Gezondheid alle pijlers

Geen energie

23-10-2009 08:17 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een meningsverschil gisterenavond met m'n vriend lag ik er vanmorgen gewoon wakker van. Ik heb zo weinig energie. Ben 3 maanden geleden bevallen en ik snap dat je dan eerder moe bent, als ik de kans krijg doe ik 's-middags nog stiekem een tukkie, maar ik heb niet de energie om ergens aan te beginnen. Het huishouden gaat op zich wel, dwz ik maak wel schoon, maar opruimen...nee, het lukt me op de één of andere manier niet, ik verplaats spullen ( nadat mijn vriend me weer eens op een stapel papier, die mij niet, maar hem wel, heeft gewezen) Ik heb een eigen zaakje en daar heb ik zoveel plannen mee, maar ik blijf alles voor me uitschuiven.

Dit energiegebrek is trouwens in de 20e week van de zwangerschap al begonnen en ik had dit bij de eerste zwangerschap ook al, toen heeft het geduurd totdat m'n dochter 1,5 was ( en twee maanden daarna was ik weer zwanger ) maar toen werd het geschoven op het feit dat ik hellp had gehad en dat is nu dus niet het geval.

Het helpt ook niet echt mee dat vriendlief een tikkie perfectionistisch is en dus alles ziet ( wat niet gebeurd) en ik het ook een beetje beu ben om alles maar op een zwangerschap te gooien, maar als ik naar de huisarts ga ( heb ik de eerste keer ook gedaan ) dan weet ik dat ik te horen krijg dat ik het mezelf niet zo moeilijk moet maken en dat je lichaam toch echt wel een flinke klap krijgt en bladiebladiebladie.

Kortom, ik word een beetje moe van het moe zijn.

Wie heeft er tips om weer een klein beetje in het gareel te komen?
Even je bloed laten prikken op ijzer e.d. Een ijzertekort kan behoorlijke vermoeidheid met zich meebrengen.
B12 tekort kan ook nog. Een zwangerschap onttrekt B12 aan je bloed.
Dat zou ik idd aan de huisarts kunnen vragen of ik bloed kan laten prikken. Hij zal eerst wel met z'n bladiebladie komen, maar verder is het wel een meedenkend persoon, dus dat moet goed komen.
Klinkt alsof je het gevoel hebt dat je een beetje geleefd wordt.

Als dat zo is, kun je dan niet eens met een leuke vriendin gaan shoppen, of met je vriend samen uit eten oid?

Krijg je er misschien weer zin in!
Ik zou idd je bloed laten prikken op hb en b12 en gewoon overleggen met je huisarts, maar vergis je niet dat dit gevoel best normaal, het zijn ook gewoon tropenjaren met die kleintjes.
Kom je veel buiten?

Zeker nu het donkerder wordt kan veel buitenlopen en daglicht krijgen helpen.

(en schaden doet het i.i.g. niet. Nietwaar?)
En misschien wat extra vitamines, ivm met de herfst (blues).
Ik denk dat je je vriend er best op mag wijzen dat wat je doet goed genoeg is. Wat dat betreft zit die huisarts er niet zo heel veel naast.

Ik hoop voor je dat het energieloze gevoel niet blijvend is. Maar geef het een jaar (en word dan niet meer zwanger).
quote:mamzelle schreef op 23 oktober 2009 @ 09:13:

Ik denk dat je je vriend er best op mag wijzen dat wat je doet goed genoeg is. Wat dat betreft zit die huisarts er niet zo heel veel naast.

Ik hoop voor je dat het energieloze gevoel niet blijvend is. Maar geef het een jaar (en word dan niet meer zwanger).En luister naar mamzelle.
quote:yasuko schreef op 23 oktober 2009 @ 08:50:

Klinkt alsof je het gevoel hebt dat je een beetje geleefd wordt.

Als dat zo is, kun je dan niet eens met een leuke vriendin gaan shoppen, of met je vriend samen uit eten oid?

Krijg je er misschien weer zin in!

Het gevoel dat ik geleefd word heb ik zeker, maar dat koimt ook omdat ik een hekel heb aan moeten. Al van kleins af aan als ik mijn ouders moet geloven, ik moet willen en hoe meer ik moet hoe minder ik wil. ( snap je het nog) Op dit moment wil ik van alles, maar daarvan komt alleen het voor de kinderen zorgen een beetje goed uit de verf

Met vriendin winkelen heb ik laatst gedaan en onszelf helemaal ongans geshopt, maar we waren het eens dat dit helaas niet elke maand ging lukken.

Met vriend eten staat op het program! Dat hadden we ook nodig!
quote:zusenzo schreef op 23 oktober 2009 @ 09:01:

Ik zou idd je bloed laten prikken op hb en b12 en gewoon overleggen met je huisarts, maar vergis je niet dat dit gevoel best normaal, het zijn ook gewoon tropenjaren met die kleintjes.Ik weet dat het tropenjaren zijn, maar ik wil gewoon een beetje energie terug
quote:absoluteEinstein schreef op 23 oktober 2009 @ 09:03:

Kom je veel buiten?

Zeker nu het donkerder wordt kan veel buitenlopen en daglicht krijgen helpen.

(en schaden doet het i.i.g. niet. Nietwaar?)Dit doe ik zoveel mogelijk, ook om te zorgen dat dochterlief d'r energie kwijt kan ( ze mag m ook aan mij geven, bedenk ik me nu )
quote:mamzelle schreef op 23 oktober 2009 @ 09:13:

Ik hoop voor je dat het energieloze gevoel niet blijvend is. Maar geef het een jaar (en word dan niet meer zwanger).

Ik probeer vriend er ook telkens op te wijzen, maar het dringt niet echt door. Pas als ik af en toe pislink word snapt hij het weer voor even, maar hij is nogal precies en ik kan daar normaal gesproken ook wel ( redelijk ) aan tegemoetkomen, maar nu lukt het niet. En doordat hij elke dag weer dingen opnoemt die niet opgeruimd oid zijn ga ik ze ook steeds meer zien en wordt ik alleen maar gefrustreerder dat er niets uit m'n handen komt.

En zwanger worden....ik peins er niet over Heb trouwens heel veel respect voor mensen die er zo eventjes 3 of 4 op de wereld zetten, hoor!
Het is herkenbaar hoor, maar dat maakt je gevoel niet anders om.
quote:absoluteEinstein schreef op 23 oktober 2009 @ 09:28:

[...]

En luister naar mamzelle.

Doe ik zeker naar jullie allemaal trouwens!

En kunnen ze trouwens die irritante Spa reclame hier niet weghalen, laptopje is al niet zo snel, maar zo duurt het helemaal eeuwen.
Installeer Firefox ( zit ook een geode adblocker in ) en het gezeik is over.
quote:zusenzo schreef op 23 oktober 2009 @ 09:52:

Installeer Firefox ( zit ook een geode adblocker in ) en het gezeik is over.Ik wil een nieuwe laptop, dus dan zal ik dat daarbij eens doen! Huh, help het me een keer onthouden, want daar schort ook ut 1 en ut ander aan.:)

Maar ik zou het gewoon nu doen hoor, FF is een browser en neemt niet veel plaats in en internet sowieso een stuk sneller dan IE.
Oké, ga even zoeken!
Als vriend jou fijn kan vertellen wat je allemaal niet hebt gedaan, antwoord dan gewoon dat hij dat dan even mag doen. Zo helpt hij jou, hoeft hij zich niet te irriteren, krijg jij misschien weer een wat beter gevoel ipv dat je nog meer weg zakt in een negatief gevoel.

En idd, even bloed laten prikken.
quote:Pilous schreef op 23 oktober 2009 @ 10:15:

Als vriend jou fijn kan vertellen wat je allemaal niet hebt gedaan, antwoord dan gewoon dat hij dat dan even mag doen. Zo helpt hij jou, hoeft hij zich niet te irriteren, krijg jij misschien weer een wat beter gevoel ipv dat je nog meer weg zakt in een negatief gevoel.

En idd, even bloed laten prikken.

Ja, dat krijgt hij ook echt wel te horen en ik mag wat dat betreft ook niet klagen, want naast dat hij al hele lange werkdagen heeft, doet hij thuis ( wel meestal buiten) ook nog best veel. Maar hij pakt ook nog wel regelmatig de stofzuiger ofzo. Maarja, hij snapt het energiegebrek ook niet zo, want hij heeft zelf teveel ( die kan dus absoluut niet zomaar gaan zitten en als hij dat al doet valt hij in slaap, omdat ie altijd aan het op en neer rennen is) Maar hij krijgt het evengoed wel altijd van me te horen ( zo ben ik dan ook wel weer )

Maandag ga ik even naar de huisarts, kijken wat hij zegt.
anoniem_88442 wijzigde dit bericht op 23-10-2009 10:46
Reden: firefox is té snel, zus en zo! bericht was nog niet af!
% gewijzigd
quote:zusenzo schreef op 23 oktober 2009 @ 10:14:

Maar ik zou het gewoon nu doen hoor, FF is een browser en neemt niet veel plaats in en internet sowieso een stuk sneller dan IE.Moet wel even wennen, maar het is wel sneller ja! Thanx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven