Ervaringen Mirtazipine
donderdag 14 maart 2013 om 14:05
Gisteren heb ik via de psychiater Mirtazipine voorgeschreven gekregen ivm langdurige ernstige slaapproblemen.
Eerder temazepam en zopiclon geprobeerd, dit helpt wel voor het inslapen maar kortdurend en ik wil/mag het niet iedere dag gebruiken.
Gisteravond ben ik begonnen met 7,5 mg (halve van 15 mg) en ik heb er inderdaad op geslapen, maar heb het gevoel dat ik dat nu nog doe.
Ik kon vanmorgen bijna niet wakker worden en loop de hele dag al als een zombie rond, het gevoel alsof alles langs me heen gaat.
Wie heeft er ervaring met Mirtazipine? Is de moeheid/sufheid als bijwerking alleen in het begin of blijft dat zo?
En wat zijn de ervaringen met aankomen van dit middel?
Daar staat het namelijk om bekend. Ik heb nu een gezond gewicht, maar wel een verleden met ernstige anorexia en het idee dat er nu misschien zomaar kilo's aan gaan vliegen maakt me toch wel een beetje bang.
Aan de andere kant, niet slapen is ook echt hel, ik heb er veel voor over om daar vanaf te komen..
Eerder temazepam en zopiclon geprobeerd, dit helpt wel voor het inslapen maar kortdurend en ik wil/mag het niet iedere dag gebruiken.
Gisteravond ben ik begonnen met 7,5 mg (halve van 15 mg) en ik heb er inderdaad op geslapen, maar heb het gevoel dat ik dat nu nog doe.
Ik kon vanmorgen bijna niet wakker worden en loop de hele dag al als een zombie rond, het gevoel alsof alles langs me heen gaat.
Wie heeft er ervaring met Mirtazipine? Is de moeheid/sufheid als bijwerking alleen in het begin of blijft dat zo?
En wat zijn de ervaringen met aankomen van dit middel?
Daar staat het namelijk om bekend. Ik heb nu een gezond gewicht, maar wel een verleden met ernstige anorexia en het idee dat er nu misschien zomaar kilo's aan gaan vliegen maakt me toch wel een beetje bang.
Aan de andere kant, niet slapen is ook echt hel, ik heb er veel voor over om daar vanaf te komen..

donderdag 14 maart 2013 om 14:29
Ik heb het jaren geleden gebruikt, ook voor slaapproblemen. Die sufheid had ik ook, het werd wel beter toen ik een kwart tabletje ging gebruiken, daar sliep ik ook wel op. Na een tijdje verdween de zombie-achtigheid wel, maar dat kan dus ook gekomen zijn omdat ik minder gebruikte.
Ik ben er nauwelijks van aangekomen, kreeg ook niet meer eetlust.
Ik ben er nauwelijks van aangekomen, kreeg ook niet meer eetlust.
donderdag 14 maart 2013 om 14:33
Mijn vriend slikt het, is ooit begonnen met 15 mg, zit nu op 45 mg. Hij had naast zijn depressie ook slaapproblemen. Ik weet dat hij dat duffe gevoel de eerste paar weken ook had, moeilijk wakker worden (duurde ruim een uur voordat hij het bed uit kwam) en zich de hele dag suf voelen. Dit gaat echt vanzelf weer over, duurde bij hem een paar weken. Mijn vriend neemt hem om deze reden wel minimaal twee uur voor het slapen gaan al in, bij voorkeur echt 10 uur voordat hij weer op moet staan (dus 8.00 uur opstaan, pil om 22.00 uur al innemen). Hij had ook nog eens ondergewicht op dat moment, maar is er niks van aangekomen, hield hooguit de eerste week (of twee) wat vocht vast. Ook geen grotere eetlust van gekregen.
donderdag 14 maart 2013 om 15:16
Ik ben er helaas wel wat van aangekomen en ik kreeg het voorgeschreven vanwege gewrichtspijn en slecht slapen. Het werkte voor beide maar moest om de twee weken een ruime week niet slikken zodat het weer opnieuwe effect zou hebben. Ik weet niet meer of dat voor de gewrichtspijnen was of het slechte slapen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
donderdag 14 maart 2013 om 15:39
Ik gebruik het ook. Ik gebruik ook maar 7,5 mg en had niet echt last van bijwerkingen. Ik merk vooral dat ik beter/sneller slaap. Ik ben nog wel veel moe maar dat ligt meer aan mijn slaapritme dan aan het medicijn. Ik heb ADHD waar bij uitgerust zijn niet echt in het woordenboek voorkomt. Ik heb iig van meerdere ''adhd'ers'' gehoord dat zij niet tot bijna nooit uitgerust zijn.
donderdag 14 maart 2013 om 16:05
Ik gebruik geen mirtazapine, amar dipiperon om te slapen. Ik mocht een hele tablet nemen voor het slapen, maar dan was ik overdag een zombie. Slik nu al jaren een halve en dat gaat prima. Als het echt nodig is neem ik soms een hele, maar dat doe ik alleen als ik de volgende dag lang kan uitslapen.
Even overleggen dus met je arts of je mag halveren.
Even overleggen dus met je arts of je mag halveren.