Gezondheid alle pijlers

Geen menstruatiepijn meer?

21-09-2014 20:52 6 berichten
4 maanden na mijn zwangerschap ben ik intussen voor de tweede keer ongesteld. En verhip, ik heb geen menstruatiepijn meer! Ik ken mijn menstruatie niet anders dan extreme buikkramp dat uitstraalde naar mijn rug en benen, het koud hebben terwijl ik flink zweette, migraine en een heel slap lijf. De pil hielp een beetje, maar was niet de oplossing. En nu, geen pil, voel ik mij alleen een beetje moe en merk ik het aan mijn darmen. Verder niets! Heerlijk! Grappig detail: mijn moeder heeft het ook zo meegemaakt.

Wie herkent het, en goh, ik vraag mij eigenlijk ook af waar het vandaan komt. Zo extreem ongesteld geweest en nu.. zoals de gemiddelde vrouw denk ik! Ik klaag niet, allesbehalve, maar toch, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies andersom. 4 maanden geleden bevallen en de eerste twee dagen kom ik niet van de bank af. Tampon superplus en maandverband, en toch doorlekken. Heb dit nooit gehad. Ik had wel een lange menstruatie, 8/9 dagen. Dat is nu 4/5 dagen.
The world is not what it seems....
Had ik hier ook, mijn moeder vertelde me dat dit bij haar ook zo was dus ik hoopte er zeker op na de bevalling.

Maar hoe het komt ? Geen idee, hihi
Ik niet. 15 maanden na de bevalling werd ik weer ongesteld. En het was horror zoals altijd.
Ik ben 2,5 jaar geleden bevallen en mijn menstruatie is nooit zo pijnlijk meer geweest als vroeger. Voor mijn zwangerschap kon ik niet zonder pijnstillers, nu gebruik ik ze nog een enkele keer, maar dat is echt een uitzondering. Heel soms heb ik er een maandje tussen zitten dat ik er last van heb. Ik vloei wel (nog) meer en moet nu ook supertampons gebruiken.

Voorheen voelde ik het ook altijd aankomen, maar nu merk ik het alleen aan mijn humeur en aan de app op mijn telefoon die me 2 dagen vantevoren waarschuwt.
1e 4 jaar na mijn zwangerschap waren mijn menstruaties ook veel minder pijnlijk dan voor de zwangerschap.

Helaas is het toch weer in volle hevigheid terug.

Ik hoop dat het bij jou wel weg blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven