Gezondheid alle pijlers

Galstenen, papayathee

13-07-2010 11:55 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even getwijfeld of ik hem hier neer zou zetten of bij eten..

Mijn vader is twee weken terug totaal onverwachts in elkaar gezakt bij een galsteenaanval. Sindsdien zijn er nog twee aanvallen geweest en ze willen zijn galblaas eruithalen. Omdat het herstellen na die operatie nogal lang duurt heeft hij besloten dat hij het nu niet wil, misschien na de vakantie.

Nou had hij met een collega gesproken wiens galstenen weggegaan zijn na alternatieve geneeswijze; namelijk door papayathee te drinken. Ik ben inmiddels al anderhalvve week op zoek maar kan dit nergens vinden (ook niet in de toko!)

Heeft iemand enig idee waar ik dit zou kunnen vinden? En hebben jullie misschien ervaring met alternatieve geneeswijzen tegen galstenen?

Bedankt!

Rianne
quote:gmax schreef op 19 juli 2010 @ 12:38:

[...]

http://www.koffieengezond ... tent/index.php/Galstenen/

Bij mij is aanval eigenlijk vooral gerelateerd aan spanning en stress.. Als ik me ergens druk over maak kan ik rekenen op een galaanval.

Over de link; ook koffie schijnt niet zo verkeerd te zijn ;)koffie (met mate) is prima
quote:Petra67 schreef op 19 juli 2010 @ 00:12:

Maanden had ik last van galsteenaanvallen. Die pijn gun je niemand. Ik ging zelfs een keer gestrekt van de pijn in een winkel, met mijn 2 kleine kinderen in de kinderwagen naast me Dan is de keus voor een operatie snel gemaakt. Maar door minder koffie te drinken en door boter te vervangen door olijfolie, had ik ook al minder last. Mijn galblaas is verwijderd door een kijkoperatie. 4 minuscule hechtingen, waarvan 2 in de navel die je niet eens ziet. Ik lag in totaal 3 dagen in het ziekenhuis en ging onder volledige narcose. Het herstel was mn de moeheid. Uiteraard is het de tijd erna nog een gevoelige plek, maar binnen 2 weken was ik weer aan het werk. Sindsdien kan ik weer eten wat los en vast zit :-)

3 dagen in ziekenhuis? Wat lang zeg. Ik mocht dezelfde dag nog naar huis.

Koffie heb ik nog lang last van gehad na de operatie. Dat schijnt ook een bekende te zijn, ook na de operatie. Ik heb ook echt nergens last meer van, kan werkelijk alles eten. Van vet eten heb ik trouwens nooit zo`n last gehad, wel van teveel eten (kerst, uiteten enzo) en koffie dus.

En ik was trouwens nog maar eind 20 toen ik geopereerd werd en had een prima BMI, dus dat het per definitie een dikke mensen kwaal is, gaat ook niet helemaal op.

Volgens de arts die ik had, voldeed ik al aan 2 van de 4 risicofactoren, nl: Vrouw, en blond, alleen 40+ en dik miste. Het schijnt dus bij blonde vrouwen vaker voor te komen, en ik ben een echte blondine.
Bij mij zijn m'n galstenen er na een spoed operatie uitgehaald.

Zeker weten dat ik blij was, want die pijn gun je niemand..

(Mijn bevallingen deden nog minder pijn dan dit) en deze waren zonder pijn bestrijding.

Als je te lang wacht met galblaas uit laten halen en hij gaat ontsteken en wat kan gebeuren 'klapt' ben je verder van huis en ligt mss wel een paar maanden in het zh.

Het kan zelfs nog verre gaande risico's geven waar ik nu liever even niet over nadenk.

Het kan idd zo zijn dat je bepaalde dingen niet meer kunt eten of drinken maar dat verschild per persoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven