Gezondheid alle pijlers

Gescheurde tussenribspier, tips?

23-11-2017 18:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na anderhalve week hoesten gister mijn tussenribspier gescheurd. Alsof er een mes tussen mijn ribben wordt gestoken. Nu ook 36 weken zwanger dus qua pijnstilling is niet veel mogelijk.
Heb nu pcm met codeine en dat mag ik max 3 dagen slikken.
Iemand ooit hetzelfde gehad? Hoelang duurt het herstel? Wat kan ik zelf doen naast rust nemen?
Ik ben zo bang dat ik in deze staat moet bevallen.
Op naar de dokter.
Schijnt bij iedereen anders te zijn. Bij mij duurde het 6 weken voor ik geen pijn meer had en 10 voor ik alles weer zoals van tevoren kon.

Huisarts kan je het best een prognose geven.
De dr zegt er niet zoveel over helaas. Misschien ook wel omdat het niet echt aan te geven is. Maar poeh 6 weken tot geen pijn meer. Daar schrik ik wel van. Die tijd heb ik niet...
Niet teveel doen maar wel goed door blijven ademen :) en zo weinig mogelijk pijnstilling als 't lukt aangezien je anders jezelf voorbij loopt. Hoop voor je dat het snel beter gaat :p ik was een watje dus mss duurde 't daarom langer hahaha
Heeft bij mij ruim 2 maanden geduurd. Ik slikte ibu600 in combinatie met paracetamol/codeine in de maximale doseringen om een hoge spiegel te houden. Ook tramadol in de eerste week maar daar kreeg ik wel n heel naar motion sickness gevoel van. Toen t bij mij bijna over was ging ik er weer doorheen dus nog n extra maand afzien. Reis voor moeten annuleren zelfs.
Verder op je rug proberen te slapen. Op zij was helse pijn. En een kussen geklemd houden als je hoest en op de bank zit.
Ohjee jij moet een bevalling ondergaan de komende weken! Zou alvast de ruggeprik reserveren dan! Of misschien is een keizersnee zelfs wel minder belastend...
Redbulletje wat lijkt me dat naar! 2 x achter elkaar.
Helaas mag ik die pijmstilling nu niet, alleen 3 dagen pcm met codeine.
Ik maak me ook zorgen over de bevalling. Ik denk dat ik een ruggeprik wel ga overwegen maar die moet uit bij het persen en juist dan moet je kracht zetten.
Keizersnee ben ik doodsbang voor, ik weet ook niet of ze dat in deze situatie zouden doen.
Ik kan nu helemaal niks mijn vriend en moeder blijven thuis van werk om voor mij en kind te zorgen. Ik ben bang dat dat na de bevalling ook nog lang gaat duren met een keizersnee of dat door de kracht die rib opnieuw geblesseerd raakt.
Kan wel janken...
Ik zou hiervoor naar n arts gaan voor professionelere medicatie. Ga er maar vanuit dat ie weer scheurt als er druk op komt. Ik had zelfs al moeite over mijn badrand te stappen dus een bevalling zal helemaal funest zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven