Gezondheid alle pijlers

Ervaringen Hirudotherapie (bloedzuigertherapie) gevraagd

28-06-2014 07:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd heb ik weer ontzettend vaak last van migraine en spanningshoofdpijnen.

Vaak helpt mijn medicatie voor migraine niet goed genoeg (en het blijft natuurlijk rotzooi wat je slikt), en ben ik minimaal drie dagen ''uitgeschakeld''.

Dit is nu al de vierde week achtereen het geval.

Ik word hier nogal moedeloos van, vandaar dit topic. Ik ''moet'' toch wat...

Zijn er hier mensen bekend met bloedzuigertherapie?

Ik vind het best wel eng, maar als het helpt, wil ik het toch gaan

proberen.

Alles beter dan die vreselijke pijn die mjin leven beheerst.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Wat zegt de vereniging tegen kwakzalverij er van?

Ik heb zelf migraine en wat je nu overweegt is echt onzinnig.

Ga naar een goede neuroloog, verander je leefpatroon, leef regelmatig, zelfde tijd opstaan, zelfde tijd slapen (min 8 uur), regelmatig eten, weinig stress, ...etc.

Probeer evt acupunctuur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zie dat je pas een smak hebt gemaakt, ben al bij de HA geweest? Misschien komt je pijn deels daar vandaan en heb je iets van fysio nodig ofzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Suze02 schreef op 28 juni 2014 @ 07:33:

Wat zegt de vereniging tegen kwakzalverij er van?

In het verlengde hiervan: in de Volkskrant stond volgens mij laatst in de bijlage een onderzoek hierover - concreet werd gemeld dat er geen enkele wetenschappelijk bewijs is dat bloedzuiger"therapie" helpt tegen bijvoorbeeld trombose of hoofdpijnklachten. Ja, de beestjes stoten een stofje uit dat voorkomt dat je bloed gaat klonteren als ze het willen opzuigen. Maar de hoeveelheden hiervan zijn zo klein dat zelfs als je je hele lijf zou volleggen met bloedzuigers dat dat op je hele hoeveelheid bloed nog steeds een verwaarloosbare hoeveelheid zou zijn. Een keer in de zoveel tijd is er vanaf de middeleeuwen al een hype rondom bloedzuigers maar helaas is dat dikke vette onzin.

TO als je echt last hebt van migraine ga dan naar een goede neuroloog voor een consult.
Je krijgt geen migraine omdat je bloed klontert.
Voor mijn spanningshoofdpijn ga ik altijd naar een shiatsu masseuze, helpt altijd!

Doe bloedzuigers, waar gaan ze die dan op je hoofd zetten? Tussen je haren, boven je ogen? Rilllll......Brrrrrrr......
quote:viva-amber schreef op 28 juni 2014 @ 08:17:

Ik heb zelf migraine en wat je nu overweegt is echt onzinnig.

Ga naar een goede neuroloog, verander je leefpatroon, leef regelmatig, zelfde tijd opstaan, zelfde tijd slapen (min 8 uur), regelmatig eten, weinig stress, ...etc.

Probeer evt acupunctuur.

Ik heb al 32 jaar lang last van migraine, en dan heb ik het niet over af en toe een keer.

Ik heb al héél wat geprobeerd, dus al die dingen die je voorstelt over leefpatroon, eetpatroon aanpassen etc heb ik al lang geleden gedaan, echter zonder resultaat.

Ook fysio, chiropractie, sportmassage, osteopathie heb ik in het verleden al gehad. En niet te vergeten een nieuw matras en een goed hoofdkussen aangeschaft.

Neurologen ben ik al geweest, hier in de buurt en ook bij de hoofdpijnkliniek (dhr. Ferrari).

Het blijkt dat ik soms in de migraine blijf hangen, dus regelmatig een switch van de ene kant naar de andere zijde van mijn hoofd. 6 dagen lang, houd dat maar eens vol..

Uiteindelijk wordt je er gewoon gestoord van. Ik zal dan ook blij zijn als de overgang zich aandient. En dan maar hopen dat ik van de migraine verlost word (al is dat natuurlijk ook niet zeker).

Dus in mijn geval onzinnig?? Heftige uitspraak hoor.

Je leven moet er maar door beheerst worden.

Vrouwen die een keer per maand een migraineaanval krijgen, oké, niet leuk, maar wat zou ik graag met die vrouwen willen ruilen..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:viva-amber schreef op 28 juni 2014 @ 08:19:

Ik zie dat je pas een smak hebt gemaakt, ben al bij de HA geweest? Misschien komt je pijn deels daar vandaan en heb je iets van fysio nodig ofzo.

Dat klopt, dat was de rechterzijde waar ik last van had.

Nu heb ik het sinds gisteren weer links.
Jij bent niet onzinnig maar de behandelingskeuze is onzinnig.

Ik heb het zelf ook al vanaf mijn 11de erfelijk klassieke met aura's dus ook visusklachten, bkackouts, tintel hand en arm. Wisselend in intensiteit van lichte aanval tot idd dagen achtereen geen licht kunnen verdragen en veel overgeven.

Ik heb wel het geluk dat mijn aanvallen in intensiteit de laatste jaren wat minder zijn geworden en maxalt slaat vaak aan (niet altijd).

Ik snap dat je van alles hebt geprobeerd en dat e.a. jou niet helpt wat afschuwelijk is. Voor mezelf vrees ik dat ik er mee moet leren leven zolang er geen echte oorzaak wordt gevonden. De acceptatie helpt mij soms ook, zonder schuldgevoel in bed kruipen of ergens in de schaduw met een grote zonnebril op. Neemt niet weg dat sommige dagen/uren ondraaglijk zijn.
Heb je botox al eens overwogen?
Waarom laat je jezelf niet even nakijken gezien die val. Misschien zit je wel helemaal vast tgv spanning in nek, schouders, ...etc dan kan de kant waar je pijn hebt ook wisselen.
Botox heb ik ook over nagedacht, nog niet gedaan. Ik zou het wel proberen indien ik weer een heftige periode heb.
http://www.wetenschap24.n ... it-je-hoofdpijn-glad.html
ik heb dus botox gedaan, een heel klein beetje en je ziet het nauwelijks, was deels cosmetisch en deels voor elke dag hoofdpijn wegens aan spannen van spieren, en ik slik dus bijna geen pijnstillers meer, heb heel af en toe hoofdpijn. Was dus niet voor migraine, dat heb ik af en toe en kan me voorstellen dat je daar gek van wordt als je dat echt heel vaak hebt...
Botox heb ik weleens aan gedacht, maar verder niets mee gedaan.

Ik heb sowieso veel kwalen, vooral de laatste jaren.

Veel stress gehad, dus dat is ook niet echt bevordelijk voor een goede gezondheid.

Gisteravond bedacht ik me dat ik weleens een ijzertekort kan hebben. Ik eet de laatste maanden weinig brood, weinig vlees, en heb sinds ik gestopt ben met de pil, best veel bloedverlies tijdens de menstruatie.

Ik keek in de spiegel, en zag dat het onder mijn ogen wel erg bleek is. Ik schrok er best wel van.

Verder heb ik ook erg veel klachten die bij een ijzertekort, maar ook bij een B12 tekort horen, dus misschien toch maandag sowieso even naar de huisarts.

Migraine zal, als ik idd een ijzertekort blijk te hebben, natuurlijk niet helemaal verdwijnen, want ik heb natuurlijk niet al 32 jaar een ijzertekort

Maar misschien dat ik dan minder vaak een migraineaanval of hoofdpijn krijg, en dat is voor mij al heel wat.

Vandaag ook al last van tintelingen in mijn handen, al sinds ik wakker ben.

Vreemd...
Alsof de artikelen in de Volkskrant en die van de Vereniging tegen kwakzalverij wetenschappelijk zijn te noemen. Men vergeet 'per ongeluk' bij de artikelen te vermelden dat de reguliere zorg voor slechts 13-24% op een wetenschappelijke basis berust. 'Wetenschappelijk bewezen' klinkt imposant, maar stelt in feite weinig voor!quote:rastan schreef op 28 juni 2014 @ 08:26:

[...]

In het verlengde hiervan: in de Volkskrant stond volgens mij laatst in de bijlage een onderzoek hierover - concreet werd gemeld dat er geen enkele wetenschappelijk bewijs is dat bloedzuiger"therapie" helpt tegen bijvoorbeeld trombose of hoofdpijnklachten. Ja, de beestjes stoten een stofje uit dat voorkomt dat je bloed gaat klonteren als ze het willen opzuigen. Maar de hoeveelheden hiervan zijn zo klein dat zelfs als je je hele lijf zou volleggen met bloedzuigers dat dat op je hele hoeveelheid bloed nog steeds een verwaarloosbare hoeveelheid zou zijn. Een keer in de zoveel tijd is er vanaf de middeleeuwen al een hype rondom bloedzuigers maar helaas is dat dikke vette onzin.

TO als je echt last hebt van migraine ga dan naar een goede neuroloog voor een consult.
Dus?! Allemaal aan de bloedzuigers?
Moet iedereen zelf weten, maar wat als de topicstarter er baat bij zou kunnen hebben?quote:Suze02 schreef op 20 september 2014 @ 08:19:

Dus?! Allemaal aan de bloedzuigers?
Het blijkt in elk geval in de praktijk dat mensen veel baat hebben bij bloezuigertherapie als ze bijvoorbeeld chronische hoofdpijn hebben. En daar gaat het uiteindelijk toch om. Hier kun je ervaring van een patiënt lezen: http://www.gilazowa.nl/?page_id=5084

En hier de wetenschappelijke verklaring, geschreven door een vooraanstaande bioloog: http://www.gilazowa.nl/?p=213
Onlangs las ik in de Metro ook een aardig artikel over dit onderwerp, dus dat wil graag even delen: http://www.metronieuws.nl ... opmars-in-ons-land/SrZnea!OsvjU3Q9tj9cg/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven