Gezondheid alle pijlers

Gestopt met de pil, wanneer ongesteld?

13-08-2013 12:29 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal forums gelezen over dit onderwerp, maar ik kom er echt niet uit, vooral omdat het over vrouwen gaan die gestopt zijn met de pil om zwanger te worden en de pil al jaren slikken.

Ik ben na twee jaar tijdelijk gestopt met de pil om een proefweekje te doen als test of ik me beter zou voelen. Ik merk dat ik door de pil sneller chagrijnig word en mijn libido is lager geworden.

Ik voel me dus inderdaad een stuk beter, maar nu zit ik te wachten wanneer ik ongesteld word. vorige maand werd ik de 15e ongesteld (die maand heb ik de pil geslikt) de 19e zou ik dan aan de pil moeten en dan zou ik gister de 12e weer ongesteld moeten worden. Het is vandaag dus dinsdag en ik ben niet ongesteld en ik heb zelfs geen buikkrampen of iets degelijks wat aan zou moeten geven dat ik bijna ongesteld ga worden. ik heb de hele maand condooms gebruikt en elke keer gecheckt of ze niet gescheurd waren, dus het lijkt me sterk dat ik zwanger ben.

Hier dus mijn vraag: is het normaal dat ik nog niet ongesteld ben omdat het nog op gang moet komen? of moet ik nu zo snel mogelijk actie ondernemen en naar de huisarts gaan?

Groetjes
Ja hoor. Want bij de pil heb je een onttrekkingsbloeding en heeft niets met je cyclus te maken.

Ik stopte met de pil en werd op dag 28 ongesteld. Daarna was mijn cyclus: 35-35-32-20-zwanger. Maar ik lees ook vrouwen hier die pas na 50-60 dagen voor het eerst ongesteld worden na de pil.

Je lijf is geen atoomklok en je hebt je cyclus wat ontregeld. Wacht het dus gewoon af wanneer het weer vanzelf op gang komt. De huisarts zal je op dit moment weer naar huis sturen met het advies af te wachten. Succes!
Je wordt vanzelf een keer ongesteld, je hoeft nu echt niet naar de huisarts. En als het uitblijft kun je een keer een testje doen.
Als je stopt met de pil is je natuurlijke cyclus een rommeltje is mijn ervaring......ik ben een half jaar gestopt en nog steeds is het een verrassing wanneer ik ongesteld word. De ene x 28 dagen dan 21, dan34....er is geen pijl op te trekken hoewel ik voorheen de klok er op gelijk kon zetten, dus geen paniek, het heeft tijd nodig....
Bij mij duurde het 35 dagen voordat ik de eerste "natuurlijke" menstruatie had. De volgende echter 8 maanden...

Was je voordat je aan de pil begon altijd regelmatig ongesteld? Dan is de kans dat je weer redelijk regelmatig ongesteld gaat worden best groot.

Maar het heeft echt even tijd nodig voordat het zich weer goed ingeregeld heeft.
Zelfs zonder pil kan je cyclus wel eens een keertje wat langer of korter zijn, en nadat je de pil hebt geslikt moet je cyclus soms gewoon weer even op gang komen. Je word vast vanzelf wel ongesteld de komende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven