Genant probleempje
maandag 20 november 2017 om 22:13
Ik ben zwanger en loop tegen het einde aan. Nooit eerder last van urineverlies gehad in de zwangerschap en ook niet na de vorige. Nu heb ik ( denk ik) een griep te pakken, ik hoest me een ongeluk en met veel kracht. Nu komt er steeds een golf urine mee. Ik heb verlof en ben veel thuis, zeker de afgelopen dagen dus heb ik steeds een dik maandverband gedragen.
Nu heb ik deze week een belangrijke dag waar ik heem wil/moet ( mits fit genoeg). Ik maak me alleen zorgen over het urineverlies. Je ziet het maandverband goed zitten namelijk. Een gewoon inlegkruisje werkt onvoldoende.
Ervaringen? Tips? Is er iets wat toch goed werkt maar ook dun/niet zichtbaar is.
Ik ga regelmatig naar het toilet maar ook als ik niet hoef dan wordt er toch urine uitgeperst door de kracht van het hoesten. Ik lijk overigens weinig controle te hebben over de hoest, minder krachtig hoesten probeer ik maar dan krijg ik het benauwd en probeert mijn lijf toch het slijm eruit te werken door meer kracht te zetten.
Nu heb ik deze week een belangrijke dag waar ik heem wil/moet ( mits fit genoeg). Ik maak me alleen zorgen over het urineverlies. Je ziet het maandverband goed zitten namelijk. Een gewoon inlegkruisje werkt onvoldoende.
Ervaringen? Tips? Is er iets wat toch goed werkt maar ook dun/niet zichtbaar is.
Ik ga regelmatig naar het toilet maar ook als ik niet hoef dan wordt er toch urine uitgeperst door de kracht van het hoesten. Ik lijk overigens weinig controle te hebben over de hoest, minder krachtig hoesten probeer ik maar dan krijg ik het benauwd en probeert mijn lijf toch het slijm eruit te werken door meer kracht te zetten.
maandag 20 november 2017 om 22:52
Fijn! Laat je weten hoe het afloopt?
tsja.....
maandag 20 november 2017 om 22:55
maandag 20 november 2017 om 23:10
Nou zo duur zijn ze nou ook weer niet, het lijkt me makkelijker om ze gewoon in de supermarkt of bij het kruidat te halen.veensteker schreef: ↑20-11-2017 23:03Ik hoop voor je dat het gewoon urine is. Bij de apotheek hebben ze vaak proefpakketten van Tena Lady. Dacht dat die gratis waren.
maandag 20 november 2017 om 23:10
Dat kan wel hoor. Ik had op het eind ook zoveel harde buiken dat ik de bewegingen van de baby niet meer voelde.Bloemetjefresia schreef: ↑20-11-2017 22:59Na de post van iemand hier over minder leven bedenk ik me dat ik ook al een paar dagen minder voel. Anders dan anders. Weet dat aan harde buiken door hoesten. Toch ff checken.
Op de ctg zag je dat de baby genoeg bewoog, maar ik voelde er gewoon niets meer van. Heel raar was dat.
Maar dit moet je wel altijd even laten checken!!!
maandag 20 november 2017 om 23:20
maandag 20 november 2017 om 23:35
Mijn vruchtwater rook niet zoet hoor. Had al een paar dagen vruchtwaterverlies en dan ruikt het schijnbaar niet meer zo fris.Madderijn schreef: ↑20-11-2017 22:32Als je googelt zie je dat vruchtwater zoet ruikt.
Mijn verlos zei dat ze het bij twijfel makkelijk herkende aan de geur van het verband.
Niet smakelijk, wel handig.
Dus als je twijfelt morgen toch even bellen.
Hoever ben je nu?
Als het urine is zou ik die tena overwegen. Een kunnen of je mee kan luisteren via de telefoon als het even teveel is
Je bent niet ziek.
Je maakt een kind. Dat kost energie. De één meer dan de ander.
maandag 20 november 2017 om 23:56
Oops! Sterkte! Hoop dat alles ok is.Bloemetjefresia schreef: ↑20-11-2017 23:54Lig nu aan ctg in zkh voor check up. Hartslag klonk goed maar voor zekerheid toch doorgestuurd. Vk dacht overigens niet aan vruchtwater omdat het alleen bij druk zetten komt en niet bij verzitten oid.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 20 november 2017 om 23:59
Sterkte!Bloemetjefresia schreef: ↑20-11-2017 23:54Lig nu aan ctg in zkh voor check up. Hartslag klonk goed maar voor zekerheid toch doorgestuurd. Vk dacht overigens niet aan vruchtwater omdat het alleen bij druk zetten komt en niet bij verzitten oid.
dinsdag 21 november 2017 om 00:09
dinsdag 21 november 2017 om 00:10
Doet de kleine Fresia nog zijn/haar best? Lig je daar of niet? Nu al overgeleverd aan de grillen van een kleine Fresiababy.
Hoop echt dat zij/hij het nog lekker bij je heeft.
Hoop echt dat zij/hij het nog lekker bij je heeft.
enn wijzigde dit bericht op 21-11-2017 00:12
4.09% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 21 november 2017 om 00:11
Goed dat ze het even extra checken. Hopelijk is er niets aan de hand en ziet alles er goed uitBloemetjefresia schreef: ↑20-11-2017 23:54Lig nu aan ctg in zkh voor check up. Hartslag klonk goed maar voor zekerheid toch doorgestuurd. Vk dacht overigens niet aan vruchtwater omdat het alleen bij druk zetten komt en niet bij verzitten oid.
Vraag Zometeen ook nog even of ze je urine willen checken in het ziekenhuis. Dan kan je blaasontsteking ook meteen uitsluiten.
dinsdag 21 november 2017 om 02:01
Cgt was goed. Morgen doen ze het nog een keer checken.
Echo gedaan, daar bleek baby 2 wkn achter te liggen op groei. Maar afgezet op de curve nog wel binnem de marge, wel kleiner dan gemiddeld.
Hmmm vind die echos toch altijd lastig. Ene keer te klein, dan teveel afbuigen, dan weer normaal ( 2 wkn geleden) en nu weer 2 wkn achter op groei. Waar moet ik nu van uit gaan?! Het blijft natuurlijk manueel meetwerk.
Goed in de gaten houden!
Echo gedaan, daar bleek baby 2 wkn achter te liggen op groei. Maar afgezet op de curve nog wel binnem de marge, wel kleiner dan gemiddeld.
Hmmm vind die echos toch altijd lastig. Ene keer te klein, dan teveel afbuigen, dan weer normaal ( 2 wkn geleden) en nu weer 2 wkn achter op groei. Waar moet ik nu van uit gaan?! Het blijft natuurlijk manueel meetwerk.
Goed in de gaten houden!
dinsdag 21 november 2017 om 02:50
Fijn dat je ctg goed is!
Ik heb met dochter regelmatig aan de ctg gelegen omdat ik haar niet goed voelde, bleek telkens ook lekker actief gelukkig.
Maak je niet druk om die echo's, bij .mijn eerste ctg kreeg ik ook een echo en de gynaecoloog liet me met veel moeite naar huis gaan. Dochter zou veels te klein zijn, placenta zou niet goed werken en weet ik al wat.
Volgende dag moest ik terug komen. Niet geslapen de hele nacht van de stress, m'n vk gebeld die niks begreep van reactie gynaecoloog.
Die middag weer ctg, andere gynaecoloog natuurlijk, geen echo want was niet nodig. Heb m'n eigen vk gebeld en daar een echo gehad, ook nog door haar collega gedaan en beide snapten niks van wat de gynaecoloog had gezegd.
Bij m'n zoontje groeiecho vk gehad 30weken, zag er goed uit. 34wk gynaecoloog (andere) en zoon zou te klein zijn.. Is met 40wk geboren met n gezonde 7pond
Lang verhaal kort, hecht geen niet teveel waarde aan groeiecho's van een ander dan je eigen vk. Iedereen meet het blijkbaar anders, binnenkant/ buitenkant buikje bv.
Maak je je toch zorgen bel dan morgen je eigen vk, zij houdt je al de hele zwangerschap in de gaten.
Ik heb met dochter regelmatig aan de ctg gelegen omdat ik haar niet goed voelde, bleek telkens ook lekker actief gelukkig.
Maak je niet druk om die echo's, bij .mijn eerste ctg kreeg ik ook een echo en de gynaecoloog liet me met veel moeite naar huis gaan. Dochter zou veels te klein zijn, placenta zou niet goed werken en weet ik al wat.
Volgende dag moest ik terug komen. Niet geslapen de hele nacht van de stress, m'n vk gebeld die niks begreep van reactie gynaecoloog.
Die middag weer ctg, andere gynaecoloog natuurlijk, geen echo want was niet nodig. Heb m'n eigen vk gebeld en daar een echo gehad, ook nog door haar collega gedaan en beide snapten niks van wat de gynaecoloog had gezegd.
Bij m'n zoontje groeiecho vk gehad 30weken, zag er goed uit. 34wk gynaecoloog (andere) en zoon zou te klein zijn.. Is met 40wk geboren met n gezonde 7pond
Lang verhaal kort, hecht geen niet teveel waarde aan groeiecho's van een ander dan je eigen vk. Iedereen meet het blijkbaar anders, binnenkant/ buitenkant buikje bv.
Maak je je toch zorgen bel dan morgen je eigen vk, zij houdt je al de hele zwangerschap in de gaten.