Gezondheid alle pijlers

gebruik Mirena spiraal

31-10-2013 16:33 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik maak me zorgen om het Mirena spiraal dat ik gebruik,

Ik gebruik het spiraal nu al ruim twee jaar en ik heb in al die tussen tijd

Nog nooit een menstruatie gehad maar nu in eens krijg ik wel weer menstruatie en allemaal bloed verlies.

De menstruatie en het bloed verlies is wel weer gekomen sinds dat ik

Een vaste relatie met seksueel contact heb, daarom denk ik dat dat dan misschien iets met elkaar te maken heeft?

Omdat ik juist ruim twee jaar lang met het gebruik van het Mirena spiraal nog nooit eerder ergens iets van heb gemerkt en nu in eens weer wel, weet er iemand voor mij hoe dat dit komt, waar in eens dan al dat bloed verlies van daan komt???
Als je je zorgen maakt kun je t best even met de dokter/assistente bellen, maar bij mij is het ook zo verlopen met de mirena. Eerste twee jaar nooit ongesteld (heerlijk) en daarna werd ik het weer elke maand. Heeft volgens mij helemaal niets te maken met het wel of niet hebben van seksueel contact. Maar nogmaals, als je er mee zit kun je het best gewoon even bellen.
Het is niet ongebruikelijk dat na een bepaalde periode de menstruatie weer terug keert bij Mirena. Dit komt omdat de hormoonconcentratie na verloop van tijd afneemt.

Het kan uiteraard ook een andere oorzaak hebben, maar dit lijkt me de meest waarschijnlijke.
Ik heb het ook (gehad) dat ik, na seksueel contact, zo nu en dan een lichte bloeding kreeg. De ene keer wel, de andere keer niet. Ik verklaar het voor mezelf dat seks en/of klaarkomen de baarmoeder stimuleert en dat er daardoor wat bloedverlies kan ontstaan. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar als je het zeker wil weten kun je het beste even de HA bellen, zoals collectcall al zei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven