Gescheurde mondhoeken
donderdag 6 december 2007 om 15:31
Ik heb al heel lang last van het uitscheuren van mijn mondhoeken. Ik heb aan beide kanten een soort 'litteken' zitten, rode plekken precies in de hoek. Elke keer groeit het weer dicht maar dan opeens kan het weer scheuren. Als ik `s ochtends gaap of een hap van mijn brood neem of te hard lach...
Ik smeer er purol op of labello sos lip maar het werkt voor geen meter en het doet best pijn.
Wat moet ik hier nu mee?
Ik smeer er purol op of labello sos lip maar het werkt voor geen meter en het doet best pijn.
Wat moet ik hier nu mee?
donderdag 6 december 2007 om 15:35
donderdag 6 december 2007 om 15:36
Het zou kunnen dat het een schimmeltje is.. mondhoeken zijn vaak vochtig, dan krijg je het niet makkelijk weg met labello of iets anders vettigs... dan is het te hardnekig, je zou even langs de huisarts kunnen voor een vettig smeerseltje met een schimmeldodend middeltje... gewoon even laten zien dus! (hij kan wel beoordelen of het dat is...)
Ik heb zelf last van ernstig eczeem, en als ik voor controle moet bij de dokter en mijn mondhoeken zijn kapot, geeft hij me heel vaak zo'n zalfje...
En anders.... vet vet vet das het enige dat helpt!
Ik heb zelf last van ernstig eczeem, en als ik voor controle moet bij de dokter en mijn mondhoeken zijn kapot, geeft hij me heel vaak zo'n zalfje...
En anders.... vet vet vet das het enige dat helpt!
donderdag 6 december 2007 om 15:41
donderdag 6 december 2007 om 16:00
Gatverdamme! Moeten hier nou ook al gore plaatjes bij?
Hiero geen bloedend tandvlees, geen buikpijn, geen verkoudheid, geen ondervoeding (veeeeel groente zelfs), niet zes maanden op een VOC-schip gezeten, maar wel gescheurde mondhoeken...
Heb het idd alleen in de winter.
Hoe herken je daar een schimmelinfectie (behalve dan door naar de huisarts te gaan)?
Hiero geen bloedend tandvlees, geen buikpijn, geen verkoudheid, geen ondervoeding (veeeeel groente zelfs), niet zes maanden op een VOC-schip gezeten, maar wel gescheurde mondhoeken...
Hoe herken je daar een schimmelinfectie (behalve dan door naar de huisarts te gaan)?
donderdag 6 december 2007 om 16:05
quote:krookje schreef op 06 december 2007 @ 16:00:
sja.. das lastig... doordat het erg hardnekkig is en niet weggaat met vette smeerseltjes zonder toevoeging... ziet er echt niet heel bijzonder uit ofzo...
Ik ga dan dus op controle laat het altijd ff zien... meestal is het dan in een paar dagen weg....(en daarna nog ff doorsmeren... zalfje heet daktacort of fucidin...)
Maar ik weet ook zeker dat het bij mij die vit. c niet is!!
sja.. das lastig... doordat het erg hardnekkig is en niet weggaat met vette smeerseltjes zonder toevoeging... ziet er echt niet heel bijzonder uit ofzo...
Ik ga dan dus op controle laat het altijd ff zien... meestal is het dan in een paar dagen weg....(en daarna nog ff doorsmeren... zalfje heet daktacort of fucidin...)
Maar ik weet ook zeker dat het bij mij die vit. c niet is!!
donderdag 6 december 2007 om 18:00
Ik heb het gewoon het hele jaar door!!! In de zomer was ik bij de tandarts en toen liep het bloed uit m'n mond, omdat ik natuurlijk m'n mond wijd open moest doen. Kan soms wel huilen als het voel scheuren. Ik eet idd niet elke dag 2 stuks fruit, ben mezelf het wel aan het aanleren!!!! Maar thnx, ik ga zeker een bezoekje aan de dokter brengen.
donderdag 6 december 2007 om 19:32
Ik heb het ook, nou ja vooral erg veel last van droge en kapotte lippen niet zozeer mondhoeken, en bij mij ook echt geen vitaminegebrek oid.
Wat bij mij echt goed helpt is Kamillosanzalf (niet de creme). Deze is eigenlijk voor kapotte babybilletjes en borstkloven van het voeden en toen ik dus bevallen was en de kraamzuster deze zalf adviseerde heb ik ondekt dat dit geweldig werkt voor mijn lippen met altijd kloven. Heb nu geen last meer, maar gebruik wel elke dag Kamillosanzalf, ga de deur niet uit zonder.
Labello en Purol enzo werkt allemaal niet. Dat is te chemisch en veel te geparfumeerd, ik krijg dan juist veel meer last. Ik kan je echt van harte Kamillosan aanraden, en dan dus de zalf.
Wat bij mij echt goed helpt is Kamillosanzalf (niet de creme). Deze is eigenlijk voor kapotte babybilletjes en borstkloven van het voeden en toen ik dus bevallen was en de kraamzuster deze zalf adviseerde heb ik ondekt dat dit geweldig werkt voor mijn lippen met altijd kloven. Heb nu geen last meer, maar gebruik wel elke dag Kamillosanzalf, ga de deur niet uit zonder.
Labello en Purol enzo werkt allemaal niet. Dat is te chemisch en veel te geparfumeerd, ik krijg dan juist veel meer last. Ik kan je echt van harte Kamillosan aanraden, en dan dus de zalf.
donderdag 6 december 2007 om 19:40
Bij mij was het ook een schimmelinfectie toen ik het een keer had. Inderdaad een creme gekregen en toen was het snel over. Ga er dus mee naar de huisarts.
En sowieso een vitamine preparaat slikken is in de winter een goed idee. Ik neem altijd Anti-oxidanten complex van Etos met Vit. A,C, E, selenium en Zink.
Werkt als een trein. Ik neem er ook nog B complex bij omdat ik B12 tekort had.
En sowieso een vitamine preparaat slikken is in de winter een goed idee. Ik neem altijd Anti-oxidanten complex van Etos met Vit. A,C, E, selenium en Zink.
Werkt als een trein. Ik neem er ook nog B complex bij omdat ik B12 tekort had.