Gezondheid alle pijlers

Ervaringen middenrifbreuk

15-02-2013 21:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn hier ook jonge meiden in de 20, die last hebben van een middenrifbreuk. Bij mij is het vorig jaar ontdekt via een gastroscopie, maar werd verder niks over gezegd. Slik af en toe medicatie 40 mg, maar het wordt er niet minder van.

Vroeg mij af of er mensen zijn die een operatie hebben ondergaan, wat waren de ervaringen, is het nadien teruggekomen de klachten?

Hoor graag ervaringen..........
Het is een kwaal waar ongeveer de halve wereldbevolking aan lijdt, de één iets heviger dan de ander (bijv. zuurbranden), dan krijg je meestal Omeprazol voorgeschreven (Nexium en Zantac worden meestal niet vergoed, Omeprazol is het belangrijkste bestanddeel). Een operatie wordt, tenzij het heel erg is, niet aangeraden, de kans dat het scheurtje terugkomt is groot.

Wat voor medicatie slik je? Als het iets op recept is, heeft het volgens mij weinig zin het "af en toe" te nemen.
verba volant, scripta manent.
als ik eerlijk ben heb ik dr nooit iets over gehoort zelfs
Waar slik je 40 mg van?

Ik heb het ook, maar geen medicatie.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Heb je geen folder meegekregen van het ziekenhuis over deze "aandoening"?

Staat nl duidelijk in wat je het beste wel/niet kunt doen mbt eten en drinken.
ik heb het ook, al een tijdje van de medicijnen af

maarre, Tick, wij zijn geen jonge meiden meer
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Heb ik ook. Slik al jaren nexium 40 mg. Nu esomeprasol, is het zelfde alleen goedkoper.
quote:rosanna08 schreef op 15 februari 2013 @ 22:13:

ik heb het ook, al een tijdje van de medicijnen af

maarre, Tick, wij zijn geen jonge meiden meer Tuurlijk wel Roos, maar helaas weet niemand dat
Mij is in het ziekenhuis verteld dat zelfs 80% van alle mensen dit heeft... Alleen hebben de meeste mensen er geen klachten van.
Oh, ben ook geen jonge meid meer, maar was dat wel toen ik ermee begon.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 15 februari 2013 @ 22:15:

Mij is in het ziekenhuis verteld dat zelfs 80% van alle mensen dit heeft... Alleen hebben de meeste mensen er geen klachten van.Klopt, een groot deel van de mensen heeft het omdat het op zoveel manieren kan ontstaan. Ik heb het ook, helaas heb ik er wel last van. Ik heb eronder meer een maagwandontsteking doorgekregen en een jaar lang intensief medicijnen gebruikt. De laatste tijd gaat het gelukkig goed en ik gebruik eigenlijk al een tijd geen amper medicijnen.
quote:Maatje28 schreef op 15 februari 2013 @ 22:14:

Heb ik ook. Slik al jaren nexium 40 mg. Nu esomeprasol, is het zelfde alleen goedkoper.Ik heb Nexium geslikt, totdat ik een modus had gevonden wat betreft eten en de hoeveelheid in één keer. Nu heb ik er alleen last van bij het tandenpoetsen.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 15 februari 2013 @ 22:15:

Mij is in het ziekenhuis verteld dat zelfs 80% van alle mensen dit heeft... Alleen hebben de meeste mensen er geen klachten van.Klopt, een groot deel van de mensen heeft het omdat het op zoveel manieren kan ontstaan. Ik heb het ook, helaas heb ik er wel last van. Ik heb eronder meer een maagwandontsteking doorgekregen en een jaar lang intensief medicijnen gebruikt. De laatste tijd gaat het gelukkig goed en ik gebruik eigenlijk al een tijd geen amper medicijnen.
.
Ik heb wel eens zonder geprobeerd maar dan staat mijn hele borstkast in de fik van de zuurbranden.

Ook als ik op mijn eten lette.

Maar goed, daar en tegen geen last van zuur gehad tijdens mijn zwangerschap
Ik heb dat ook (schrok wel trouwens, dat er zóveel mensen zijn die dat hebben). Als baby gaf ik continu over, leed op mijn eerste verjaardag dan ook aan ondergewicht. Wat scheelt:

- eet geen of zo weinig mogelijk suiker, dit verergert de klachten

- hetzelfde doet alcohol of vet eten

- wanneer je voorover buigt kun je ook meer last krijgen (zuur stroomt dan makkelijker je slokdarm in

- overgewicht het liefst kwijtraken of als je dat niet hebt, zorgen dat je het ook niet krijgt

Wanneer ik een keer wél alcohol, suiker of vet wil, neem ik omeprazol. Dit gebruikte ik eerst dagelijks, maar nadat ik 25 kg afgevallen ben, heb ik dit niet meer dagelijks nodig. Nu gebruik ik het alleen maar wanneer ik 'troep' eet of drink.
Is TO nog ergens gesignaleerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven