenaar ligt bij Doetinchem in de buurt.

Maar goed ik vind dat je het nog knap doet allemaal hoor, je mag best wat liever voor jezelf zijn!

liefs
Waar woon jij, in welke woonplaats??

Groetjes van Dinkie
Ik ken dat schaamte gevoel maar al te goed, zeker hier in het westen van het land, mensen zijn hard en nuchter en ik ben maar steeds bang van wat zal een ander wel niet denken, dat wil ik graag loslaten. Dat is het allermoeilijkste voor mij, dingen, negatieve gedachten loslaten. Kan jij jezelf alleen vermaken? Ben jij ook zo vergeetachtig en chaotisch op dit moment?

Ik heb geen partner en als ik alleen ben om het weekend worden de aanvallen alleen maar erger. Ik had ook een heel leuk leven, dat wil ik zo graag terug, ik vecht er elke dag voor, maar vechten helpt niet bij angst. Accepteren hoe je leven nu is zeggen ze dan. Nou dat is moeilijk. Ik ga naar een psychosomatisch fysiotherapeut elke week al een jaar lang. Die leert je ontspannen, anders leren denken over van alles en nog wat en ik moet aan mijn zelfvertrouwen werken. Maar hoe doe je dat als je niet zo over jezelf kan denken. Heb jij tips?

Groetjes van Dinkie.
(Om het weekend als de kinderen weg zijn bedoel ik ermee, als de kinderen bij hun vader zijn.)
Ik gebruik sinds 3 maanden 75 mg Venlafaxine en ik moet eerlijk toegeven dat ik er van ben opgeknapt. De eerste 2 weken doodziek geweest, sorry voor mijn bewoording maar ik voelde me net een drugsverslaafde...

De eerste weken had ik erg veel behoefte aan lichamelijk contact van mijn man om het zo maar te zeggen en ik was eerlijk gezegd dat dat er niet meer zou zijn.

Ik las allerlei vreemde verhalen!!!

Wat ik aan mezelf merk is dat ik wel rustiger ben geworden maar dat ik wel even de tijd nodig heb gehad om bepaalde dingen te accepteren...

Waar ik wel moeite mee heb is dingen onthouden en mijn concentratie is echt dramatisch.

Momenteel wek ik 16 uur in de week, verdeeld over 4 dagen en aangezien ik veel PC werkzaamheden heb, is dit echt de limit!!!

Ik zit van origine in de ploegendiensten, en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft???

Is het nu ook zo dat je dit middel heeeeeel lang moet blijven gebruiken???

Groetjes en bedankt alvast!!!
Ik heb het jaren geleden gebruikt in 375 mg geloof ik en ben toen in 5 weken tijd 21 kilo aangekomen.

Ben er toen ook mee gestopt en een ander middel genomen.

Vond het echt vreselijk spul,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven