Gehoorbescherming op festival?
woensdag 4 juni 2025 om 13:43
Recent was ik op een festival, daarna had ik serieus last van mijn oren, waren enorm gevoelig. Ik ben dus op zoek naar gehoorbescherming voor festivals/ feesten maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten.
Ik ga niet enorm vaak naar dit soort evenementen dus helemaal op maat laten maken voor veel geld zie ik niet zo zitten.
Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Ik ga niet enorm vaak naar dit soort evenementen dus helemaal op maat laten maken voor veel geld zie ik niet zo zitten.
Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
woensdag 4 juni 2025 om 13:46
Ik heb oordopjes, ik geloof Alpine Partyplugs. Kosten 12-15 euro en zijn vaak op festivals te koop.
Ze zijn ongetwijfeld minder goed dan doppen op maat, maar daar is de prijs ook naar. Verder niet al te moeilijk doen: elke dop is beter dan geen dop en een dop die lekker zit en die je inhoudt is beter dan een dop die vervelend zit en die je dus uitdoet.
Ze zijn ongetwijfeld minder goed dan doppen op maat, maar daar is de prijs ook naar. Verder niet al te moeilijk doen: elke dop is beter dan geen dop en een dop die lekker zit en die je inhoudt is beter dan een dop die vervelend zit en die je dus uitdoet.
woensdag 4 juni 2025 om 15:55
Alpine party plugs. Gebruik die dingen al jaren nadat ik na een concert thuis kwam met een piep en 2 dagen last had van mijn oren. Bij het eerste concert was het even wennen en had ik het gevoel dat ik niet alles goed mee kreeg qua muziek maar sindsdien ga ik echt niet meer zonder en verbaas me erover hoe weinig mensen om me heen oordopjes dragen. Ze zeggen dat het geluid nu minder hard staat dan vroeger maar ik heb juist het gevoel dat het alleen maar harder staat.
Ik gebruik ze ook als ik naar evenementen ga waar muziek gedraaid wordt en ik had ze afgelopen jaarwisseling ook in bij een vuurwerkshow.
Ik gebruik ze ook als ik naar evenementen ga waar muziek gedraaid wordt en ik had ze afgelopen jaarwisseling ook in bij een vuurwerkshow.
graze wijzigde dit bericht op 04-06-2025 15:56
13.94% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 17:52
Ja meestal is het vooraan het hardst maar vaak staan er ergens halverwege het veld ook nog boxen. En als je met een groep bent en een deel wil wat meer vooraan staan. Ik neem ze altijd gewoon voor de zekerheid mee en soms merk ik niet eens meer dat ik ze in heb.
woensdag 4 juni 2025 om 18:23
woensdag 4 juni 2025 om 20:33
Wat vind je er fijner aan? Ik heb nu alpine en vind soms dat het een beetje soort “ongelijk” filtert, dat bepaalde toonhoogtes harder binnen komen waardoor muziek net iets anders klinkt (niet ondoenlijk hoor maar vraag me af of het nog idealer kan).
woensdag 4 juni 2025 om 21:46
En wat wil je nu precies met deze opmerking? Dat het onzin is om je gehoor te beschermen?
Buiten de muziek brengen de gillende/zingende mensen ook nog heel wat decibellen voort. Je gehoor is beschadigd voor je het door hebt.
woensdag 4 juni 2025 om 22:49
Ik heb op maat gemaakte. Die laten de hoge tonen goed door waardoor de muziek mooier klinkt. En ze irriteren me minder in m’n oren dan die Alpine party plugs.
Mijn oudste gaat veel naar festivals en die heb ik destijds een paar op maat gemaakte oordoppen geschonken want je hebt zo een gehoorbeschadiging opgelopen.
Mijn oudste gaat veel naar festivals en die heb ik destijds een paar op maat gemaakte oordoppen geschonken want je hebt zo een gehoorbeschadiging opgelopen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in