Gezondheid alle pijlers

Flink geschrokken

29-07-2015 20:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik ga even mijn verhaal hier neer zetten en dan hoop ik dat mensen me tips en adviezen kunnen geven. Of me gerust kunnen stellen.

Mijn man heeft 6 weken geleden een hartinfarct gehad. En is toen gelijk gedotterd geworden en er is een stent geplaatst.

Bij de fiets test een aantal weken terug is een afwijking gevonden. En hier kwamen onderzoeken naar. Maandag het eerste gehad en gisteren begon de ellende. Hij heeft de spuit laten zetten voor de foto's te kunnen maken. Maar daar zit een uur tussen. Dus we wouden een stukje lopen. Ik ga even naar de toilet en ja wel hoor ik kom van de toilet vind ik mijn man op de grond. Met bloed om hem heen. Hij heeft dus een black out gekregen en is vol met zijn achterhoofd op de grond gevallen. Wij dachten nou even naar de eerste hulp hechten en klaar. Maar helaas omdat mijn man als kind zijnde al 2 hersenbloedingen heeft gehad werd toch even een foto gemaakt. En jawel hoor mijn man heeft een hersenbloeding. Dus opgenomen. Ze zeiden dat hij vandaag al naar huis mocht. Ik vond het wel snel. Maar vanmorgen hebben ze toch besloten hem nog een nachtje daar te houden omdat hij nog suf is. Maar hij heeft ook een hersenschudding.

Ergens hoop ik voor mezelf en de kleine dat die naar huis mag morgen maar ergens vind ik het prettig dag hij nu in de gaten word gehouden. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Bedankt in ieder geval voor het lezen.
Pfff wat een schrik. Sterkte!
Bah, wat een heftige gebeurtenissen zo kort op elkaar.

Sterkte!
Kan me voorstellen dat het lastig is hem niet bij je te hebben, maar hij is in goede handen. Sterkte voor jullie allemaal.
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
Jeetje dat is schrikken. Veel sterkte. Heb je familie of vrienden om je heen waar je bij terecht kan?
Shit, dat is schrikken!

Weet dat hij daar dichtbij de beste zorg is. Dat lijkt mij een prettig idee.
Jeetje schrikken zeg! Sterkte! 🍀
Jeetje een hartinfarct van je man is al heel heftig en dan dit er ook nog eens bij. Zijn er mensen in je omgeving waarbij je terecht kunt? Heel veel sterkte de komende tijd!
Music was my first love and it will be my last
Dat is wel heel veel ellende in korte tijd. Ik kan me wel voorstellen dat je daar flink van ondersteboven moet zijn. Gelukkig wordt er goed op hem gelet en voor hem gezorgd waar hij nu is. Probeer zelf ook een goede nacht te hebben, zodat je straks weer wat fitter bent als hij weer thuis komt
Ach dat is schrikken hè Sterkte hoor.
Ja is zeker schrikken. Vooral omdat hij nog jong is. Mijn ouders helpen heel erg goed. Ze brengen en halen mij van het ziekenhuis en ze passen op ons zoontje van 3.

Hij mag voor 90% morgen naar huis. Gelukkig. Maar ik maak me wel zorgen, omdat hij heel erg veel slaapt en zijn reactie is nog traag.
Fijn dat hij naar huis mag, maar snap dat dit ook wel eng is. Veel sterkte
Oh wat naar! Veel sterkte voor jou en je man . Wat fijn dat je ouders zo goed helpen. Heb je al met een arts gesproken over het vervolg? Moet hij revalideren, heeft hij uitval door de hersenbloeding? En blijft het infarct onder controle door bloedverdunners en die stent? Een bloeding kan misschien ook wel sneller optreden door die bloedverdunners, hoe moet je daar mee omgaan?

Wat een vragen zal dit oproepen, ik begrijp dat het spannend is dat hij naar huis komt. Als je het niet vertrouwt, kun je dan bij het ziekenhuis aankaarten dat hij misschien toch langer zou moeten blijven?
Ik heb inderdaad gesprekken gehad met de arts. Hij mag weer een de bloedverdunners verder. Achter 2 weken moeten we naar het ziekenhuis om te kijken of revalidatie nodig is. Voor de rest is alleen zijn geheugen niet goed.

Maar omdat hij ook een hersenschudding heeft weten ze niet of het daar van is of van de bloeding. Dus de tijd moet uitwijzen waar het nu van af komt.

Maandag komt onze eigen huisarts en ik ben nu alle vragen op aan het schrijven zodat ik alles kan vragen.

Hij is nu gelukkig thuis. Maar ik ben wel best bang.
Ok dus hoe verder is nog even onzeker. Als er een groot risico was op herhaling zouden ze hem vast niet ontslagen hebben uit het ziekenhuis. Dus probeer die angst een beetje los te laten. Kunnen jullie er wel met elkaar over praten?
Nee er samen over praten kunnen we niet.

Hij vergeet de hele tijd wat er precies met hem gebeurt is. Ik zeg hem dat dan wel. Maar een paar minuten later is het weet weg.

Kans op herhaling zal ik altijd blijven houden dit is namelijk zijn derde hersenbloeding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven