Gezondheid alle pijlers

Exceem

27-09-2011 08:11 12 berichten
Ik heb last van stress exceem, Laatste dagen ga ik kapot van de jeuk. Mijn

huisarts is met pensioen , dus heb nu een nieuwe arts. Voorheen kreeg ik een

curtivate creme ( hormoon ), Van mijn nieuwe dokter krijg ik een koelte zalf

omdat ze liever geen hormoon zalf voor schrijft. Ik ga kapot van de jeuk,

kan ik die hormoon zalf afdwingen? Mijn vorige arts schreef me prednison

voor ( 2 kuren gehad in een jaar tijd ) had ik vreselijk veel baat bij, ook

hier wil huisarts niet aan. Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik het

zoeken moet. Misschien zijn er tips van jullie kant?
Ik heb heel veel baat gehad bij homeopathie, heb na een paar behandelingen nooit meer last gehad van mijn eczeem.

Prednison en hormoonzalf, dat zijn wel echt paardenmiddelen.

Maar hè, als jij dat wil afdwingen: succes!
Ook ik heb al mijn hele leven lang last van eczeem.

Alle zalfjes heb ik zo ongeveer wel geprobeerd. Ik kan mijn huid vet houden tot ik een ons weeg, maar om echt resultaat te krijgen heb ik zeker een hormoonzalf nodig. Verschrikkelijk die jeuk!

Ik zou gewoon weer een afspraak maken met je huisarts en het er dan nog eens over hebben. Jij kent jou lichaam het beste!

Anders is het misschien een idee om een verwijzing te vragen naar een huidarts/dermatoloog?

Misschien werkt lichttherapie bij jou ook!

Suc6 iig.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend he eczeem.. Ik heb er ook al last van sinds mijn 3e jaar. Voornamelijk voor alle dieren met haar. Gras, pollen, bomen en zo nog 100 dingen. Heel vervelend!

Ik heb alles al gedaan, tot lichttherapie , accupunctuur ( uit wanhoop ga je alles proberen ) en zalfjes etc.

Het enigste wat bij mij helpt is, 2x in de week zonnebank, ( is ontzetten dgoed voor je eczeem!! ), in bad met zeezout, ( zakken zijn gewoon te koop bij drogist ) en hormoonzalf en teerzalf.

De hormoonzalf, probeer ik zo min mogelijk te gebruiken, (misschien 1x in de week ) alleen bij erge optreding van rode ( door jeuk, open ) huid, dun laagje te smeren. Luchtige kleding te dragen!! Erg belangrijk.

Teerzalf, smeer ik me zo nodig, 1 a 2x, in de week mee in. Alleen uitkijken met die zalf, in de zon. Kan irritatie optreden.

In bad met zeezout, is super! Het heelt je huid zo goed.

Dat doe ik meestal in de winter. Dan word het het ergst bij mij.

En verder, het beste , medicijn, je niet druk maken!

Ik weet hoe irri het is.
Hier ook iemand met extreme chronische eczeem. Ik zou je laten doorverwijzen naar een dermatoloog en denk ook dat je er best op kan blijven staan dat je weer cutivate en prednison voorgeschreven krijgt. Ik kan ook echt niet zonder, helaas. Is lichtbehandeling misschien iets voor je? Veel mensen hebben hier baat bij.
Vraag een doorverwijzing naar een dermatoloog. Dat de huisarts alleen koelzalf voorschrijft bij zulke jeuk en eczeem vind ik gek. Koelzalf heeft verder geen andere werking dan het vet houden van je huid. Hormoonzalf werkt wel tegen de jeuk en de eczeemplekken (de abnormale schilfering, blaasjes enz).

De angst voor hormoonzalf is onterecht. Mits goed gebruikt (intermitterend, met pauzes erin) kan je er veel baat bij hebben.

Onder de zonnebank zou ik niet doen. Daarmee verhoog je weer het risico op huidkanker. Lichttherapie bij een dermatoloog is veel gecontroleerder. Ik heb daar zelf al vaker baat bij gehad, als ik weer eens een uitbraak had.
Bedankt voor he meedenken. Helaas kan ik pas donderdag bij mijn arts terecht. Ze werkt niet op dinsdag en woensdag en ik heb geen zin in een huisarts in opleiding. Die heb ik al in het begin gehad en die schreef totaal verkeerde dingen voor. En dat vet houden is een probleem, kan alleen als ik thuis ben met oude kleding aan want het gaat dwars door je kleding heen.

Ik zal in ieder geval een zak zout halen want in bad heb ik het minste last van de jeuk.

Groetjes Sonja
Ik heb ook last van eczeem en om mijn huid vet te houden smeer ik me op advies van de dokter na iedere douchebeurt in met baby-olie. Dat gaat niet dwars door mijn kleding heen. Misschien is dat een tip?
Goeie tip van Lupine. Kijk wel uit met parfumstoffen, anders bouw je zo een allergie op (mits je die niet al hebt). Zwitsal heeft trouwens een parfumloze lijn.

Ook lekker: de douche olie van Decubal. Die laat een vettig laagje achter op je huid, waardoor die niet zo droog wordt. Er zit een los parfumsachet bij (ideaal). Zo kan je er zelf voor kiezen of je het parfumloos wilt of niet.
Jupine iedere tip is welkom, dus ook deze zal ik proberen. Op het moment heb ik me in gesmeerd met een bamboo creme die ik gekocht heb in Gambia, was het vergeten maar dit schijn ook te helpen. Proberen kan altijd. Morgen ook maar baby olie halen, want mijn huid is de laatste dagen wel heel erg. Met alle schilfers die van mijn huid komen kan ik wel een sneeuwpop maken :-)
Ikzelf heb er geen last van, mijn zoon des te meer. Ik stop hem 20 minuten in een bad met 2 procent zeezout (2 kg op een normaal gevuld bad) met een soort "thee" van goudsbloem en berkenblad (beide 100 gram in een kussensloop en dat in een grote pan met heet water laten trekken) en hij knapt er ontzettend van op. Alle wondjes doen wel even flink zeer maar dat wordt na een paar minuten minder.

Daarna even bijkomen en dik in het vet.

Sterkte!
ik heb ook alle zalven van de wereld gehad en niks hielp, ook lichttherapie en teertherapie niet. Toen ben ik opgenomen.

ik heb zelf heel veel aan schlussler zouten, maar dat moet je wel bij een schlussler therapeut doen, die kan dat uitmeten.

Ik had 2,5 jaar extreem, nu niks!! door schlusser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven