Gezondheid alle pijlers

Felle hoofdpijn

13-11-2010 09:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik weet dat jullie geen dokters zijn maar wil toch even vragen voor ik bij de HAP de diagnose aanstelleritis krijg.

Sinds gisteravond (laat) heb ik felle hoofdpijn aan de linkerkant van mijn hoofd, vooral als ik sta/loop. Dan zijn het best pijnlijke steken. Als ik zit heb ik het een beetje en als ik lig voel ik de plek waar de steek komt wel, maar helemaal niet fel of pijnlijk.

Uiteraard had ik de hoop dat dat over zou gaan na een nachtje slapen, niet dus.

Ik ben verder niet gevoelig voor licht, geluid, ik ben niet misselijk, duizelig, geen last van mijn zicht of wat dan ook (waardoor ik betwijfel dat het bijvoorbeeld migraine is).

Aangezien het niet zo in mij zit snel naar de huisarts te gaan, maar dit toch een vrij belemmerende toestand is mijn vraag: gewoon in bed blijven liggen of toch even de HAP bellen?
Al een pijnstiller geprobeerd? Ibuprofen of paracetamol in een stevige dosis?
Heb je genoeg gedronken (als in water, geen alcohol )?

Heb je met de verwarming aan geslapen?
Warm bad en douche kan ook nog wel eens helpen, voor de ontspanning. Waardoor hoofdpijn zakt.

Of een warme lap op je hoofd.

Dampo op de zijkanten van je hoofd smeren.

Even een paar keer flink diep in- en uitademen voor een wijd open raam kan ook wonderen verrichten.

Dat is het wel qua huis-, tuin-, en keukenoplossingen
@ Quinty, gisteravond wel, maar ben vrij snel daarna gaan slapen, dus ik gooi er zo nog maar een in

@zusenzoo, ben gisteravond meteen water gaan drinken toen ik het voelde, dus dat zit wel goed en de verwarming gaat hier 's nachts uit
Veel water drinken, paracetamol erin en gaan slapen. Vooral je ogen niet te veel belasten met tv, lezen en computer. Als het dan na ongeveer 6 uur nog niet beter is kan je altijd bellen.
De HAP bellen? Voor hoofdpijn?

Ik heb geen idee hoe erg je hoofdpijn is maar ik heb nog nooit de HAP gebeld voor een hoofdpijn, zelfs niet tijdens mijn ergste migraineaanval (alhoewel ik daarbij moet zeggen dat ik toen niet eens meer kon bellen...)

Ik zou gewoon paracetamol slikken, rustig aandoen en het uitzitten.
Zie! Aanstelleritis. Bedankt voor de diagnose. Heb ik niet zo vaak last van, vandaar dat ik het toch even wilde checken

Mocht het een tijd aanhouden, dan bel ik alsnog even.
Ongesteld?
Nee, dat dan weer niet.

Dat is ook mijn dilemma, normaal nooit hoofdpijn en geen echte oorzaak waarom nu opeens wel.
quote:Guinevieve schreef op 13 november 2010 @ 09:57:

De HAP bellen? Voor hoofdpijn?

Ik heb geen idee hoe erg je hoofdpijn is maar ik heb nog nooit de HAP gebeld voor een hoofdpijn, zelfs niet tijdens mijn ergste migraineaanval (alhoewel ik daarbij moet zeggen dat ik toen niet eens meer kon bellen...)

Ik zou gewoon paracetamol slikken, rustig aandoen en het uitzitten.

Heb ook nog nooit de HAP gebeld voor hoofdpijn, maar bij migraine weet je wat je er zelf aan kunt doen en dat het na een goede nacht slaap waarschijnlijk weer voorbij zal zijn.

Zou ook nog even een flinke pijnstiller nemen en lekker terug naar bed gaan. Kun je vanmiddag altijd nog even kijken hoe het verder gaat.
Gewist.

Het modereerbeleid)van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik zou ook even de HAP bellen. Mijn zusje had onlangs ook enorme hoofdpijn en heeft er weken mee rondgelopen. Eenmaal bij de huisarts bleek het een voorhoofdholte ontsteking te zijn en kreeg ze antibiotica. Toen ging het snel beter. Sterkte en beterschap!
Ik heb ook stekende hoofdpijn, veuls te veul gezopen gisterenavond.

Wie de billen brand...;-)
In duitsland kun je Migranol kopen, dat zijn bruistabletten vna 500mg met aspirine en domperidon. Probeer dit eens, je kunt in Nederland asprine van bayer (groenwit doosje) kopen en die proberen. Bij mij helpt het weleens bij een lichte of opstartende migraine aanval, als hij al helemaal doorgezet heeft helpt het bij mij helaas niet meer en moet ik aan het zwaardere spul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven