Ervaringen koperspiraal; Multiload?
vrijdag 11 december 2009 om 14:47
Hai,
Vorig jaar maart is mijn 2e multiload 375 geplaatst...Heb nu al meer dan 6 jaar een koperspiraaltje....Bevalt prima! Vloei wel wat langer en tijdens een eisprong heb ik ook nog wel eens krampen...Maar ik zou geen ander anticonceptiemiddel meer willen. Heerlijk zonder hormonen.
Het plaatsen is geen pretje (met name als je nog geen kinderen hebt gebaard, zoals ik)...Maar bij mij was het zo gebeurd. Neem een uur vantevoren 2 pcm in..of een ibuprofen ofzo. Dat helpt altijd wat. En neem iemand mee! Ik was alleen en dat vond de gyn niet zo prettig...qua terugrijden met de auto omdat je de eerste uren/dag na de plaatsing best wat krampen kunt hebben (je baarmoeder protesteert tegen het lichaamsvreemde materiaal).
Laat je het door een gyn plaatsen? Zou ik wel aanraden!
Succes
Vorig jaar maart is mijn 2e multiload 375 geplaatst...Heb nu al meer dan 6 jaar een koperspiraaltje....Bevalt prima! Vloei wel wat langer en tijdens een eisprong heb ik ook nog wel eens krampen...Maar ik zou geen ander anticonceptiemiddel meer willen. Heerlijk zonder hormonen.
Het plaatsen is geen pretje (met name als je nog geen kinderen hebt gebaard, zoals ik)...Maar bij mij was het zo gebeurd. Neem een uur vantevoren 2 pcm in..of een ibuprofen ofzo. Dat helpt altijd wat. En neem iemand mee! Ik was alleen en dat vond de gyn niet zo prettig...qua terugrijden met de auto omdat je de eerste uren/dag na de plaatsing best wat krampen kunt hebben (je baarmoeder protesteert tegen het lichaamsvreemde materiaal).
Laat je het door een gyn plaatsen? Zou ik wel aanraden!
Succes
vrijdag 11 december 2009 om 14:55
Ik heb inderdaad nog geen kinderen gehad dus op de pijn heb ik me al een beetje voorbereid. Maar bedankt voor de tip van de pijnstillers!
Ik vind het ook heerlijk zonder hormonen! Ben nu een half jaar gestopt en ik ben een compleet ander mens! Het is net of ik ontdooid ben en opnieuw tot leven ben gewekt
Ik laat het door mijn eigen HA plaatsen. Hij heeft er heel veel jaren ervaring mee. (Zelfs mijn moeder heeft dat daar ooit laten doen)
Bedankt voor je berichtje!
Ik vind het ook heerlijk zonder hormonen! Ben nu een half jaar gestopt en ik ben een compleet ander mens! Het is net of ik ontdooid ben en opnieuw tot leven ben gewekt
Ik laat het door mijn eigen HA plaatsen. Hij heeft er heel veel jaren ervaring mee. (Zelfs mijn moeder heeft dat daar ooit laten doen)
Bedankt voor je berichtje!
vrijdag 11 december 2009 om 20:54
ik heb hem ongeveer 3 weken terug laten zetten. het was inderdaad geen pretje, maar ik verlies nu na 3 weken nog steeds bloed en heb soms nog krampen, maar denk dat mijn lichaam er aan moet wennen.
Het zit bij mij nog niet helemaal op orde zeg maar, maar het voelt al veel beter dan in het begin, en soms dagen dat ik niets voel. Dus komt wel goed denk ik. even de tijd geven en onthouden dat je lichaam er aan moet wennen, want je krijgt toch iets in jelichaam wat er niet hoort te zitten.
suc6 in ieder geval.
Het zit bij mij nog niet helemaal op orde zeg maar, maar het voelt al veel beter dan in het begin, en soms dagen dat ik niets voel. Dus komt wel goed denk ik. even de tijd geven en onthouden dat je lichaam er aan moet wennen, want je krijgt toch iets in jelichaam wat er niet hoort te zitten.
suc6 in ieder geval.
vrijdag 11 december 2009 om 20:55
ow ja, en neem inderdaad paracetamol ofzo van te voren. en het laten zetten is met paar minuten gedaan. je moet hard hoesten (moest ik dan) als ze het zetten, maar je moet geen erge dingen verwachten. het is gevoelig zeg maar, en dana voelt het gewoon of je flink ongesteld bent. dus ben je al wel gewend denk ik.
vrijdag 11 december 2009 om 21:15
Ik heb ook een, en ben er erg tevreden over!
Ik heb hem bij de Rutgers (nisso.. groep ofzo nu?) laten zetten door een gyn, en dat zou ik wel echt aanraden. Een huisarts met veel ervaring zet toch net zoveel in een jaar als een van de Rutgers gynecologen in een week of maand. Bovendien verdoven ze daar je baarmoedermond, zodat je alleen de 'wee' bij het plaatsen hebt en verder voel je er niks van.
De eerste drie maand was ik iets heftiger ongesteld dan normaal, en wel met duidelijk meer kramp. In de woorden van een vriendin: "Ik dacht dat ik een blender had gekocht!"
Dit niet om je bang te maken, want met 3x ongesteld zijn was het ook over. Nergens meer last van gehad. Geen krampen, geen hormonen en geen babies, precies zoals het mijn leven hoort!
Succes
Ik heb hem bij de Rutgers (nisso.. groep ofzo nu?) laten zetten door een gyn, en dat zou ik wel echt aanraden. Een huisarts met veel ervaring zet toch net zoveel in een jaar als een van de Rutgers gynecologen in een week of maand. Bovendien verdoven ze daar je baarmoedermond, zodat je alleen de 'wee' bij het plaatsen hebt en verder voel je er niks van.
De eerste drie maand was ik iets heftiger ongesteld dan normaal, en wel met duidelijk meer kramp. In de woorden van een vriendin: "Ik dacht dat ik een blender had gekocht!"
Dit niet om je bang te maken, want met 3x ongesteld zijn was het ook over. Nergens meer last van gehad. Geen krampen, geen hormonen en geen babies, precies zoals het mijn leven hoort!
Succes
zondag 13 december 2009 om 09:25
Hij beviel mij prima, inderdaad geen hormonen, wat meer bloedverlies en soms wat meer menstruatiepijn. Maar mijn lijf heeft de Multiload er 2 x uitgewerkt. Heel erg pijnlijk, ik had een soort weeën. Dat was 't dus niet voor mij. Daarna een Gynefix gehad. Die wordt vastgehaakt in je baarmoederwand en kan er dus (theoretisch) niet "zomaar" uit.
donderdag 17 december 2009 om 10:59
quote:niessie schreef op 17 december 2009 @ 10:30:
Ik wil ook een koperspiraal i.v.m. ontstaan van pigmentvlekken.
Weet iemand de invloed op acné (slik tot nu toe de Diane)?Een koperspiraal heeft geen enkele invloed op acné; het wordt niet erger, maar ook niet minder. De mirenaspiraal daarentegen kan wel, als je daar gevoelig voor bent, acné veroorzaken of verergeren omdat daar een kleine hoeveelheid hormoon in zit.
Ik wil ook een koperspiraal i.v.m. ontstaan van pigmentvlekken.
Weet iemand de invloed op acné (slik tot nu toe de Diane)?Een koperspiraal heeft geen enkele invloed op acné; het wordt niet erger, maar ook niet minder. De mirenaspiraal daarentegen kan wel, als je daar gevoelig voor bent, acné veroorzaken of verergeren omdat daar een kleine hoeveelheid hormoon in zit.
donderdag 17 december 2009 om 19:43
Nou mijn multiload is geplaatst. Ik ben niet kleinzerig maar ik vond dit toch behoorlijk pijnlijk! Had van te voren 3 paracetemols ingenomen. Maar ik vond het evengoed pijnlijk! Ik was helemaal misselijk, had het gevoel dat ik moest overgeven en ondanks dat ik lag had ik het gevoel dat ik flauw viel. Daarna is mn moeder naar huis gereden en heb ik ruim een uur geslapen. Nu voel ik me een stuk beter, alleen nog een lichte pijn in mn onderbuik. Soort van menstruatie pijn. Ik was in ieder geval blij dat ik dit op het einde van de werkdag gepland had zodat ik daarna meteen naar huis kon en niet meer hoefde te werken!
Jij nog succes over 1,5 week!
Jij nog succes over 1,5 week!
vrijdag 18 december 2009 om 11:51
Nou vandaag gaat het stukken beter! Heb nog een lichte pijn een mijn buik. Vergelijkbaar met lichte menstruatiepijn. Ben ook gewoon aan het werk. Dus het is wel te verdragen.
Niet tegenop kijken hoor! Maar zou wel pijnstillers slikken en iemand meenemen die naar huis kan rijden wanneer het nodig is!
Succes!!!!
Niet tegenop kijken hoor! Maar zou wel pijnstillers slikken en iemand meenemen die naar huis kan rijden wanneer het nodig is!
Succes!!!!