Gezondheid alle pijlers

Ervaringen met abortuspil??

15-11-2007 09:49 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik wist niet zo goed of ik dit nu bij gezondheid of kinderen moest plaatsen. Ik heb maar voor gezondheid gekozen, omdat ik niemand tegen de borst wil stuiten (aangezien bij het onderwerp kinderen nogal wat vrouwen zijn die zwanger proberen te raken zonder succes..).

Ik ben ongewenst zwanger en ben hier in een vroegtijdig stadium achter gekomen. As dinsdag heb ik een afspraak met de abortuskliniek. Aangezien het nog allemaal pril is kom ik hoogstwaarschijnlijk in aanmerking voor de abortuspil.

Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe is dat bij jullie gegaan??
quote:Star schreef op 15 november 2007 @ 11:48:

Ik snap er net als Beukenootje ook geen hol van. Blij zijn dat je vruchtbaar bent en het dan laten weghalen.Je snapt het niet, omdat je mij niet kent (en mijn situatie dus ook niet). Dus oordeel ook niet.
Hi Luna, ja ik denk inderdaad dat ook jij mss er nog weleens aan terug zult denken.

En mss als je niet (zoals mss sommigen hier lijken te veronderstellen?) door eenvoudigweg onveilig vrijen zwanger bent geraakt, zal het ook nog wel angstige momenten in de toekomst kunnen opleveren als je niet meteen ongesteld wordt.

Je hebt nog een aantal dagen tot dinsdag... sta je die ochtend nog steeds achter je besluit en lijkt diezelfde avond je een opluchting, dan weet je wat je te doen staat.

Laat je lekker vertroetelen door je vriend en het is echt zo over.

Ik hoop voor jou dat het net zo gaat als bij mijn vriendin, die had zich helemaal voorbereid (pijnstillers & kruiken binnen handbereik)... niets van dat alles was nodig, gelukkig.
Computer says nooooo
quote:Bubs schreef op 15 november 2007 @ 11:48:

Hallo Luna,

Allereerst: trek je niets aan van negatieve reacties tav abortus. Dit is jouw lijf, het is jouw leven, een ander heeft simpelweg niet over jou(w intenties) te oordelen. Je hebt nu al je kracht nodig voor de komende weken, kracht niet alleen fysiek maar ook psychisch.

Ik heb drie keer van dichtbij abortus meegemaakt. Twee keer daarvan beschreven de meiden: 'Het moet mijn lijf uit, hoe dan ook. Geen andere keus mogelijk.' Ik begrijp je, het heeft niets met de toekomst te maken, want die toekomst is nog niet im frage. Een van deze vrouwen heeft daadwerkelijk abortus gehad en een ander ook de abortuspil. Van haar weet ik dat ze heel lang last heeft gehad van nabloeding. De miskraam (want dat wek je op) kwam ook pas laat, ze heeft zeker 3 echo's gehad ter controle. Toch vond ze dit een fijne manier: je lichaam stoot het zelf af, je 'laat' niet iets weghalen.

Dit is alles wat ik je kan vertellen, veel sterkte de komende tijd.

Liefs Bubs

Ik probeer me inderdaad niks aan te trekken van de vervelende reacties, maar ik word er wel doodmoe van. Ook als ik soms andere topics lees. Voor mij reden om niet nog een keer hier een topic te openen.

Inderdaad, het moet mijn lichaam uit. Zo voel ik het ook.

De pil lijkt me inderdaad "prettiger" dan curretage.

Kan me het gevoel van je vriendin wel indenken.

Bedankt voor je reactie!
Laat ze maar kletsen hoor.

Zoals al eerder gezegd, er worden toch ook allerlei andere ervaringen uitgewisseld. Bevalligsverhalen bijvoorbeeld. Dat is ook voor iedereen anders, maar toch willen ze het graag weten van elkaar, en zo nog wel honderd andere zaken.

Al ben je in een domme bui zonder enig voorbehoedsmiddel naar bed geweest met iemand en al ben je een volwassen vrouw, het is jouw lijf, jouw leven en daar kan niemand over oordelen.

Ik vind zelfs dat je het je vriendin wel zou moeten kunnen vertellen. Jij steunt haar toch ook bij haar verdriet dat het niet lukt om een kind te krijgen? Is het verdriet dat je ongewenst zwanger bent dan minder? Verdriet is verdriet toch?

Maar goed je geeft aan dat dit juist geen inhoudelijk topic moet worden over arbortus maar over ervaringen met de arbortuspil, en nu doe ik er toch ook aan mee.

Ik wilde je alleen even een hart onder de riem steken. Laat je niks wijsmaken over dat je een slechte vrouw zou zijn, of rare verhalen over dat 'je dit je hele leven met je mee zult dragen'. Je neemt nu een beslissing op basis van de informatie die je nu hebt en voelt en die is dus goed!
quote:LunaM81 schreef op 15 november 2007 @ 11:58:

[...]

Je snapt het niet, omdat je mij niet kent (en mijn situatie dus ook niet). Dus oordeel ook niet.

Ik oordeel over wat JIJ schrijft. Over wat JIJ zegt. Ik leg je geen woorden in de mond, maar geef alleen mijn reactie op wat ik van jouw hand lees.

En nee, ik snap niet dat iemand blij is dat ze vruchtbaar is en er dan zo mee omgaat nee. En trouwens, vruchtbaarheid is ook maar relatief.
quote:summer73 schreef op 15 november 2007 @ 11:58:

Hi Luna, ja ik denk inderdaad dat ook jij mss er nog weleens aan terug zult denken.

En mss als je niet (zoals mss sommigen hier lijken te veronderstellen?) door eenvoudigweg onveilig vrijen zwanger bent geraakt, zal het ook nog wel angstige momenten in de toekomst kunnen opleveren als je niet meteen ongesteld wordt.

Je hebt nog een aantal dagen tot dinsdag... sta je die ochtend nog steeds achter je besluit en lijkt diezelfde avond je een opluchting, dan weet je wat je te doen staat.

Laat je lekker vertroetelen door je vriend en het is echt zo over.

Ik hoop voor jou dat het net zo gaat als bij mijn vriendin, die had zich helemaal voorbereid (pijnstillers & kruiken binnen handbereik)... niets van dat alles was nodig, gelukkig.

Dat hoop ik ook... Ik ben het meest bang voor de pijn. Maar ik ben ook heel blij dat mijn vriend erbij is en mij steunt. En ik hoop dat het snel over is (even los van de mogelijke psychische nasleep).

Zoals ik het nu voel zal het absoluut een opluchting zijn. Ik zit het liefst nu al bij de kliniek...

Ik zal inderdaad, zeker in de beginperiode, heel erg op mijn hoede zijn of ik weer ongesteld word. Ik krijg er hoe dan ook een tik van mee. Dus die angst zal nog wel even blijven (ondanks dus alle voorbehoedsmiddelen...).
quote:Star schreef op 15 november 2007 @ 12:04:

[...]

Ik oordeel over wat JIJ schrijft. Over wat JIJ zegt. Ik leg je geen woorden in de mond, maar geef alleen mijn reactie op wat ik van jouw hand lees.

En nee, ik snap niet dat iemand blij is dat ze vruchtbaar is en er dan zo mee omgaat nee. En trouwens, vruchtbaarheid is ook maar relatief.

Ik vraag om ervaringen wat betreft de abortuspil!!!! Niet dit soort reacties...Je kent nog niet eens de helft van mijn verhaal, omdat ik dit simpelweg niet op het forum zet. Dan kun je oordelen over wat ik er typ, maar dan snap je toch ook wel met je gezonde verstand dat dat niet het hele verhaal is!?!?!?

Einde discussie.
http://abortus.startkabel.nl/?resultp=on

Er is ook een forum. Misschien krijg je daar meer reacties die je wel kunnen helpen in je straatje passen.
Tuurlijk snap ik dat, maar ik mag hier net als iedereen mijn mening geven.

Zie mijn vorige bericht, haal je misschien meer ervaringen uit.
quote:Lieselot733 schreef op 15 november 2007 @ 12:04:

Laat ze maar kletsen hoor.

Zoals al eerder gezegd, er worden toch ook allerlei andere ervaringen uitgewisseld. Bevalligsverhalen bijvoorbeeld. Dat is ook voor iedereen anders, maar toch willen ze het graag weten van elkaar, en zo nog wel honderd andere zaken.

Al ben je in een domme bui zonder enig voorbehoedsmiddel naar bed geweest met iemand en al ben je een volwassen vrouw, het is jouw lijf, jouw leven en daar kan niemand over oordelen.

Ik vind zelfs dat je het je vriendin wel zou moeten kunnen vertellen. Jij steunt haar toch ook bij haar verdriet dat het niet lukt om een kind te krijgen? Is het verdriet dat je ongewenst zwanger bent dan minder? Verdriet is verdriet toch?

Maar goed je geeft aan dat dit juist geen inhoudelijk topic moet worden over arbortus maar over ervaringen met de arbortuspil, en nu doe ik er toch ook aan mee.

Ik wilde je alleen even een hart onder de riem steken. Laat je niks wijsmaken over dat je een slechte vrouw zou zijn, of rare verhalen over dat 'je dit je hele leven met je mee zult dragen'. Je neemt nu een beslissing op basis van de informatie die je nu hebt en voelt en die is dus goed!

Thanks...
Luna Luna Luna,

Focus je vooral op antwoorden op jouw vraag. Als mensen andere meningen hebben, dan is dat ok, laten ze dan vooral zelf een topic daarover openen. Voel je in godsdnaam niet aangevallen. Je hebt werkelijk waar al genoeg aan je hoofd.

Mijn waarheid is dat niemand precies antwoord kan geven op jouw vragen. Je kunt je alleen zo goed mogelijk voorbereiden, ik bedoel hiermee zowel mentaal als fysiek...Je hebt steun van je vriend, en dat is fantastisch..Misschien zijn er instanties die je kunnen helpen, vrienden en familie met wie je kan praten en natuurlijk ook hier.

Ik ben blij dat je ondanks je twijfel toch een topic hebt geopend. Goed, je wist dat er eventuele negatieve reacties zouden komen, c'est la vie cherie. Dus je was er op voor bereid.

On a different note, niemand kan jou vertellen, of je erna afloop (veel) verdriet/last/nasleep van zult hebben..Maar zoals met andere dingen in je leven zul je er op een of andere manier een plek voor vinden, ervan leren en misschien zelfs op een bepaald moment er anderen mee kunnen helpen.

In Nederland mag je kiezen, het is jouw recht, jouw lichaam. Jij, Luna bepaalt.

Liefs,

eNala zzaJ
quote:Star schreef op 15 november 2007 @ 12:10:

Tuurlijk snap ik dat, maar ik mag hier net als iedereen mijn mening geven.

Zie mijn vorige bericht, haal je misschien meer ervaringen uit.

Maar als er allerlei andere zaken bijgehaald worden is het toch off topic verhaal. Dat wordt toch niet gevraagd? Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, maar het moet wel relevant zijn. Ik geef al meerdere malen aan waarom ik twijfelde hier deze vraag te plaatsen. Blijkbaar was die twijfel gegrond. Ondanks dat ben ik ook blij met andere reactie, hoor.

Ik denk inderdaad dat ik dit topic laat sluiten en elders ervaringen ga uitwisselen waar ik wel antwoord op mijn vraag krijg.
Goed, voor Sarah et al dan maar: ongewenst zwanger raken gaat soms eenvoudiger dan je blijkbaar zou denken. Men neme een a.c. pil en een erg vruchtbare vrouw et voilá.

Het punt voor mij persoonlijk althans hier is dat ik er enorm over val dat het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen een enorme farce lijkt als we het dan over abortus hebben. Wat blijkbaar babietjes, kinderen ed bij velen van jullie losmaakt, doet het klaarblijkelijk niet voor ons allemaal!

Eenvoudig gezegd: leuk voor anderen maar ik kan me in het geheel niet identificeren met veel vrouwen van mijn leeftijd en het hele get(r)ut eromheen.

Sorry, maar dat ben ik niet, wil ik niet zijn ook. Zou een fijne, veilige omgeving voor een kindje zijn om in op te groeien, of toch niet?

Verder begrijp ik een heleboel niet van zaken van heel andere orde, maar zal me er in het topic van iemand anders van onthouden zodat het niet vervuild wordt. Heeft een beetje met wederzijds respect ed te maken..
Computer says nooooo
quote:LunaM81 schreef op 15 november 2007 @ 12:15:

[...]

Maar als er allerlei andere zaken bijgehaald worden is het toch off topic verhaal. Dat wordt toch niet gevraagd? Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, maar het moet wel relevant zijn. Ik geef al meerdere malen aan waarom ik twijfelde hier deze vraag te plaatsen. Blijkbaar was die twijfel gegrond. Ondanks dat ben ik ook blij met andere reactie, hoor.

Ik denk inderdaad dat ik dit topic laat sluiten en elders ervaringen ga uitwisselen waar ik wel antwoord op mijn vraag krijg.

Die andere reactie met die link is ook echt werkelijk waar (geloof het of niet) goed bedoeld.

Het is en blijft een gevoelig onderwerp. Maar als ik jou was zou ik de wijze raad van dame met moeilijke nick opvolgen en eruit halen wat je wil weten en de rest negeren.
Sorry Luna, ik werd nogal boos van die hele dikke-buiken-hetze die een dergelijk topc tekens weer lijkt los te maken.

Heel veel succes gewenst dinsdag!

Maak je over de pijn maar niet al te druk, je moet er toch doorheen en in principe duurt het allemaal niet al te lang.

lfs!
Computer says nooooo
Ja Summer, maar je moet ook kunnen snappen/respecteren dat abortus bij mensen emoties oproept waar ook zij een mening over mogen geven.
quote:eNalazzaJ schreef op 15 november 2007 @ 12:12:

Luna Luna Luna,

Focus je vooral op antwoorden op jouw vraag. Als mensen andere meningen hebben, dan is dat ok, laten ze dan vooral zelf een topic daarover openen. Voel je in godsdnaam niet aangevallen. Je hebt werkelijk waar al genoeg aan je hoofd.

Mijn waarheid is dat niemand precies antwoord kan geven op jouw vragen. Je kunt je alleen zo goed mogelijk voorbereiden, ik bedoel hiermee zowel mentaal als fysiek...Je hebt steun van je vriend, en dat is fantastisch..Misschien zijn er instanties die je kunnen helpen, vrienden en familie met wie je kan praten en natuurlijk ook hier.

Ik ben blij dat je ondanks je twijfel toch een topic hebt geopend. Goed, je wist dat er eventuele negatieve reacties zouden komen, c'est la vie cherie. Dus je was er op voor bereid.

On a different note, niemand kan jou vertellen, of je erna afloop (veel) verdriet/last/nasleep van zult hebben..Maar zoals met andere dingen in je leven zul je er op een of andere manier een plek voor vinden, ervan leren en misschien zelfs op een bepaald moment er anderen mee kunnen helpen.

In Nederland mag je kiezen, het is jouw recht, jouw lichaam. Jij, Luna bepaalt.

Liefs,

eNala zzaJ

Ik was inderdaad voorbereid, maar daardoor niet minder teleurgesteld. Ik heb inderdaad genoeg aan mijn hoofd momenteel.

Ik zal de meeste steun hebben aan mijn partner. Toch was ik benieuwd naar ervaringen van andere. Ondanks dat het voor iedereen anders kan zijn.

Nogmaals bedankt voor je reactie. Liefs
Ik ben het eens met de poster die zei dat ik het je vriendin juist wel zou vertellen. Dít is jouw verdriet. net als dat haar verdriet er mag zijn, mag ok jouw verdriet er zijn. Misschien is het zuur voor haar, maar ik denk dat evel afhangt van hoe jullie vriendschap is. In een goede vriendschap kunnen jullie beide meeleven met de ander. En als dat nu even te moeilijk is dan hebben jullie misschien even wat afstand, maar dan komt dat wel goed.

Verder ben ik het eens met de poster die zei dat je je het best unt concentreren op jezelf en wat betreft dit topic op de mensen die niet aan je hoofd zeuren met de inhoudelijke discussie over abortus. Anders laat je je uitlokken tot een discussie. Je bent nu duidelijk geweest, je mag meningen best negeren.

Ik kan je verder geen ervaringen vertellen over de abortuspil. Wel wil ik je even een hart onder de riem steken. Fijn dat je vriend je steunt!! Misschien is het ook fijn als er daarnaast ok nog een vrouw is die je kan steunen? Bijvoorbeeld je moeder, ee zus f een andere vriendin? Misschien een gekke gedachte, maar kan voorstellen dat het sowieso fijn is dat meer dan één iemand je verhaal weet en dat daarvan er ook één zelf vrouw is?

Misschien verder een idee om alles nu op te schrijven? Het is een gegeven dat je hier mogelijk later toch nog twijfels over krijgt (had ik nou wel.... hoe oud zou het nu geweest zijn....) evt. als je een zwangerschap later wel uitdraagt. Als je nu alles op geschreven hebt kun je dat het er altijd weer bijpakken om te kijken wat je overwegingen waren. Misschien geeft dat rust en sluit je het dan ook beter af?

Veel sterkte iig!! (f)
quote:Star schreef op 15 november 2007 @ 12:19:

[...]

Die andere reactie met die link is ook echt werkelijk waar (geloof het of niet) goed bedoeld.

Het is en blijft een gevoelig onderwerp. Maar als ik jou was zou ik de wijze raad van dame met moeilijke nick opvolgen en eruit halen wat je wil weten en de rest negeren.

Dat geloof ik, hoor! En waardeer ik ook zeker.

Het blijkt inderdaad een behoorlijk gevoelig onderwerp te zijn.. Weet ik dan ook weer.
Star, daar kan ik me werkelijk waar bij indenken dat het hevige emoties op roept.

Echter soms gaat eea nogal onsmakelijk, doet me bv even terugdenken aan dat bewuste vorige topic waar ineens met allerhande afbeeldingen werd geschermd.

Zelfs als de kinderwens niet aanwezig is, is ook het ondergaan van een abortus en de besluitvorming daartoe voor veel vrouwen niet gemakkelijk, hoe moeilijk dat klaarblijkelijk ook te begrijpen lijkt voor sommigen.

Het kan zelfs zo zijn dat het een loodzware beslissing is en dan doe je naar mijn mening degeen die de beslissing moet nemen meer pijn, dan de vrouwen die een geheel geaccepteerde emotie hebben. En daar alle begrip voor krijgen in deze maatschappij.

De vrouwen met een niet-ingevulde kinderwens kunnen naar hartelust ook op hun "eigen" pijler en topic daar met elkaar praten. Moet nog bezien hoeveel begrip er zou zijn als iemand daar iets anders zou gaan neerkalken ...
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 15 november 2007 @ 12:19:

Sorry Luna, ik werd nogal boos van die hele dikke-buiken-hetze die een dergelijk topc tekens weer lijkt los te maken.

Heel veel succes gewenst dinsdag!

Maak je over de pijn maar niet al te druk, je moet er toch doorheen en in principe duurt het allemaal niet al te lang.

lfs!

Geeft niks, want ik ben er ook behoorlijk geirriteerd van geraakt.

Dus ik begrijp je reactie volkomen.

Komt vast allemaal goed!

Summer, ik mag dan wel geen voorstander van abortus zijn, maar foto's en gruwelverhalen plaatsen vind ik ook echt nergens op slaan.

Wat ik dan weer niet snap, als je echt geen kinderwens hebt, waarom je je dan niet laat steriliseren als het mogelijk is? Geklooi met de pil elke dag heb je dan iig niet.
quote:Star schreef op 15 november 2007 @ 12:32:

Wat ik dan weer niet snap, als je echt geen kinderwens hebt, waarom je je dan niet laat steriliseren als het mogelijk is? Geklooi met de pil elke dag heb je dan iig niet.

Voor mij persoonlijk wist ik toen niet of dat mss een fase in mijn leven was. Medio 20 is jong, en ik had toen niet gedacht dat ik nog zo zou voelen medio 30..

Daarbij, je ziet al wat het hier op het topic van een ander (!) losmaakt.. voor mij persoonlijk geld i.e.g. wel dat ik er lang over heb gedaan überhaupt te accepteren dat ik blijkbaar écht het type vrouw ben, zonder kinderwens en opbloeiend-moederhart-gevoel. En dat dat oké is.
Computer says nooooo
Sorry Luna, nog even je topic vervuilen.

@summer: hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Bij alle topics over zwanger willen worden posten in de trant van:

- Doe het niet!

- De wereld is al vol!

- Dit is een beslissing die je de rest van je leven met je meedraagt! Je zult de rest van je leven met een kind opgescheept zitten. Daar móet je psychishe problemen van krijgen, dan kán niet anders.

- Denk je weleens aan al die vrouwen in arme landen die graag geen kinderen zouden willen hebben, je kan het niet maken hoor om een kind te nemen terwijl zij juist zo graag het niet zouden willen. Heb je weleens gedacht aan hen?!

Enzovoorts
quote:summer73 schreef op 15 november 2007 @ 12:15:

Goed, voor Sarah et al dan maar: ongewenst zwanger raken gaat soms eenvoudiger dan je blijkbaar zou denken. Men neme een a.c. pil en een erg vruchtbare vrouw et voilá.Eeeh hallohooo lees mijn reactie nog eens? Héb ik gezegd het met de algemene mening hier eens te zijn? Dacht het niet. Zou fijn zijn als je mijn naam dan ook niet noemt in een reactie zoals jij die geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven