Gezondheid alle pijlers

fijt

02-10-2015 17:19 25 berichten
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe lang duurt het voor het over is? Tips?
Alle reacties Link kopieren
Ben je al naar de HA geweest?
De wat?
Ik was een jaar of 6 toen ik fijt had aan een middelvinger. Het moest worden opengesneden en uitgedrukt, daarna kreeg ik een antibioticakuur.
Fijt of is dat een typ fout en met er iets met een s staan??
Botontsteking aan je vinger.
Vandaag naar de huisarts gegaan omdat mijn vinger helemaal dik was en gruwelijk veel zeer deed. Die zei dat het fijt is en heeft toen met een apparaat de nagelriem opgelicht en zo de troep eruit gelaten en ik heb een kuur gekregen. Maar mijn vinger doet zo zeer en ik hoopte op ervaringsdeskundigen, ik had er serieus nog nooit van gehoord. Maar wat mijn vriend Google zegt klinkt niet geruststellend
Heeft de HA niet gezegd hoe nu verder? Je moet in ieder geval de kuur afmaken en het zou nu toch wel moeten verbeteren. Het kan heel pijnlijk zijn ja, vervelend voor je.
Jawel, hij zei wachten tot het over is, kuur afmaken en dinsdag terug komen. Ja tis vooral de pijn die echt vervelend is! Zou ik hem in de soda kunnen leggen? Versneld dat het genezing proces? Of iets anders??
Ze zeggen inderdaad wel eens weken in Soda of Badedas. Echter weet niet of dat na dergelijke ingreep raadzaam is. Het is nu een open wond?
Las ik net wel op internet, maar durf het niet te zeggen. Misschien even bellen met de assistent? En pijnstilling slikken al geprobeerd? Kan ook voor een vinger hè.
Het doet gewoon heel veel pijn. Die kuur werkt beter dan weken in soda, denk ik. Verder gewoon pijnstilling nemen.
Dankjewel! Ja, het is nu een open wond inderdaad. Nou ik neem zo nog maar een ibuprofen en hopelijk gaat het dan beter.
Heeft de arts niks gezegd over pijnstilling?
Jawel, ibuprofen. En het werkt vrij aardig, die irritante kloppende pijn is wat minder gelukkig.

Maar ik had dus echt nooit van fijt gehoord, een onaangename verrassing dus.
Soda of Biotex. Toch doen, denk ik. Dat ontsmet. Juist nu het open is. Een open wondje geeft immers ook weer toegang voor voor nieuwe bacteriën.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik had ook fijt, nadat ik een vinger klemde dankzij tocht, de deur sloeg dicht en ik zat er tussen, ik was vijf. Er kwam een grote bal met pus op mijn vinger die door de huisarts werd opengesneden en uitgedrukt, ik herinner het me nog, zelfs na zestig jaar. ik zal wel medicijnen hebben gekregen maar geen idee wat. Te lang geleden.
verba volant, scripta manent.
Mijn vinger was echt drie keer zo dik als normaal en dat in 1 nacht, ik schrok me helemaal kapot.
Ja mijne ook hahah! Ik zou alleen niet weten hoe ik eraan ben gekomen.
Ik kreeg toen te horen dat het waarschijnlijk kwam omdat ik (vaak) met pen op mijn hand en vingers schreef, dat heb ik dan ook nooit meer gedaan.
Nou het is begonnen toen ik besloot dat ik mijn nagelriemen wel eens wat beter mocht verzorgen. En daar gebruikte ik Lemony flutter voor. Misschien dat daar iets in zat ofzo.
Geen vingerbadje nemen , het is een open wond.

Enigste is, med kuur afmaken, vinger hoger dan je hart dragen, dan verminderd het pijnlijke kloppen, in een mitella.

Pijnstilling innemen, bv twee keer per dag, op vaste tijden..

Dinsdag toch naar de huisarts gaan, goed laten nakijken.

Hoe ik dit weet, mijn vriendin heeft het, is inmiddels nu 6 weken geleden, maar haar vinger zit nog steeds in een spalkje.

Twee behoorlijke sterke kuren gehad, de dreiging van een vingertop die geamputeerd moet worden is er nog steeds.
bij mijn moeder is haar pink geamputeerd omdat ze te lang, zonder naar de huisarts te gaan, ermee doorgelopen is....

Dus alle tijd en behandeling nemen die noorzakelijk is. Sterkte!
Niet met je vinger in sodabadjes!! Mocht er troep uit komen komt dit in het water terecht, waar jij vervolgens nog lekker een flink aantal minuten met je vinger in zit. Dus eigenlijk zit je dan in je eigen rotzooi te 'roeren'
Ah thnx voor de tips! Hij doet inderdaad nog erg zeer, uiteindelijk niet in de soda gehouden, wel geprobeerd maar ik dacht dat mijn vinger er viel van de pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven