Gezondheid alle pijlers

Ervaringen koperspiraal

28-01-2009 15:23 28 berichten
keuzes keuzes!

Na ongeveer 10 jaar de pil slikken was ik de hormonen etc afgelopen jaar zat en ben dus gestopt. Heerlijk even niks! Maar, nu is er weer een hele grote Liefde in beeld, dus ben begonnen met de pil. Toch ben ik aan het kijken naar alternatieven, omdat ik nu weer merk dat deze toch erg veel invloed hebben (gewicht, libido, huid etc). Mijn huisarts raade mij een koperspiraal aan. Aangezien tampons soms al een gevecht zijn, ben ik bang dat een spiraaltje er helemaal niet inkomt! (Tis een wonder dat ik een normaal sexleven heb ). Daarnaast heb ik vaak negatieve verhalen gehoord.

Omdat ik het spiraaltje toch niet direct wil afwijzen, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen,positief en negatief natuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mijne nu 5 jaar en ik ben er dolgelukkig mee. Ik kan niet tegen hormonen in anticonceptie, zelfs geen kleine hoeveelheden. Ik heb hem laten plaatsen na mijn bevalling en dan schijnt het minder pijnlijk te zijn dan wanneer je nog niet een kind gebaard hebt. Maar ik heb dus geen ervaring in het verschil en of het veel erger is. Menstruatie is niet pijnlijker bij mij, hooguit wat langer en wat meer bloedverlies.

Hij mag wrs blijven zitten, hij kan in theorie 10 jaar mee geloof ik en het is pas geleden gecheckt. Zat nog keurig op zijn plek en zo . Dus wat mij betreft echt een aanrader.
Ik heb mijn afspraak nu ook staan, ben vrijdag aan de beurt. De dokter heeft me pijnstillers voorgeschreven om vantevoren in te nemn, ben de naam even kwijt. De verpleegster vroeg zelfs of ik iemand mee kon nemen voor-het-geval-dat. Lijkt me wat overdreven, niet?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik vond het wel prettig dat er iemand met me is meegegaan. Ik had zoveel pijn dat ik écht niet zelf terug naar huis kon rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven