Gehoorbescherming op festival?
woensdag 4 juni 2025 om 13:43
Recent was ik op een festival, daarna had ik serieus last van mijn oren, waren enorm gevoelig. Ik ben dus op zoek naar gehoorbescherming voor festivals/ feesten maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten.
Ik ga niet enorm vaak naar dit soort evenementen dus helemaal op maat laten maken voor veel geld zie ik niet zo zitten.
Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Ik ga niet enorm vaak naar dit soort evenementen dus helemaal op maat laten maken voor veel geld zie ik niet zo zitten.
Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
woensdag 4 juni 2025 om 23:10
donderdag 5 juni 2025 om 00:12
Ik heb eens gehoord dat die muziek zo hard staat zodat mensen het achterin de zaal dezelfde beleving hebben qua muziek.Vivamensje schreef: ↑04-06-2025 23:07Maar het is toch eigenlijk belachelijk dat mensen oordoppen in moeten om geen gehoorbeschadiging te krijgen? Waarom kan de muziek niet gewoon wat zachter staan?
donderdag 5 juni 2025 om 00:48
Ik heb ook de Loops Experience plus en ben er heel blij mee. Voordeel van Loops is dat ik nog gewoon een gesprek kan voeren met de mensen om me heen (ik hoor mezelf helaas wel een soort van harder praten) en dat heb ik met party pluggs minder. Heb ze vaak allebei mee, ene keer vind ik Loops fijner, andere keer heb ik liever de pluggs in.
Ik heb de Loops trouwens gewoon via de bol besteld, geen problemen gehad met levering.
Ja belachelijk eigenlijk dat we oordoppen moeten dragen omdat het geluid te hard staat. Ik meet de decibellen wel eens tijdens een concert en de meter slaat geregeld in het rood.
Sinds ik oordoppen gebruik heb ik de nacht en dag erna gelukkig (bijna) geen last meer van gesuis in mijn oren.
donderdag 5 juni 2025 om 00:48
Ik heb ook de Loops Experience plus en ben er heel blij mee. Voordeel van Loops is dat ik nog gewoon een gesprek kan voeren met de mensen om me heen (ik hoor mezelf helaas wel een soort van harder praten) en dat heb ik met party pluggs minder. Heb ze vaak allebei mee, ene keer vind ik Loops fijner, andere keer heb ik liever de pluggs in.
Ik heb de Loops trouwens gewoon via de bol besteld, geen problemen gehad met levering.
Ja belachelijk eigenlijk dat we oordoppen moeten dragen omdat het geluid te hard staat. Ik meet de decibellen wel eens tijdens een concert en de meter slaat geregeld in het rood.
Sinds ik oordoppen gebruik heb ik de nacht en dag erna gelukkig (bijna) geen last meer van gesuis in mijn oren.
donderdag 5 juni 2025 om 06:41
donderdag 5 juni 2025 om 06:53
Eens. Waarom moet de muziek altijd zo keihard aanwezig zijn? Ook in de bios merk ik dit vaak.Vivamensje schreef: ↑04-06-2025 23:07Maar het is toch eigenlijk belachelijk dat mensen oordoppen in moeten om geen gehoorbeschadiging te krijgen? Waarom kan de muziek niet gewoon wat zachter staan?
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 5 juni 2025 om 07:27
Ik neem ze overal mee naar toe. Theater, bioscoop, concertzaal etc.GroenTuintje schreef: ↑05-06-2025 06:53Eens. Waarom moet de muziek altijd zo keihard aanwezig zijn? Ook in de bios merk ik dit vaak.
Maar inderdaad idioot dat het nodig is.
donderdag 5 juni 2025 om 07:38
Ik heb ze bij bol besteld. Niet via hun eigen website.
donderdag 5 juni 2025 om 08:52
vrijdag 6 juni 2025 om 19:54
Naja, voor het “helemaal in de ervaring zitten” snap ik het wel. Dat vind ik toch echt wel meer als het hard staat, zelfs met doppen in. Omdat je dan ook echt nauwelijks elkaar kan praten tussendoor (en dat moet ook niet).GroenTuintje schreef: ↑05-06-2025 06:53Eens. Waarom moet de muziek altijd zo keihard aanwezig zijn? Ook in de bios merk ik dit vaak.
Bij sommige concerten vind ik het wel echt too much. Ik vind het dan niet erg als het achteraf-piep-in-oor hard is (want ik draag doppen) maar op sommige plekken in de zaal is het zonder doppen dan echt pijngrens-hard. Dat is nergens goed voor, natuurlijk.
vrijdag 6 juni 2025 om 22:28
Ik vind ze vooral prettiger zitten. Qua geluid kan ik eigenlijk geen vergelijking maken, alpine gebruikte ik tot en met 2018 en loops vanaf 2023/2024 ergens. Daar zit iets te lang tussen om een goede vergelijking te maken. Ik vind de muziek beleving met oordoppen sowieso wel minder dan zonder maargoed.Charlie591 schreef: ↑04-06-2025 20:33Wat vind je er fijner aan? Ik heb nu alpine en vind soms dat het een beetje soort “ongelijk” filtert, dat bepaalde toonhoogtes harder binnen komen waardoor muziek net iets anders klinkt (niet ondoenlijk hoor maar vraag me af of het nog idealer kan).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in