Extreem honger
woensdag 8 april 2020 om 21:01
Hi medeforummers,
Wat een maand of drie geleden begon met 1 á 2x per week extreem honger, is nu uitgemond in de hele dag extreem honger. Ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed. Overdag overvalt het me gewoon, die extreme honger.
Zoals vandaag, om 7 uur werd ik wakker. Misselijk en naar, trillerig, zweten. Snel naar beneden en wat gegeten. Daarna gaat het wel weer.
Wat heb ik vandaag gegeten:
Kom Brinta
2 appels
4 boterhammen met kaas
1x2 milkbreak liga
300 gr aardbeien
300 gr kwark
3 eieren gebakken
maaltijdsalade
3 paaseitjes
Overdag probeer ik aan ritme te houden en te eten als ik merk dat ik naar word. Nu om 20 uur vanavond. Ik sta op van de bank. Een gat in mijn maag van de honger, gevoel alsof ik flauw val en trillerig. Heb me naar de koelkast gesleept en nog wat kwark genomen met iets multivitamine sap erin.
Eerder at ik ongeveer 2/3 van dit en had ik nooit honger.
Ben niet meer gaan sporten, juist alleen maar meer zittend door het thuiswerken sinds corona. Loop wel elk het uur een kwartiertje.
Heeft iemand tips hoe ik van die ellendige honger afkom?
Alvast bedankt!
Wat een maand of drie geleden begon met 1 á 2x per week extreem honger, is nu uitgemond in de hele dag extreem honger. Ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed. Overdag overvalt het me gewoon, die extreme honger.
Zoals vandaag, om 7 uur werd ik wakker. Misselijk en naar, trillerig, zweten. Snel naar beneden en wat gegeten. Daarna gaat het wel weer.
Wat heb ik vandaag gegeten:
Kom Brinta
2 appels
4 boterhammen met kaas
1x2 milkbreak liga
300 gr aardbeien
300 gr kwark
3 eieren gebakken
maaltijdsalade
3 paaseitjes
Overdag probeer ik aan ritme te houden en te eten als ik merk dat ik naar word. Nu om 20 uur vanavond. Ik sta op van de bank. Een gat in mijn maag van de honger, gevoel alsof ik flauw val en trillerig. Heb me naar de koelkast gesleept en nog wat kwark genomen met iets multivitamine sap erin.
Eerder at ik ongeveer 2/3 van dit en had ik nooit honger.
Ben niet meer gaan sporten, juist alleen maar meer zittend door het thuiswerken sinds corona. Loop wel elk het uur een kwartiertje.
Heeft iemand tips hoe ik van die ellendige honger afkom?
Alvast bedankt!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
woensdag 8 april 2020 om 21:47
woensdag 8 april 2020 om 21:48
woensdag 8 april 2020 om 21:48
Je lichaam is geen atoomklok.
Waarom eet je niet eens een week wat meer en bekijkt dan hoe je je voelt ipv nu meteen een afspraak te maken bij de huisarts?
woensdag 8 april 2020 om 21:49
Ik heb ervaring met eetstoornissen en zie de gevaren. Ik ontkende ook, want het ergste is er iets aan moeten doen, want dan kom je aan
woensdag 8 april 2020 om 21:52
Ik ben eind twintig. Je hebt me aan het denken gezet over het (thuis)werken. Ik zit sinds februari in een team dat een andere werkwijze uitprobeert. Eigenlijk vind ik het niets die werkwijze. Mijn collega's ook niet.Dubbeljus schreef: ↑08-04-2020 21:45Dat tweede dagmenu met die stamppot vind ik echt niet te weinig.
Hoe oud ben je TO? Ik leefde tot mijn 25e op een droge cracker en een kop thee want druk, druk, geen aandacht voor. Ik ging me veel meer met eten bezig houden toen ik een baan kreeg, ging samenwonen en structuur en rust kreeg.
Kan het zijn dat je door de quarantaine en het thuiswerken nu meer rust hebt? Dat je nu pas je lijf vóelt, waar je voorheen misschien te druk of afgeleid was?
Misschien ervaar ik erg toch meer stress door dan ik zelf denk. Helemaal nu icm dat we thuiswerken en continu worden gemonitord.
Poe.
woensdag 8 april 2020 om 21:58
Ik ga dat morgen toch maar even halen voor de zekerheid. Mijn vriend krijgt dan een beroerte denk ik als het wel zo is.thee_leutje101 schreef: ↑08-04-2020 21:48Ik zou toch maar eens een zwangerschapstest doen TO, gewoon om het uit te sluiten. Je zult niet de eerste zijn die ondanks een spiraal zwanger wordt.
woensdag 8 april 2020 om 21:59
Thanks!
woensdag 8 april 2020 om 22:01
Maar goed, dat weet je zelf het beste. Mij maakt het niet uit hè, ik ken je niet. Ik heb ook andere mogelijkheden geopperd.
Bij stress ga je onbewust anders ademhalen. Dan word je ook duizelig en naar. Probeer eens mee te ademen met The breathing app of iets soortgelijks.
woensdag 8 april 2020 om 22:06
Nee hoor
Jonge vrouw met honger en ondergewicht die de.meest logische oplossing: Eet eens wat meer!
Niet wil volgen. Het is de.meest logische conclusie.
Maar ook hetgeen dat TO niet wil horen, want meer eten is aankomen en dat is eng
woensdag 8 april 2020 om 22:07
Misschien heb ik toch wel een beetje stress. Ik schreef hierboven al dat ik sinds februari een nieuwe werkwijze uit probeer. En die bevalt me niet. Ervaar er problemen door.Mermedina schreef: ↑08-04-2020 22:01Maar goed, dat weet je zelf het beste. Mij maakt het niet uit hè, ik ken je niet. Ik heb ook andere mogelijkheden geopperd.
Bij stress ga je onbewust anders ademhalen. Dan word je ook duizelig en naar. Probeer eens mee te ademen met The breathing app of iets soortgelijks.
Ik ga die app eens installeren.
woensdag 8 april 2020 om 22:08
Maar ik heb nergens gezegd dat ik niet meer wil eten :s
woensdag 8 april 2020 om 22:13
Wat een rare reactie. To eet voldoende aan haar laatste menu te zien. Daarnaast lijkt het mij heel gezond om jezelf af te vragen of er iets mankeert wanneer je eetpatroon ineens niet meer voldoende voedend is.
ravemeisje wijzigde dit bericht op 08-04-2020 22:13
Reden: 2x
Reden: 2x
23.00% gewijzigd
Wie wat wil die moet wat.
woensdag 8 april 2020 om 22:13
woensdag 8 april 2020 om 22:14
Ik lees nergens dat TO niet méér wil eten hoor. En ze schrijft zelfs dat ze aankomen totaal niet erg vindt, alleen dat dat geen doel op zich is. Ze schrijft ook nergens dat ze ondergewicht heeft, alleen dat ze eerder richting ondergrens dan richting bovengrens gaat.
woensdag 8 april 2020 om 22:21
woensdag 8 april 2020 om 22:29
Ik heb besloten om morgen een afspraak te maken bij de huisarts. Misschien toch eens bloedsuiker ofzo laten prikken. Kijken wat de huisarts zegt. Daarnaast nog wat meer te eten en te kijken hoe ik me daar bij voel.
Zal er ook een zwangerschapstest tegenaan gooien.
Wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie adviezen en reacties. Ook fijn dat jullie alert zijn op eetstoornissen! Al denk ik dit niet te hebben.
Wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie adviezen en reacties. Ook fijn dat jullie alert zijn op eetstoornissen! Al denk ik dit niet te hebben.
woensdag 8 april 2020 om 22:39
louti schreef: ↑08-04-2020 22:29Ik heb besloten om morgen een afspraak te maken bij de huisarts. Misschien toch eens bloedsuiker ofzo laten prikken. Kijken wat de huisarts zegt. Daarnaast nog wat meer te eten en te kijken hoe ik me daar bij voel.
Kan me voorstellen dat het gek is om opeens meer te moeten eten om verzadigd te zijn. Heb ik ook wel eens, dus het is voor mij niet gek of onbekend.
Wat voor brood eet je?
Van volkorenbrood zit ik langer vol.
Van Brinta krijg ik sneller honger dan van muesli.
Van zoveel fruit krijg ik ook honger, eet eens een komkommer met volvette kaas in plaats van al dat fruit.
Eet je magere kwark? Al eens volle geprobeerd?
henniehen wijzigde dit bericht op 08-04-2020 22:52
0.99% gewijzigd
woensdag 8 april 2020 om 22:45
Het “ lijkt “ of je veel eet , maar je eet dingen die honger niet stillen .
Jouw lichaam schreeuwt om voedsel dat de honger echt stilt .
Begin eens met een stevig ontbijt en eet ook eens een gekookte maaltijd .
Ik heb de indruk alsof je op dieet staat als ik lees “ wat “ je eet .
Met al dat rondlopen vliegt kwark en aardbeien er zó door .
Iedereen zou rammelen van de honger .
Jouw lichaam schreeuwt om voedsel dat de honger echt stilt .
Begin eens met een stevig ontbijt en eet ook eens een gekookte maaltijd .
Ik heb de indruk alsof je op dieet staat als ik lees “ wat “ je eet .
Met al dat rondlopen vliegt kwark en aardbeien er zó door .
Iedereen zou rammelen van de honger .