Gehoorkappen mri
woensdag 27 februari 2019 om 21:55
knorretje28 schreef: ↑27-02-2019 21:52Ik kreeg deze van het ziekenhuis zelf. Gewoon een hele goede koptelefoon waar muziek uit kwam
Dit.. met oordopjes eronder tegen ‘t lawaai. Al is zonder ook prima te doen. Zo lang duurt ‘n MRI niet.
woensdag 27 februari 2019 om 22:18
Zou je die serieus aanschaffen voor één keer een MRI?
Ik heb 3x een MRI gehad, waarvan 2x met een koptelefoon van het ziekenhuis en 1x zonder.
Ja, tis herrie, maar zelfs ik, met mijn autistische overgevoeligheid voor geluid, kon het aan.
Ik heb 3x een MRI gehad, waarvan 2x met een koptelefoon van het ziekenhuis en 1x zonder.
Ja, tis herrie, maar zelfs ik, met mijn autistische overgevoeligheid voor geluid, kon het aan.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 27 februari 2019 om 23:22
Zonder gehoorbescherming? Dat mag helemaal niet.
woensdag 27 februari 2019 om 23:31
woensdag 27 februari 2019 om 23:42
Nee ook niet. Het is al wel een jaar of acht terug maar ik weet dat ik destijds nog met mijn moeder erover gehad heb dat zij een CD mee mocht nemen en dat bij mij nergens over gesproken werd. (Wij dachten omdat zij van de hele romp moest en ik alleen gericht dus veel korter). Zij had wel een koptelefoon die ze mee naar huis mocht nemen.
woensdag 27 februari 2019 om 23:45
Dat is echt heel vreemd. Er zijn nl. regels voor, want het geluid van een MRI kan zonder gehoorbescherming echt gehoorschade geven.
donderdag 28 februari 2019 om 00:24
Eerste keer zonder muziek, tweede keer wilde ik met. Viel precies in de reclame - nieuws - verkeersinformatie - reclame - weerbericht - nog meer reclame op Skyradio
En daarna muziek héél in de verte.
Laatste keer weer gewoon naar de MRI geluisterd, zonder muziek. Ik word er heel erg zen van.
Laatste keer weer gewoon naar de MRI geluisterd, zonder muziek. Ik word er heel erg zen van.
Tjezus, wat vals
donderdag 28 februari 2019 om 01:58
Ik heb ook een MRI zonder oordoppen en/of koptelefoon gehad.
Zal net als solomio ongeveer 8 jaar geleden zijn.
En ja, het is lawaai, maar ik vond het niet op gehoorbeschadigingssterkte. Weet nog wel dat ik helemaap teleurgesteld was dat ik geen muziek mocht luisteren :p
donderdag 28 februari 2019 om 07:55
Ik weet niet of het eerst anders was. Ik werk zelf ook niet met MRIs moet ik zeggen, maar zit wel in het vak van de regelgeving omtrent deze zaken, dus ik verbaas me zeer. Helaas kan ik niet teveel zeggen ivm herkenbaarheid maar "bij ons" is het een absolute no go. En gehoorbeschadiging komt wel degelijk voor, dus het is best dom ook.Zanahoria schreef: ↑28-02-2019 01:58Ik heb ook een MRI zonder oordoppen en/of koptelefoon gehad.
Zal net als solomio ongeveer 8 jaar geleden zijn.
En ja, het is lawaai, maar ik vond het niet op gehoorbeschadigingssterkte. Weet nog wel dat ik helemaap teleurgesteld was dat ik geen muziek mocht luisteren :p
Ik ga eens kijken of ik kan uitvinden of het elders anders is.
donderdag 28 februari 2019 om 07:58
Dat mag wel, maar het is denk ik moeilijk om iets te vinden wat ook echt kan. De meeste van die dingen zullen toch iets metalerigs hebben ofzo. En als je iets vindt zal het heel vergelijkbaar zijn met de dingen die het ziekenhuis heeft. Konden ze geen tips geven?
En helpen extra oordoppen ook niet voldoende?
s0leil wijzigde dit bericht op 28-02-2019 09:07
11.43% gewijzigd
donderdag 28 februari 2019 om 08:07
Hier een koptelefoon zonder ijzer, die geschikt is voor de MRI:
https://gehoorbescherming-shop.nl/howar ... CoolSafety

Ik heb hem zelf niet gebruikt, dus ik heb geen ervaring met deze koptelefoon. Ik ben wel onder een MRI geweest met een koptelefoon van het ziekenhuis en oordopjes. Ik was van te voren best huiverig voor gehoorschade, maar het geluid werd prima gedempt met de dubbele bescherming.
https://gehoorbescherming-shop.nl/howar ... CoolSafety

Ik heb hem zelf niet gebruikt, dus ik heb geen ervaring met deze koptelefoon. Ik ben wel onder een MRI geweest met een koptelefoon van het ziekenhuis en oordopjes. Ik was van te voren best huiverig voor gehoorschade, maar het geluid werd prima gedempt met de dubbele bescherming.