Gezondheid alle pijlers

Gescheurde mondhoeken

06-12-2007 15:31 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang last van het uitscheuren van mijn mondhoeken. Ik heb aan beide kanten een soort 'litteken' zitten, rode plekken precies in de hoek. Elke keer groeit het weer dicht maar dan opeens kan het weer scheuren. Als ik `s ochtends gaap of een hap van mijn brood neem of te hard lach...

Ik smeer er purol op of labello sos lip maar het werkt voor geen meter en het doet best pijn.

Wat moet ik hier nu mee?
voor purol worden ook veel mensen allergisch... zou daar dus eens mee stoppen ook.
Ik heb het ook wel eens. Bij mij is het een vorm van koortsuitslag. Daar ben ik na een heleboel jaren Labello e.d. smeren, achter gekomen. Gewoon een tubetje Zovirax o.i.d. kopen en een paar dagen smeren.
Vitamine b-complex en daktarin zalf. Zeker als je wat diepe mondhoeken hebt, blijft daar altijd wat speeksel achter waardoor zich een schimmeltje kan ontwikkelen.
Ik had het ook en de arts zei, het is gist. Toen ik vitamine B-gebrek opperde, moest ze hartelijk lachen. Ze zei, beriberi komt al meer dan 100 jaar niet meer voor :P

Gist=schimmel=candida. Ik kreeg Nystatine Labaz, een anti-schimmelmiddel als een drankje. Binnen 5 dagen was het helemaal over, en dat na 3 maanden ongemak.
Hoi,

Twee jaar geleden had ik ineens dikke rode opgezette oogleden en uitgescheurde mondhoeken... ogen trokken af en toe bij, maar die hoekjes gingen maar niet dicht! Daarna kreeg ik erg eczeem over mijn hele lijf. Anyway, na anderhalf jaar ben ik er uiteindelijk achter gekomen: ik ben allergisch voor zuivelproducten, tomaat en appel. Daar kreeg ik ook het eczeem van. (ondanks alle pinnige dermatologen die maar blijven beweren dat een volwassene geen eczeem krijgt van voeding: DUS WEL). Zodra ik tomaten eet, krijg ik kapotte rode vingerkootjes. ALs ik zuivel eet, krijg ik jeuk en eczeem overal. Als ik tomaat of appels eet, krijg ik..... rode mondhoeken, die uteindelijk scheuren, daar begon het dus allemaal mee. Anyway, ik ben blij dat ik het heb gevonden want ik zag mijn leven niet meer zitten met dat eczeem. Nu moet ik me wel elke dag insmeren want ik blijf een superdroge huid hebben, maar zolang ik mijn verboden producten niet eet, is er niks aan de hand gelukkig. ALs ik een appeltje eet, zie ik het meteen aan mijn mondhoeken. Dus misschien is er 1 dingetje waar je niet tegen kunt (denk aan citrusvruchten, het glaasje versgeperst in de winter? kiwi, appel).

Dan nog een goede tip voor een goede lippenbalsem (purol en labello werkt na een tijdje inderdaad niet meer, en vaseline etc ook niet).

De groene lippenbalsem van de Kruidvat! Die is echt heerlijk en kost geen drol! En beschermt ook nog tegen de zon. Ik gebruik hem al een jaar en hij is nog steeds de lekkerste.

Succes! Kapotte mondhoeken zijn erg naar, ik weet het!
Ik heb dit jaren geleden ook een hele tijd gehad. Rode licht geïrriteerde plekjes bij de mondhoeken en steeds scheurtjes. Uiteindelijk ben ik ermee naar de huisarts gegaan en het bleek een soort schimmelinfectie te zijn... Daar heb ik toen een zalfje voor gekregen. Dat hielp prima en daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
Beetje laat om te reageren. elke dag'n paar keer de mondhoeken ontsmetten met sterilon. en later verzachtende creme er op.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Vitamine B tekort inderdaad.

De truc is om je aan te wennen er een dagelijkse routine van te maken om een vitaminesupplement (multi) te slikken. Met de hedendaagse manier van eten red je het helaas niet....

Met het smeren van zalfjes pak je alleen de symptomen aan. Met het aanvullen van vitamine B pak je de oorzaak (bron) aan.

JdV
Had het vroeger ook. Labello Med helpt nu om het probleem onder controle te houden. Als het echt erg was hielp een soort echinaforce-lippenbalsem ook. En anders even naar je huisarts, zou ook op een koorstlip kunnen wijzen.
.
Ik had mijn beide mondhoeken kapot en werd niet beter. Bij de drogist heb ik soducrem gekocht en binnen twee dagen was het weg.

Fantastisch!
Sorry, het heet Sudocrem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven