Gek van de pijn...

donderdag 11 juli 2013 om 03:30
Afgelopen maandag zij operatief mijn 2 onderste verstandskiezen verwijderd. Bij 1 had ze heel wat moeite vertelde ze na de ingreep toen ik weer wakker was.
Ze heeft daar zelfs de zenuw geraakt. Daardoor heb ik volgens een anders kaakchirurg die ik gisteren nog heb gezien meer pijn dan normaal. Aangezien de medicatie al omhoog is gegaan moet ik er verder maar doorheen.
Maar ik lig nu al wakker en daadwerkelijk niet goed te zijn van de pijn...
Ik hoop hier wat afleiding te vinden... En tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ze heeft daar zelfs de zenuw geraakt. Daardoor heb ik volgens een anders kaakchirurg die ik gisteren nog heb gezien meer pijn dan normaal. Aangezien de medicatie al omhoog is gegaan moet ik er verder maar doorheen.
Maar ik lig nu al wakker en daadwerkelijk niet goed te zijn van de pijn...
Ik hoop hier wat afleiding te vinden... En tips zijn natuurlijk altijd welkom.

donderdag 11 juli 2013 om 08:53
En we zijn weer op weg naar huis. Blijkt dat ik aan de kant waar de zenuw bloot heeft gelegen een ontsteking erbij heb gekregen.
Was wel pissig nu dan op die andere kaakchirurg die me gisteren zei maar even door de pijn heen te bijten...
Nu een ranzig gaasje met verdovende zalf in mijn mik op de wond zodat de boel wat extra verdoofd is. Antibiotica een verder met de hoge dosis pijnstillers...
De wond werd uitgespoeld en er kwam me en ranzige geur en smaak vrij... Scherpe pijn erbij die nog net even wat erger was dan die van vannacht... Moet nu langzaam gaan afzakken en dan hopelijk zo slapen...
Was wel pissig nu dan op die andere kaakchirurg die me gisteren zei maar even door de pijn heen te bijten...
Nu een ranzig gaasje met verdovende zalf in mijn mik op de wond zodat de boel wat extra verdoofd is. Antibiotica een verder met de hoge dosis pijnstillers...
De wond werd uitgespoeld en er kwam me en ranzige geur en smaak vrij... Scherpe pijn erbij die nog net even wat erger was dan die van vannacht... Moet nu langzaam gaan afzakken en dan hopelijk zo slapen...

donderdag 11 juli 2013 om 09:41
Jasses wat een ellende, ik hoop dat je nu even lekker ligt te slapen...
Misschien ben ik mosterd, maar morfine helpt lang niet altijd bij zenuwpijn. Er zijn maar weinig middelen die helpen bij zenuwpijn. En de middelen die echt kunnen helpen bij zenuwpijn, moet je gedurende een aantal weken opbouwen. En daar heb je nu natuurlijk geen bal aan.....
Pffff, hoop echt dat je van je dikste klachten af bent nu....
Misschien ben ik mosterd, maar morfine helpt lang niet altijd bij zenuwpijn. Er zijn maar weinig middelen die helpen bij zenuwpijn. En de middelen die echt kunnen helpen bij zenuwpijn, moet je gedurende een aantal weken opbouwen. En daar heb je nu natuurlijk geen bal aan.....
Pffff, hoop echt dat je van je dikste klachten af bent nu....
donderdag 11 juli 2013 om 10:59
Ohh wat ellendig, rotgevoel is dat! Ik moest 4 verstandskiezen laten trekken, bij de eerste twee geen zuchtje pijn dus ik ging vol goede moed terug voor de laatste twee. Ik had bij lange na niet genoeg aan 1800mg ibuprofen (3x600) en zes paracetamol.. Ik zat elke dag uit te rekenen wanneer ik weer pijnstillers mocht nemen. Uiteindelijk kreeg ik tramadol (morfine-achtig), dat deed bij mij nog minder dan de paracetamol! Moedeloos werd ik ervan. Ik kon ook niet slapen van de pijn en zat s nachts uren op de bank. Uiteindelijk ging het na zon 11 dagen beter. Een half jaar naderhand kwam er een stuk kies/wortel bovendrijven, misschien verklaarde dat de pijn.
Ik heb niet echt tips jammer genoeg, omdat bij mij ook helemaal niks hielp.
Ik heb niet echt tips jammer genoeg, omdat bij mij ook helemaal niks hielp.
donderdag 11 juli 2013 om 11:11
Mondpijn is verschrikkelijk, alles overheersend en lijkt vaak niet te onderdrukken. Ik hoop voor je dat de pijn snel minder wordt.
Ik heb een flinke wortelpunt ontsteking gehad, met schijnbaar een cyste in mijn kaak. Zoveel pijn heb ik nog nooit gehad, zelfs niet tijdens de bevalling (en die was hel). Ik heb de hele nacht spugend boven het toilet gehangen van de pijn en was de uren aan het aftellen tot ik naar de kaakchirug mocht. Eenmaal bij de kaakchirurg bleek de ontsteking zo groot dat ze het weefsel niet voldoende konden verdoven, het kon mij niet schelen als het maar beter zou worden. Het was verschrikkelijk, maar extreme pijnstillers, antibiotica, ik ben vervolgens 2 dagen van de wereld geweest, gelukkig met aanzienlijk minder pijn.
Als ik jou verhaal lees dan lopen de rillingen mij weer over de rug.
Ik heb een flinke wortelpunt ontsteking gehad, met schijnbaar een cyste in mijn kaak. Zoveel pijn heb ik nog nooit gehad, zelfs niet tijdens de bevalling (en die was hel). Ik heb de hele nacht spugend boven het toilet gehangen van de pijn en was de uren aan het aftellen tot ik naar de kaakchirug mocht. Eenmaal bij de kaakchirurg bleek de ontsteking zo groot dat ze het weefsel niet voldoende konden verdoven, het kon mij niet schelen als het maar beter zou worden. Het was verschrikkelijk, maar extreme pijnstillers, antibiotica, ik ben vervolgens 2 dagen van de wereld geweest, gelukkig met aanzienlijk minder pijn.
Als ik jou verhaal lees dan lopen de rillingen mij weer over de rug.

donderdag 11 juli 2013 om 13:17
donderdag 11 juli 2013 om 18:48
Polkadot,
Hoe is het nu? Is de pijn nu behoorlijk gezakt? Ik heb ook ooit een verstandskies diep eruit laten snijden. Dat gaf wel wat napijn, maar zo erg als jij hebt gehad, kan ik me niet herinneren. Mijn eerste gedachte is dat er misschien wat anders aan de hand moest zijn, wat door jouw latere berichten bevestigd werd: een ontsteking.
Hopelijk gaat de pijn nu echt weg.
Hoe is het nu? Is de pijn nu behoorlijk gezakt? Ik heb ook ooit een verstandskies diep eruit laten snijden. Dat gaf wel wat napijn, maar zo erg als jij hebt gehad, kan ik me niet herinneren. Mijn eerste gedachte is dat er misschien wat anders aan de hand moest zijn, wat door jouw latere berichten bevestigd werd: een ontsteking.
Hopelijk gaat de pijn nu echt weg.
World of Warcraft: Legion

donderdag 11 juli 2013 om 19:19
Hans66, de pijn is inderdaad gezakt en nu houdbaar. Ook als het bijna tijd is voor de volgende dosis. In plaats van na 3 uur al.
Alisan, dat doen Ze inderdaad niet bij een plaatselijke verdoving, maar wel onder algehele narcose. Wat ik dus had.
Ik merk wel dat het gaasje wat ze nu in de wond heeft gedaan ook effectief is. Die zat vol met verdovende zalf en dat ligt nu vlakbij de zenuw.
Moet er morgen wel even voor terug merk ik. Ik zit nu met en lange lap gaas in mijn mond die ik mee doorslik als ik niet oppas.
De gaas r zelf uithalen lukt ook niet, hij lijkt ergens aan vast te zitten...
Alisan, dat doen Ze inderdaad niet bij een plaatselijke verdoving, maar wel onder algehele narcose. Wat ik dus had.
Ik merk wel dat het gaasje wat ze nu in de wond heeft gedaan ook effectief is. Die zat vol met verdovende zalf en dat ligt nu vlakbij de zenuw.
Moet er morgen wel even voor terug merk ik. Ik zit nu met en lange lap gaas in mijn mond die ik mee doorslik als ik niet oppas.
De gaas r zelf uithalen lukt ook niet, hij lijkt ergens aan vast te zitten...

donderdag 11 juli 2013 om 21:20
Ik hoop het ook Madderijn. En ik hoop straks goed te kunnen slapen.
Merk nu wel dat de pijnstillers weer uitgewerkt raken. Nog even doorbijten tot 23uur. Anders lig ik weer veel te vroeg wakker van de pijn.
En echt eten lukt natuurlijk niet. Maar damn, ik snak naar een heerlijke mega ongezonde kaas pizza!!!
Merk nu wel dat de pijnstillers weer uitgewerkt raken. Nog even doorbijten tot 23uur. Anders lig ik weer veel te vroeg wakker van de pijn.
En echt eten lukt natuurlijk niet. Maar damn, ik snak naar een heerlijke mega ongezonde kaas pizza!!!

vrijdag 12 juli 2013 om 03:27
Zijn er nog mensen waker bij wie ik weer even frustraties kwijt kan en mag?
Net wakker geworden door mijn zoontje die probeerde mijn bed in te piepen. Maar nu kom ik dus niet meer in slaap omdat de pijn lekker aan het zetten is alweer. Niet heel hevig, maar erg genoeg om mij dus wakker te houden...
En dan zit r natuurlijk maar 1 ding op, en dat is forummen.
Net wakker geworden door mijn zoontje die probeerde mijn bed in te piepen. Maar nu kom ik dus niet meer in slaap omdat de pijn lekker aan het zetten is alweer. Niet heel hevig, maar erg genoeg om mij dus wakker te houden...
En dan zit r natuurlijk maar 1 ding op, en dat is forummen.

vrijdag 12 juli 2013 om 07:49
Uiteindelijk na 1,5 uur wakker te hebben gelegen toch nog wat kunnen slapen in hapjes. Ik werd zelfs en half uur later wakker dan dat ik weer medicijnen mocht nemen.
Links is het zeker te houden, maar rechts waar de ontsteking zit is de pijn wel erg vervelend. Er zit echter wel heel langzaam aan verbetering in.
Zo even bellen voor dat vervelende gaasje in mijn mond en hopen dat ik een beetje vlot kan langskomen.
Links is het zeker te houden, maar rechts waar de ontsteking zit is de pijn wel erg vervelend. Er zit echter wel heel langzaam aan verbetering in.
Zo even bellen voor dat vervelende gaasje in mijn mond en hopen dat ik een beetje vlot kan langskomen.