Gezondheid alle pijlers

Eten na galblaas

13-04-2017 08:49 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn galblaas is eruit. Nu ben ik benieuwd wat jullie wel en niet verdragen wat eten betreft. Al mijn eten van gisteren zit er nog in.....nog geen buikrace. Wanneer begon je eventuele klacht en hoe los je het op?
@Izzy1984 Hoe lang is de operatie geleden ?
Ik neem aan dat je je stenen meegekregen hebt, Izzy?

Dat is vast goed voor 'de verwerking' van een en ander.....
quote:Beter.Laat schreef op 17 april 2017 @ 10:10:

Ik neem aan dat je je stenen meegekregen hebt, Izzy?

[afbeelding]

Dat is vast goed voor 'de verwerking' van een en ander.....Ik kreeg de stenen mee in een potje, de galblaas heb ik niet gezien.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik kreeg de stenen echt niet mee. Heb ze wel gezien op een foto. Volgens de arts zitten er nog meer bacteriën op een ontstoken galsteen dan op ontlasting. En dat wil je ook niet in een potje hebben.
Nou ja, zolang je het potje maar dichthoudt.....

Kan zo op de schoorsteen!
quote:Beter.Laat schreef op 17 april 2017 @ 12:23:

Nou ja, zolang je het potje maar dichthoudt.....

[afbeelding]

Kan zo op de schoorsteen!Ik heb het potje juist meteen open neergezet, zodat de stenen indroogden. Anders wordt het een stinkbedoening.
Hoe is het met jou Solomio? Hebben ze nog iets kunnen vinden?

Hoe lang hielden jullie die zeurende pijn onder de ribben, waar de galblaas is weggenomen?

En konden jullie al snel zonder pijnstilling? Ik gebruik nu na een een week geen diclofenac meer maar nog wel paracetemol.....Zonder dat steekt het nog veel. Ook me darmen voel ik he de tijd..... Geen kramp maar geborrel.....
Qua pijnstilling heb ik veel gebruikt: een dag of 10 morfine zelfs.

Ik krijg over 2 weken nog een echo en een mri, om te kijken of er nog een steentje ergens te zien is.

Dat beurse/pijnlijke gevoel waar de galblaas zat heb ik nog steeds (bijna 6 weken na de operatie nu), maar daar heb ik later ook nog een abces gehad, dus dat zal niet helemaal de gewone termijn zijn.

Ik begreep dat een week of 2 meestal genoeg is om hersteld te zijn.
Mijn galblaas is er nu precies jaar uit.

Het pijngevoel bleef heel lang,bij de nacontrole werd me verteld dat het altijd een gevoelige plek kon blijven.

En dat klopt. Ik heb nog steeds weleens last. De eerste maanden voelde het soms alsof ie er nog zat.

Ik heb helaas wel klachten overgehouden na verwijdering.

Als ik bv pizza,chinees of "ander soort" eten eet,is de kans groot,dat het misgaat: heel hard naar W. C en krampen. Maarmik heb ook spastische darm,en dat is zeker erger geworden.

Uit eten is er niet meer bij.
Mijn galblaas is vorig jaar verwijderd. Hij was ontstoken en er zat een steen in van ruim 2cm. Na de operatie geen pijnstillers meer gebruikt en kon gelijk alles eten.
Hopelijk vinden ze iets tijdens de mei Solomio

En niet fijn kiddootje die race naar de wc

Ik heb daar nog geen last van....wel dat mijn darmen maar blijven rommelen.....het is soms een heus orkest....onrustig wordt ik er van. Hopelijk wordt dat snel minder....
Ik kreeg mijn galstenen ook niet mee, inderdaad i.v.m. hygiene. De chirurg zei; veel artsen doen het wel, ik niet. Gal en galstenen zijn echt troep dus ik ben allang blij als de galblaas er in zijn geheel (zonder scheuren/lekken) uit is. En ik vond 't wel prima. Mijn oma en moeder hebben de stenen wel meegekregen destijds.

Sinds de operatie heb ik last als ik pizza, patat, chips of chocolade eet. Kortom, veel vette dingen maar dat is logisch. Wat ik echt beter niet kan eten zijn saucijzenbroodjes, sinaasappelsap, borrelnootjes, pinda's en het ergste; eieren. Oh een kool lukte ook niet. Ik heb zojuist ei gegeten en herinner me weer waarom ik dat beter niet kon doen. Achja, af en toe zijn die pijnmomenten weer een mooi referentiepunt.

Maar volgens mij heeft iedereen iets anders wat hij/zij kan eten? Mijn oma krijgt last van koffie en koffiemelk, van bepaald gebak en volgens mij ook van spinazie. Mijn moeder kan geen kraanwater drinken (ja echt, bizar valt ook niet te verklaren) en wanneer ze sinaasappelsap drinkt of M&M's pinda's eet staat ze op de kop. Gewone chocolade valt bij haar weer mee en gefrituurd eten ook wel. Zij kan gewoon ei eten overigens en mijn oma ook.
quote:Morsmordre schreef op 05 mei 2017 @ 10:27:

Ik kreeg mijn galstenen ook niet mee, inderdaad i.v.m. hygiene. De chirurg zei; veel artsen doen het wel, ik niet. Gal en galstenen zijn echt troep dus ik ben allang blij als de galblaas er in zijn geheel (zonder scheuren/lekken) uit is. En ik vond 't wel prima. Mijn oma en moeder hebben de stenen wel meegekregen destijds.

Mss scheelt het dat het bij mij toch al niet gelukt was om de galblaas er zonder scheuren uit te krijgen.

Ik vraag me nu af wanneer ik dat potje met galstenen zal weggooien, want uiteindelijk is het natuurlijk een buitengewoon oninteressant potje.
Haha, je kunt ze ook in een plantenbak doen, als siersteentjes voor bij de cactus.

"Oh, wat een leuke siersteentjes, waar haal je die?"

"uit je galblaas, zo nu en dan"
quote:Morsmordre schreef op 05 mei 2017 @ 11:16:

Haha, je kunt ze ook in een plantenbak doen, als siersteentjes voor bij de cactus.

"Oh, wat een leuke siersteentjes, waar haal je die?"

"uit je galblaas, zo nu en dan"

Mss is het wel fantastische mest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven