Genitale wratten
vrijdag 30 mei 2014 om 23:34
Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Ik heb ze sinds 3 maanden en sinds 3 weken smeer ik met wartec wat gelukkig goed helpt. Maar ik word er behoorlijk moedeloos en depressief af en toe van. Met net een nieuwe relatie is dat niet echt waar je op zit te wachten. Alhoewel hij accepteert het helemaal blijft het toch moeilijk.
zaterdag 31 mei 2014 om 09:42
Heb ze gehad, trouw met Wartec in de weer geweest, en ze zijn weggegaan en nu al 10 jaar weg. Ook niemand daarna besmet. Het schijnt dat het wel weer de kop op kan steken, maar daar heb ik dus geen last van gehad.
Wat ik heb gelezen op internet is dat erg veel mensen dit virus bij zich dragen. Maar bij lang niet iedereen openbaart zich dit. Degene van wie ik het heb gekregen (althans, dat vermoed ik) heb ik er nooit meer geconfronteerd. Heb het ook nooit aan iemand verteld, behalve de partner die ik daarna kreeg. Die moest wel even slikken maar heeft het geaccepteerd. Dat vond ik wel heel tof van hem natuurlijk. Ik weet niet of ik het nu nog weer zou vertellen aan een nieuwe partner.
Sterkte, niet verdrietig zijn. Als de wartec helpt dan heb je alweer je eerste geluk te pakken! Plus dat je vriend het accepteert, dat is ook heel wat waard.
Wat ik heb gelezen op internet is dat erg veel mensen dit virus bij zich dragen. Maar bij lang niet iedereen openbaart zich dit. Degene van wie ik het heb gekregen (althans, dat vermoed ik) heb ik er nooit meer geconfronteerd. Heb het ook nooit aan iemand verteld, behalve de partner die ik daarna kreeg. Die moest wel even slikken maar heeft het geaccepteerd. Dat vond ik wel heel tof van hem natuurlijk. Ik weet niet of ik het nu nog weer zou vertellen aan een nieuwe partner.
Sterkte, niet verdrietig zijn. Als de wartec helpt dan heb je alweer je eerste geluk te pakken! Plus dat je vriend het accepteert, dat is ook heel wat waard.

zaterdag 31 mei 2014 om 09:52
Ik heb ze ook gehad... Vreselijk he? Het eerste smeerseltje dat ik van de huisarts kreeg hielp helemaal miet. Daarna heeft hij er een aantal weggebrand... Onder plaatselijke verdoving. Echt niet fijn... Toen ik twee weken daarna merkte dat ik weer kleine bultjes kreeg, ben ik gelijk weer met dat eerste smeerseltje gaan smeren, en toen waren ze binnen drie dagen weg. Daarna niet meer gezien gelukkig!!
Ik begrijp heel goed dat je je er kut over voelt, het viel mij op hoe veel invloed het heeft op je gemoedstoestand imderdaad!
Oh, en mijn man wist er van uiteraard maar die lucky basterd had nergens last van...
Ik begrijp heel goed dat je je er kut over voelt, het viel mij op hoe veel invloed het heeft op je gemoedstoestand imderdaad!
Oh, en mijn man wist er van uiteraard maar die lucky basterd had nergens last van...
zaterdag 31 mei 2014 om 10:34
Dankjulliewel! @mapressa, welke zalfjes waren dat? @vicky, hoelang heb je de wartec moeten gebruiken? Ik heb de eerste 2 maanden zelf wat aangepapt met de homeopathische middeltjes met weinig resultaat. Was wel al naar de huisarts geweest die ze heeft aangestipt met stikstof. Uiteindelijk had toen appelazijn het meeste resultaat, maar ze bleven terugkomen. Wartec helpt wel goed bij mij, maar er blijven plekken wit. Dus ik smeer nog even door!

zaterdag 31 mei 2014 om 14:17
@ratatoeje, gelukkig dat ze weg zijn! Maar een jaar er mee moeten rondlopen lijkt me niet fijn. Waar zaten ze en kwamen ze op nieuwe plekken terug na behandeling of op de zelfde? Ik heb geen zichtbare meer gelukkig, alleen als ik nog wartec smeer op mijn anus kleurt het op plekken wit. Advies doorgaan? Wel een pijnlijk proces allemaal. Seks gaat ook niet zo spontaan meer.
zaterdag 31 mei 2014 om 21:35
Als het pijnlijk is zou ik de frequentie iets naar beneden brengen, dat je het aanstipt. Dan maar wat langer door. Uiteindelijk was dat bij mij heel effectief. Ik denk dat ik het een maand heb gebruikt ofzo. Het was trouwens condoline wat ik gebruikte, geen Wartec, maar mogelijk is dat hetzelfde. Het gaat weg hoor, echt.

maandag 2 juni 2014 om 14:50
donderdag 5 juni 2014 om 09:43
Ik heb ze ook gehad, jaren terug alweer. Ik dacht in die tijd 'ik kan nooit meer normale seks hebben' en zat er goed mee. Ik gebruikte ook Wartec, maar ze kwamen steeds terug, vooral ook rond mijn anus. Omdat het toch een vorm van een HPV-virus is (met mogelijke relatie tot sommige kankervormen), heb ik me ook eens goed van binnen laten bekijken door de huisarts (anaal en vaginaal), om te kijken of de wratjes ook daar zaten. Dat was niet zo. Uiteindelijk heb ik de wratjes door de huisarts een paar keer laten aanstippen, maar ook dan kwamen ze nog terug. Toen maar naar de dermatoloog. Die stipte ook aan, maar een stuk steviger zeg maar dan de huisarts deed! Pijnlijk natuurlijk, maar hèhè, toen gingen ze weg om tot nu toe (jaar of dertien later alweer) niet meer terug te komen.
Ik kende mijn man toen net, heb hem wel verteld destijds. We zijn wel voorzichtig geweest als er wratjes waren, maar niet heel "overdreven", zeg maar. Het is in elk geval niet zo dat we voor de rest van ons leven condooms zijn blijven gebruiken etc. Mijn man heeft ze nooit gekregen.
Ik kende mijn man toen net, heb hem wel verteld destijds. We zijn wel voorzichtig geweest als er wratjes waren, maar niet heel "overdreven", zeg maar. Het is in elk geval niet zo dat we voor de rest van ons leven condooms zijn blijven gebruiken etc. Mijn man heeft ze nooit gekregen.