Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie?

25-03-2011 15:16 1228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, al geruime tijd loop ik met vage klachten rond: pijnlijke schouders/nek met uitstraling naar armen, pijn achter mijn knieeen en pijnlijke branderige voeten.

Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, hij heeft mij doorgestuurt naar de neuroloog, die stelde de diagnose fibromylagie.

Sinds deze diagnose ben ik niet meer mezelf, ik speur heel internet af en wordt daar soms heel angstig van, vooral omdat ik lees dat fibrolmylagie erger kan worden. Ook weet ik niet zeker of ik het echt heb, want ik slaap heel goed en ben verder niet moe.

Misschien wil ik niet accepteren dat ik deze ziekte heb, omdat het verloop zo kan verslechteren.

Wie heeft er tips, moet je perse bij fibro moe zijn en niet kunnen slapen of is dit per persoon anders? dank jullie wel voor de respons
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 19 april 2011 @ 18:14:

Caylinn , wat leuk!!! Hoe voel je je? Geniet je van de roze wolk? Dat gun ik je echt!
Optimist tot in de kist!
Caylinn gefeliciteerd!!! Geniet lekker van je nieuwe meiske!
Caylinn!! Gefeliciteerd met caybaby! :-D

Hoe gaat het met de klachten? Hoop voor je dat ze nog even wegblijven...

Ik ben btw nog steeds ziek. Nou ja, super verkouden, keelpijn, hoofdpijn en ik hoest echt bakken met slijm op... Maar goed, het zal vast wel weer overgaan.. Hoor wel meer mensen erover dus ik ben niet de enige denk!

Hoe is het voor de rest met iedereen?
Ik zit hier met opperste verbazing reacties te lezen van ene klaasje73. Wat doet zo iemand op een forum over FM?? Mensen kwetsen?? Ik mag werkelijk waar hopen dat je nooit hoeft te voelen wat wij voelen! Ene geen erkende ziekte?? Ik ben afgekeurde op deze zoals jij noemt, geen erkende ziekte! ik wil je reacite wel eens lezen als je 1 dag de pijn mag ervaren die wij hebben, 1 dag maar en dan kijken wat je te zeggen heb!!
Caylinn van harte proficiat met je dochter!

En dat ze maar mag uitgroeien tot een mooie gezonde meid!
quote:bemar4345 schreef op 20 april 2011 @ 14:33:

Ik zit hier met opperste verbazing reacties te lezen van ene klaasje73. Wat doet zo iemand op een forum over FM?? Mensen kwetsen?? Ik mag werkelijk waar hopen dat je nooit hoeft te voelen wat wij voelen! Ene geen erkende ziekte?? Ik ben afgekeurde op deze zoals jij noemt, geen erkende ziekte! ik wil je reacite wel eens lezen als je 1 dag de pijn mag ervaren die wij hebben, 1 dag maar en dan kijken wat je te zeggen heb!!

Nee het is geen erkende ziekte!

Je pijnbeleving is subjectief en wordt niet verklaard vanuit je medische situatie. Nou, kun je best veel pijn hebben, niemand zit immers in jouw lichaam, maar die pijn maak je in feite zelf aan. Fysiek gesproken ben jij zo gezond als een vis met alleen FM.

En beter worden zul je ook niet, want een behandeling voor FM is er niet (ja, een cognitieve, maar daar zijn FM-ers fel op tegen).

Wat de situatie nog chronischer maakt, is het feit dat je een uitkering ontvangt op basis van je klachten. En dat heet secundaire ziektewinst

En wie wil nou een knopje omdraaien als er zo veel voordeel uit te halen valt?? (Geld in jouw geval, aandacht, medeleven, hulp met allerlei zaken).

Deze modeziekten kosten de maatschappij dus heel veel geld, terwijl er feitelijk niet zo veel aan de hand is.

En dat gaat weer ten koste van de echte zieken, d.w.z. mensen met objectiveerbare aandoeningen.
Ik zou niet meer reageren op Klaasje.

Ik zit hier met opperste verbazing reacties te lezen van ene klaasje73. Wat doet zo iemand op een forum over FM?? Mensen kwetsen?? Ik mag werkelijk waar hopen dat je nooit hoeft te voelen wat wij voelen! Ene geen erkende ziekte?? Ik ben afgekeurde op deze zoals jij noemt, geen erkende ziekte! ik wil je reacite wel eens lezen als je 1 dag de pijn mag ervaren die wij hebben, 1 dag maar en dan kijken wat je te zeggen heb!!Let maar niet op Klaasje. We hebben al verschillende theorieën geopperd waarom Klaasje zo geobsedeerd is met dit topic. En helaas geeft ze ook geen antwoord op vragen zoals waarom ze zo blijft hangen hier en wat haar medische achtergrond dan is, dat ze zo stellig is in haar overtuigingen. Helaas pindakaas.

Ze doet zich groot voor, maar blijkbaar zit er niks achter.
Nee, dat mijn berichtjes jullie niet zinnen, had ik heus wel begrepen.

Heb je eindelijk een diagnose, kun je wat vertellen aan je omgeving, haal ik dat zo maar onderuit.

Maar ja, dat heb je met modeziektes, de enigen die er in geloven zijn de mensen die claimen de aandoening te hebben. ( en de mensen die er aan verdienen natuurlijk!)

Je hebt toch hopelijk niet abusievelijk het idee, dat ik de enige in dit land ben, die er zo over denkt??
Ik heb je gestaft. Geloof dat dit mijn eerste keer is dat ik zoiets doe.

Jouw mening weten wij Klaasje, die is duidelijk. Je hoeft alleen geen mensen te betichten van het profiteren van hun aandoening. Totaal ongepast.

Heb jij zelf soms een gebrek aan aandacht? Ik blijf gissen naar de reden waarom jij zo vreselijk graag hier komt. Je blijft hier komen, ik snap er helemaal niets van. Laat mensen toch eens in hun waarde!

Het gaat al lang niet meer om jouw mening, die weten we al lang! Echt! Het Viva forum is groot genoeg, je hoeft hier niet te komen als je je zo ergert!
Optimist tot in de kist!
Als je het zo goed begrijpt Klaasje, waarom blijf je dan terugkomen. Omdat je denkt dat wij jou niet begrijpen? Of omdat je wilt dat we allemaal zeggen: Ja Klaasje, tuurlijk Klaasje, je hebt helemaal gelijk Klaasje? Dat is ook wel heel naief toch?
Optimist tot in de kist!
Klaasje lieve schat ik weet niet hoe je op het idee komt dat je wat onderuit haalt zonder bewijs te kunnen leveren? Je kan wel zoveel roepen.
quote:klaasje73 schreef op 20 april 2011 @ 17:00:

[...]

En beter worden zul je ook niet, want een behandeling voor FM is er niet (ja, een cognitieve, maar daar zijn FM-ers fel op tegen).

Die heb ik. En nu?
De behandeling hier bestaat uit: fysio, oefenen en pijnbestrijding.

Maar echt, waar maak je je druk om. Is niet goed hoor voor je eigen gezondheid, je zo druk maken. Het lijkt wel of FM meer tussen jou oren zit dan de onze.
Optimist tot in de kist!
Ik ga maar eens naar het werk.

Dribbel: Beterschap!!

Caylin: geniet!!

Bemar: welkom hier!

Mamameteenbadass: hoe gaat het?

Maine: hoe is het met jou?

Voor allemaal
Optimist tot in de kist!

Mijn theorie is dat Klaasje dus wél voelt wat wij voelen, maar dat niet wil accepteren. Liever geloven dat ze pijn heeft die weer over zal gaan, dan dat een ziekte heeft, waarvan duidelijk is dat ze voor altijd pijn zal houden. EN.. zij vindt dat wij dat ook moeten doen. Schoppen tegen mensen met pijn (tegen het zere been ) helpt bij haar verwerking, denk ik

Dat wij vervolgens meerdere keren vertellen dat we zo al geleefd hebben, maar dat dat dus kennelijk niet hielp, daar reageert ze dan niet op.
Later is nu
Op het moment even kut niet zo goed Olifantje maar morgen gaat het vast wel weer.

En anders overmorgen wel.

Of later.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 20 april 2011 @ 19:12:

Als je het zo goed begrijpt Klaasje, waarom blijf je dan terugkomen. Omdat je denkt dat wij jou niet begrijpen? Of omdat je wilt dat we allemaal zeggen: Ja Klaasje, tuurlijk Klaasje, je hebt helemaal gelijk Klaasje? Dat is ook wel heel naief toch?

Jaahaaa, en als we allemaal gaan geloven in wat (heilige??) klaasje verteld, dan zijn we als door wonder genezen!!!! Hoezee voor klaasje!!

Later is nu
Cognitieve therapie heb ik gehad, en nu? Nog pijn

Verder 20 jaar volgens de wet van klaasje geleefd: met de overtuiging dat de pijn met goede behandeling weer over zou gaan, hielp niets.. maar volgens klaasje heb ik niet écht écht écht gedacht dat het over zou gaan, aangezien ik graag wil 'genieten' van alle voordelen, die deze pijn (geen ziekte) mij oplevert

Afijn, verder ga ik klaasje weer negeren, zoals ze mij in feite ook doet, behalve dan om tegenaan te schoppen.

Bij mij ging het beter. Sporten ging vanmorgen weer goed, nog maar niet hardgelopen. Benauwdheid en hoesten is aan de beterende hand, dankzij medicijnen. Klinkt allemaal goed dus.. val ik vanmiddag. >:-( Niet zo slim.. understatement

Hebben jullie ook baat bij dit weer? Ik op zich wel. Geniet van de warmte! Met kou wordt het gelijk weer erger.

Dribbel, hoop dat jouw hoest ook snel beter gaat worden. Ik heb codeine gekregen. Echt een tip! Maarja, lag ook 2 nachten wakker.

Caylinn, ik had je al gefeliciteerd, nogmaals!

Mamalief: beterschap

De rest ook
Later is nu
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft.

Hier gaat het nog steeds niet geweldig heb nog steeds veel pijn van die zenuwbeklemming en heb nu paracetamol met 20mg codeine maar merk er nog niet zo heel veel van helaas.
Ben wel aan het sporten geslagen en heb het idee dat het weleens goed kon zijn

Elke ochtend een kwartiertje rustig aan op de crosstrainer.
quote:klaasje73 schreef op 19 april 2011 @ 05:23:

[...]

Een jongen of een meisje????

Caylinn, gefeliciteerd!!!
De voornaamste kenmerken van een modeziekte zijn:

1. een anatomisch substraat ontbreekt of staat niet in verhouding tot de gepresenteerde klachten

2. de klachten zijn meestal verergeringen van alledaagse klachten als pijn, vergeetachtigheid, moeheid, geheugenproblemen, zwakte en duizeligheid die "geampifliceerd" worden door de overtuiging een ernstige ziekte onder de leden te hebben

3. er zijn vrijwel altijd medici die beweren dat er een organische basis bestaat, die binnenkort gevonden zal worden

4. er zijn actieve patientenverenigingen

5. er zijn problemen met verzekeraars en keuringsartsen

6. de verspreiding van de ziekte in de tijd en geografisch kan niet biologisch worden verklaard

7. er is geen reguliere behandeling mogelijk

8. de patient heeft ziektewinst

9. deze ziekten hebben een epidemisch karakter: ze komen en verdwijnen weer

( aldus dr. Renckens, die het veel beter kan omschrijven dan ik)

Hij beschrijft in zijn boek dat er momenteel in ons land sprake is van 12 modeziekten, waaronder dus ook fibromyalgie.

Er zijn tienduizenden mensen in ons land met pseudo-diagnosen en aangezien elke Nederlander ruim 4.000 euro per jaar aan ziekte kost en maar een gedeelte via premie kan worden gedekt, kost het miljoenen euro's per jaar aan doktersbezoek, uitval op het werk, aanpassingen in huis en hulpmiddelen.

Ik weet niet of het ooit is uitgerekend, maar ik durf te stellen, dat de staatskas er wel bij zou varen, als er geen ruimte meer werd geboden om aan een modeziekte te lijden.

Ik denk trouwens dat er binnenkort wel weer een bijkomt: de ziekte van Lyme, voldoet aan de 9 al eerder genoemde kenmerken.
quote:mamalief schreef op 20 april 2011 @ 19:18:

[...]

Die heb ik. En nu?Weet ik niet. Geloof jij, dat fibro vanuit de hersens komt en er lichamelijk niet zoveel aan de hand is?
Voor elke dr. Renckens is wel een dr.Clauw. Article source: Science Daily June 7, 2002

Zo kunnen we wel met "proof" blijven heen en terug gooien. Totaal zinloos lijkt mij.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven