galstenen, operatie, help....
zaterdag 18 januari 2014 om 22:44
Afgelopem zomer had ik mijn eerste galsteenkoliek. Deze viel wel mee.lag niet kronkelend over de vloer.huisarts dacht in eerste instantie aan stress.september tweede gehad.deze was wat heftiger met uitsraling tussen mijn schouderbladen. Naar ziekenhuis, echo en galstenen. Huisarts vond datbik het nog even mocht aankijken.paar weken terug 3e.vreselijk!! Pijn rechts onder ribben, uitsralend naar maag en schouderbladen.ik doe liever 10 bevallingen dan dit.wist niet waar ik het zoeken moest. Deze duurde 8 uur!! 2 uur s nachts begon het en om 10 uur was het over.net toen ik de huisarts wilde bellen...pfffffff. goed, terug naar huisarts, die verwees me naar de chirurg en die besloot meteen dat de galblaas eruit moet.over anderhalve week........heerlijk, geen kolieken meer.maaaarrrrrrr ik ben zo bang.en dan vooral voor de narcose.ik weet dat ik na de operatie pijn kan hebben, vooral van het gas dat ze in je buik spuiten. Volgens de chirurg een peulenschilletje met koliek pijn.maar daar ben ik ook niet bang voor, hopelijk is er hier iemand die mij een beetje gerust kan stellen? Ik krijg van te voren een pilletje om kalm te worden. Maar ik zit me nu al een week op te vreten van de zenuwen.
zaterdag 18 januari 2014 om 22:49
Heeft de chirurg je ook verteld dat er nog galstenen in de galweg gevormd kunnen worden en dat er dus de kans bestaat dat je alsnog een galkoliek krijgt?
Wat ik van anderen heb gehoord kun je nog behoorlijk napijn hebben door het gas wat ze in je buik spuiten om de operatie mogelijk te maken, maar dat dat bij sommigen erg meevalt.
Sterkte!
Wat ik van anderen heb gehoord kun je nog behoorlijk napijn hebben door het gas wat ze in je buik spuiten om de operatie mogelijk te maken, maar dat dat bij sommigen erg meevalt.
Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 18 januari 2014 om 22:57

zaterdag 18 januari 2014 om 23:15
Een jaar geleden geopereerd .
Galblaasoperatie is mij reuze mee gevallen en de napijn ook.
Ik vond het alleen vervelend dat ik niet op mijn rechterzij of buik kon liggen, dat zijn namelijk mijn favoriete slaaphoudingen, dus werd nog wel eens wakker vd pijn als ik zo in mijn slaap was gaan liggen
Maar voor de rest een peuleschil in vergelijking met de koliekaanvallen
Maar zonder galblaas kunnen er nog steeds galstenen gemaakt worden, maar zijn dan meestal niet zulke grote.
Sterkte met de operatie
Galblaasoperatie is mij reuze mee gevallen en de napijn ook.
Ik vond het alleen vervelend dat ik niet op mijn rechterzij of buik kon liggen, dat zijn namelijk mijn favoriete slaaphoudingen, dus werd nog wel eens wakker vd pijn als ik zo in mijn slaap was gaan liggen
Maar voor de rest een peuleschil in vergelijking met de koliekaanvallen
Maar zonder galblaas kunnen er nog steeds galstenen gemaakt worden, maar zijn dan meestal niet zulke grote.
Sterkte met de operatie
zondag 19 januari 2014 om 01:23
Hier ook een aantal kolieken gehad, waarbij de laatste keer een galsteen de galweg is gepasseerd (dat bleek later bij de echo).
Geen lolletje en er zaten nog meer galstenen, dus operatie. Galblaas werd verwijderd dmv kijkoperatie. Inderdaad de dag van de operatie flinke steken gehad thv sleutelbeen, maar verder nergens last van. Volgende dag 's morgens opgestaan, alleen (zelfstandig) gedoucht en twee uur later met tas en al het ziekenhuis uit gelopen. Niks aan de hand! I mij dus 100% mee gevallen. Wel een paar weken nodig gehad om helemaal de oude te worden. Ik was vooral heel snel buiten adem.
Geen lolletje en er zaten nog meer galstenen, dus operatie. Galblaas werd verwijderd dmv kijkoperatie. Inderdaad de dag van de operatie flinke steken gehad thv sleutelbeen, maar verder nergens last van. Volgende dag 's morgens opgestaan, alleen (zelfstandig) gedoucht en twee uur later met tas en al het ziekenhuis uit gelopen. Niks aan de hand! I mij dus 100% mee gevallen. Wel een paar weken nodig gehad om helemaal de oude te worden. Ik was vooral heel snel buiten adem.
zondag 19 januari 2014 om 11:02
Wees maar zeer dankbaar dat je galblaas eruit gaat,
Hier gelukkig ook 3 maanden geleden, maar toen met spoed.
Operatie is niet erg ofzo. Ik was bang om onder zeil te gaan dat vond ik eng. Maar ik was weg voor ik er erg in had.
Na de operatie heb ik een knoeperd van een steen meegekregen.
De pijn in mijn schouders vond ik echt hel de eerste week , maar ook dat gaat weer over.
Lekker een hittepit erop en dat scheelt alweer. Ja je voelt je als een wrak de eerste twee weken , maar je bent zo dankbaar dat dat ellendige ding eruit is straks.
Neem de tijd om te herstellen. Ik was zelf na 8 weken weer echt topfit,
Nu nog regelmatig pijn op de plek waar de galblaas gezeten heeft , maar niet ondoenbaar ofzo.
Mijn moeder gaf aan daar nog een jaar last van te hebben. Ach ik zie wel , ben blij dat ie eruit is.
Hier gelukkig ook 3 maanden geleden, maar toen met spoed.
Operatie is niet erg ofzo. Ik was bang om onder zeil te gaan dat vond ik eng. Maar ik was weg voor ik er erg in had.
Na de operatie heb ik een knoeperd van een steen meegekregen.
De pijn in mijn schouders vond ik echt hel de eerste week , maar ook dat gaat weer over.
Lekker een hittepit erop en dat scheelt alweer. Ja je voelt je als een wrak de eerste twee weken , maar je bent zo dankbaar dat dat ellendige ding eruit is straks.
Neem de tijd om te herstellen. Ik was zelf na 8 weken weer echt topfit,
Nu nog regelmatig pijn op de plek waar de galblaas gezeten heeft , maar niet ondoenbaar ofzo.
Mijn moeder gaf aan daar nog een jaar last van te hebben. Ach ik zie wel , ben blij dat ie eruit is.
zondag 19 januari 2014 om 13:12
Ik zie inderaad het meestnop tegen de narcose. Kan mezelf helemaal gek maken daarover. Normaal ben ik een redelijk nuchter persoon, maat dat is hu even weg. . Ben je in een keer weg? En het wakker worden.....hoe gaat dat. Hoe lang duurde de hele ingreep buj jullie?
Mijn dochter is een week later jarig.hebben al gezegd dat het kinderfeestje even uitgesteld gaat worden. Hopelijk voel ik mezelf wel weer aardig goed op haar verjaardag.
Mijn dochter is een week later jarig.hebben al gezegd dat het kinderfeestje even uitgesteld gaat worden. Hopelijk voel ik mezelf wel weer aardig goed op haar verjaardag.
zondag 19 januari 2014 om 13:20
Ik was zo weg en ook zo weer wakker, was wel een andere ingreep. Ik vond het niet naar. Het laatste wat ik me herinner is de anaesthesist die zei: hier komt de slaap. En het eerste was iemand op de verkoever die mij vroeg mijn mond open te doen. Was niet naar of verwarrend ofzo, tussendoor gewoon niets.
Komt goed. Waar ben je zo bang voor bij de narcose?
Komt goed. Waar ben je zo bang voor bij de narcose?
woensdag 22 januari 2014 om 17:34