Gezondheid alle pijlers

focale vulvitis

04-11-2013 16:29 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zal even heel kort mijn voorgeschiedenis vertellen:

In juni kreeg ik een vaginale schimmel. Niets hielp daartegen (ik ben ook doorgestuurd naar de gynaecoloog). Toen heb ik medicijnen gekregen voor een bacteriele infectie en dat hielp (daarna had ik wel weer een vaginale schimmel).

Nu baalde ik ontzettend, want ik wilde gewoon fijn seks hebben met mijn vriend. Dit hebben we zo nu en dan ook geprobeerd, alleen het deed pijn dus moesten we stoppen.

Ik werd er echt gek van omdat ik niet wist wat ik had. Ik heb ook een tijd geen seks gehad met mijn vriend, omdat ik wilde dat het eerst allemaal over ging.

Afgelopen week heeft de gynaecoloog bij mij vastgesteld dat ik focale vulvitis heb. Ik ben hier heel erg verdrietig over, maar ik probeer het nu te accepteren.

Ik ben alleen benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen.

Ik smeer nu (op recept van de gynaecoloog) een zalfje om de boel tot rust te brengen en ik ga binnenkort naar een bekkenfysio.

Hoe is het bij andere vrouwen? Heeft bij jullie het zalfje geholpen?

Hoe gaan jullie er mee om? Hoe hebben jullie er voor gezorgd dat jullie seksleven toch spannend bleef zonder dat je daadwerkelijk seks kon hebben?

Ik hoop dat iemand mij even een hart onder de riem kan steken

Liefs
Misschien heb je hier iets aan?
Hey Denise,

Ik heb ook een soortgelijk diagnose gehad.

Bij mij was leek de aanleiding de pil te zijn, want toen ik switchte van pil kreeg ik last en jeuk daar onder.

Ik kreeg ook allerlei zalfjes en een pilletje om de schimmelinfectie te genezen, maar het ging maar niet weg.

Om een gegeven moment ook naar de gyn doorgestuurd en hij vermoedde hetzelfde.

Dit alles is nu 2 jaar geleden en sinds een maand of 8 ben ik er vanaf!

2 jaar geleden ben ik gestopt met de pil en ik merkte dat ik er meer last van kreeg als van onder "handwerk"werd verricht en als ik alcohol had gedronken.

Het klinkt misschien gek, maar bij mij is het na een jaar/anderhalf jaar overgegaan door een hele poos niet klaar te komen (best moeilijk, ik weet het) geen alcohol te drinken en geen hormonen meer te nemen.

Ik weet hoe verschrikkelijk het is en je voel je waarschijnlijk ook nog eens schuldig naar je vriend (had ik tenminste) dus bij deze een hele dikke knuffel

Het lijkt trouwens wel of ik van onder gevoeliger ben geworden sinds 2 jaar, want als ik we een aantal dagen na elkaar veel gevreeën hebben, dan voelt het niet prettig.

Liefs engeltje
quote:Engeltje83 schreef op 04 november 2013 @ 18:23:

Hey Denise,

Ik heb ook een soortgelijk diagnose gehad.

Bij mij was leek de aanleiding de pil te zijn, want toen ik switchte van pil kreeg ik last en jeuk daar onder.

Ik kreeg ook allerlei zalfjes en een pilletje om de schimmelinfectie te genezen, maar het ging maar niet weg.

Om een gegeven moment ook naar de gyn doorgestuurd en hij vermoedde hetzelfde.

Dit alles is nu 2 jaar geleden en sinds een maand of 8 ben ik er vanaf!

2 jaar geleden ben ik gestopt met de pil en ik merkte dat ik er meer last van kreeg als van onder "handwerk"werd verricht en als ik alcohol had gedronken.

Het klinkt misschien gek, maar bij mij is het na een jaar/anderhalf jaar overgegaan door een hele poos niet klaar te komen (best moeilijk, ik weet het) geen alcohol te drinken en geen hormonen meer te nemen.

Ik weet hoe verschrikkelijk het is en je voel je waarschijnlijk ook nog eens schuldig naar je vriend (had ik tenminste) dus bij deze een hele dikke knuffel

Het lijkt trouwens wel of ik van onder gevoeliger ben geworden sinds 2 jaar, want als ik we een aantal dagen na elkaar veel gevreeën hebben, dan voelt het niet prettig.

Liefs engeltje

Hallo Engeltje,

Bedankt voor je berichtje en steun! Ik voel mij zeker schuldig tegenover mijn vriend. Gelukkig is dit echt een schat en steunt mij heel erg (maartoch!!)

Ik denk echter dat het niet aan de pil ligt bij mij. Ik gebruik namelijk al jaren dezelfde pil. Ik zou het wel gek vinden als ik dit dan ineens plotseling kreeg. Maar stel je voor dat het zalfje niet helpt dan kan ik het altijd nog proberen.

Wel fijn dat jij er vanaf bent gekomen, ik hoop dat dat bij mij uiteindelijk ook gebeurt.

Wel vervelend dat het allemaal wat gevoeliger daar beneden is geworden. Enig idee wat daar de oorzaak van is?

Liefs,

Denise

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven