Genant probleempje
maandag 20 november 2017 om 22:13
Ik ben zwanger en loop tegen het einde aan. Nooit eerder last van urineverlies gehad in de zwangerschap en ook niet na de vorige. Nu heb ik ( denk ik) een griep te pakken, ik hoest me een ongeluk en met veel kracht. Nu komt er steeds een golf urine mee. Ik heb verlof en ben veel thuis, zeker de afgelopen dagen dus heb ik steeds een dik maandverband gedragen.
Nu heb ik deze week een belangrijke dag waar ik heem wil/moet ( mits fit genoeg). Ik maak me alleen zorgen over het urineverlies. Je ziet het maandverband goed zitten namelijk. Een gewoon inlegkruisje werkt onvoldoende.
Ervaringen? Tips? Is er iets wat toch goed werkt maar ook dun/niet zichtbaar is.
Ik ga regelmatig naar het toilet maar ook als ik niet hoef dan wordt er toch urine uitgeperst door de kracht van het hoesten. Ik lijk overigens weinig controle te hebben over de hoest, minder krachtig hoesten probeer ik maar dan krijg ik het benauwd en probeert mijn lijf toch het slijm eruit te werken door meer kracht te zetten.
Nu heb ik deze week een belangrijke dag waar ik heem wil/moet ( mits fit genoeg). Ik maak me alleen zorgen over het urineverlies. Je ziet het maandverband goed zitten namelijk. Een gewoon inlegkruisje werkt onvoldoende.
Ervaringen? Tips? Is er iets wat toch goed werkt maar ook dun/niet zichtbaar is.
Ik ga regelmatig naar het toilet maar ook als ik niet hoef dan wordt er toch urine uitgeperst door de kracht van het hoesten. Ik lijk overigens weinig controle te hebben over de hoest, minder krachtig hoesten probeer ik maar dan krijg ik het benauwd en probeert mijn lijf toch het slijm eruit te werken door meer kracht te zetten.
maandag 20 november 2017 om 22:22
Tena lady ken ik van naam maar dacht eerlijk gezegd dat dat ook dik/luierachtig zou zijn.
Ik heb qua kleding niet zoveel keus meer omdat ik eigenlijk nergens meer in pas. Alles is te klein of strak. Voor de laatste weken wilde ik niets meer kopen, beetje zonde.
Ik ga morgen eens naar de tena lady kijken. Is daar gewoon 1 variant van?
Ik heb qua kleding niet zoveel keus meer omdat ik eigenlijk nergens meer in pas. Alles is te klein of strak. Voor de laatste weken wilde ik niets meer kopen, beetje zonde.
Ik ga morgen eens naar de tena lady kijken. Is daar gewoon 1 variant van?
maandag 20 november 2017 om 22:27
Dit!
Ik had dit ook, dacht dat ik urine verloor, maar na een dag of drie vertrouwde ik het niet. Mijn zoon bleek een hoge hartslag te hebben (en bleek later in het vruchtwater te hebben gepoept). Ik had een hoge vliesscheur, dus bij overeind komen en hoesten kwam er vruchtwater vrij.
Ik ben ingeleid toen. Zoon moest snel geboren worden ivm risico op infectie.
Stomme vraag misschien, maar ruikt het naar urine? Of wat zoeter? In het laatste geval kan het vruchtwater zijn.
Ik was trouwens bijna 40 weken zwanger.
tsja.....
maandag 20 november 2017 om 22:29
maandag 20 november 2017 om 22:32
Als je googelt zie je dat vruchtwater zoet ruikt.
Mijn verlos zei dat ze het bij twijfel makkelijk herkende aan de geur van het verband.
Niet smakelijk, wel handig.
Dus als je twijfelt morgen toch even bellen.
Hoever ben je nu?
Als het urine is zou ik die tena overwegen. Een kunnen of je mee kan luisteren via de telefoon als het even teveel is
Je bent niet ziek.
Je maakt een kind. Dat kost energie. De één meer dan de ander.
Mijn verlos zei dat ze het bij twijfel makkelijk herkende aan de geur van het verband.
Niet smakelijk, wel handig.
Dus als je twijfelt morgen toch even bellen.
Hoever ben je nu?
Als het urine is zou ik die tena overwegen. Een kunnen of je mee kan luisteren via de telefoon als het even teveel is
Je bent niet ziek.
Je maakt een kind. Dat kost energie. De één meer dan de ander.
maandag 20 november 2017 om 22:33
Ik had het alleen bij hoesten en als ik van liggende positie overeind kwam. Ik wil je zeker niet ongerust maken hoor, maar misschien zou je toch even de verloskundige moeten bellen. Voor de zekerheid.Bloemetjefresia schreef: ↑20-11-2017 22:29Hmm dat weet ik eigenlijk niet. Ik zal de volgende keer eens ruiken.
Ik dacht eigenlijk dat dat dan ook zou moeten lopen zonder hoesten.
Zonder hoest blijf ik nl droog. Maar het kan dus evt wel?
Misschien moet ik de vk even bellen voor de zekerheid.
Trouwens, ik ben bevallen van een gezonde 9 ponder, die nog wel even in het ziekenhuis moest blijven vanwege lage bloedsuikers, maar dat had hier verder niets mee te maken.
tsja.....
maandag 20 november 2017 om 22:34
Vruchtwater ruikt zoet. Als dat het us zeker even bellen.Bloemetjefresia schreef: ↑20-11-2017 22:29Hmm dat weet ik eigenlijk niet. Ik zal de volgende keer eens ruiken.
Ik dacht eigenlijk dat dat dan ook zou moeten lopen zonder hoesten.
Zonder hoest blijf ik nl droog. Maar het kan dus evt wel?
Misschien moet ik de vk even bellen voor de zekerheid.
En ja, je kan het heel goed alleen bij kracht zetten verliezen.
maandag 20 november 2017 om 22:36
O en mocht het geen vruchtwater zijn, controleer dan gelijk even of je niet stiekem een blaasontsteking hebt.
Ik dacht bij Mn eerste zwangerschap ook dat ik vruchtwater verloor. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Een week later kwam ik er achter dat ik een blaasontsteking had. Na een kuurtje verloor ik geen urine meer.
Ik dacht bij Mn eerste zwangerschap ook dat ik vruchtwater verloor. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Een week later kwam ik er achter dat ik een blaasontsteking had. Na een kuurtje verloor ik geen urine meer.
maandag 20 november 2017 om 22:47
Je loopt tegen het einde en hebt al zwangerschapsverlof lees ik. Dan móet je natuurlijk nergens meer heen.
En overleg voor de zekerheid toch even met vlos. Het kán een scheurtje in het vlies zijn en daar moet je zeker niet mee doorlopen.
Niet om je bang te maken maar zekerheid voor alles.
Sterkte met de laatste loodjes
En overleg voor de zekerheid toch even met vlos. Het kán een scheurtje in het vlies zijn en daar moet je zeker niet mee doorlopen.
Niet om je bang te maken maar zekerheid voor alles.
Sterkte met de laatste loodjes
maandag 20 november 2017 om 22:48
en daar hoef je zelfs geen sorry voor te zeggen
maandag 20 november 2017 om 22:50
Dit. Hoe strak zit je broek wel niet als je maandverband ziet zitten? Draag er een shirt oid overheen?iceteapeach schreef: ↑20-11-2017 22:36En iets dragen waardoor je het maandverband/tena/dekbed niet ziet zitten is geen optie? Als is uitgesloten dat het vruchtwater is?
En verder eens met de rest. Laat even checken dat het geen vruchtwater is.
maandag 20 november 2017 om 22:52
heel verstandig... komt goed