fijt
vrijdag 2 oktober 2015 om 17:42
Vandaag naar de huisarts gegaan omdat mijn vinger helemaal dik was en gruwelijk veel zeer deed. Die zei dat het fijt is en heeft toen met een apparaat de nagelriem opgelicht en zo de troep eruit gelaten en ik heb een kuur gekregen. Maar mijn vinger doet zo zeer en ik hoopte op ervaringsdeskundigen, ik had er serieus nog nooit van gehoord. Maar wat mijn vriend Google zegt klinkt niet geruststellend
vrijdag 2 oktober 2015 om 20:24
Ik had ook fijt, nadat ik een vinger klemde dankzij tocht, de deur sloeg dicht en ik zat er tussen, ik was vijf. Er kwam een grote bal met pus op mijn vinger die door de huisarts werd opengesneden en uitgedrukt, ik herinner het me nog, zelfs na zestig jaar. ik zal wel medicijnen hebben gekregen maar geen idee wat. Te lang geleden.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 3 oktober 2015 om 09:47
Geen vingerbadje nemen , het is een open wond.
Enigste is, med kuur afmaken, vinger hoger dan je hart dragen, dan verminderd het pijnlijke kloppen, in een mitella.
Pijnstilling innemen, bv twee keer per dag, op vaste tijden..
Dinsdag toch naar de huisarts gaan, goed laten nakijken.
Hoe ik dit weet, mijn vriendin heeft het, is inmiddels nu 6 weken geleden, maar haar vinger zit nog steeds in een spalkje.
Twee behoorlijke sterke kuren gehad, de dreiging van een vingertop die geamputeerd moet worden is er nog steeds.
Enigste is, med kuur afmaken, vinger hoger dan je hart dragen, dan verminderd het pijnlijke kloppen, in een mitella.
Pijnstilling innemen, bv twee keer per dag, op vaste tijden..
Dinsdag toch naar de huisarts gaan, goed laten nakijken.
Hoe ik dit weet, mijn vriendin heeft het, is inmiddels nu 6 weken geleden, maar haar vinger zit nog steeds in een spalkje.
Twee behoorlijke sterke kuren gehad, de dreiging van een vingertop die geamputeerd moet worden is er nog steeds.