Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken

09-06-2017 19:03 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag precies een week gestopt met roken. Het is erg zwaar, maar dat is maar goed ook want zo weet ik dat ik dit nooit meer wil meemaken!

Nog anderen in hetzelfde schuitje?
Alle reacties Link kopieren
lthepooh schreef:
15-07-2017 13:42
Hoi,

Na het lezen van dit topic zou ik me ook graag aansluiten :)
Hopelijk binnenkort een ex roker! Maandag ochtend heb ik om 11 uur een afspraak staan bij de dokter voor begeleiding..
Lijkt me toch heel fijn. Hebben jullie nog tips? En vraagje.. Zijn jullie allemaal zonder hulpmiddelen gestopt?
Straks zal men denken dat ik aandelen heb, maar ik blijf zeggen: Allen Carr! Ik ging pas naar de huisarts (praktijkondersteuner die helpt bij het stoppen) toen het slecht slapen mij opbrak. Ik kreeg een paar slaappillen om op te laden en daarna ging het weer. Ze was verbaasd dat ik al haar tips en trucs kende (ja ja.. uit het boek).

Sinds ik ben gestopt heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Voor mij is hier geen compromis in mogelijk. En geloof me, ik heb ook nog moeilijke momenten gehad. En ik leef nog!
Wipse schreef:
15-07-2017 21:39
Straks zal men denken dat ik aandelen heb, maar ik blijf zeggen: Allen Carr! Ik ging pas naar de huisarts (praktijkondersteuner die helpt bij het stoppen) toen het slecht slapen mij opbrak. Ik kreeg een paar slaappillen om op te laden en daarna ging het weer. Ze was verbaasd dat ik al haar tips en trucs kende (ja ja.. uit het boek).

Sinds ik ben gestopt heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Voor mij is hier geen compromis in mogelijk. En geloof me, ik heb ook nog moeilijke momenten gehad. En ik leef nog!
Ilk ben 2 keer gestopt met een soortgelijk boek. Het was het boek van de Belgische Eric Eralley. Hij had overal gelijk in maar kon mij jammer genoeg niet doen blijven stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij heeft Allen Carr ook goed gewerkt, maar ik ben na járen ook opeens weer gaan roken. Ik vond het vreselijk smerig maar de drang bleef toch en opeens gaf ik er weer aan toe. Ik ben toen heel rap overgestapt op een e-smoker met de laagst mogelijke hoeveelheid nicotine. Ik heb kennelijk toch iets nodig om mijn dopamine peil te beïnvloeden. Dat kan ook met medicijnen. Heb ik er ook een aantal van geprobeerd, maar dat vind ik grotere rotzooi en heeft een negatiever effect op mijn lichaam dan af en toe een beetje nicotine dampen. Ik was in no time ook weer van de bruine rochels en het hoestje af, waar ik na een enkele weken gewoon roken alweer last van had gekregen.
.
Ik ben ook alweer meer dan 8 maanden gestopt met roken met behulp van een fijne elektrische sigaret. Moeiteloos zeg maar omdat ik zo'n elektrische sigaret wel geinig vind met de flesjes liquids in allerlei smaken. Het is een hobbietje van me geworden. Soms snak ik nog wel eens naar een sigaret maar ik zet door. Dit is mijn langste stopperiode ooit.
In mijn liquids zit tussen de 3 tot de 6 milligram nicotine en op mijn werk vergeet ik, als ik het druk heb, met gemak om te gaan dampen/roken.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2017 10:51
Ik ben ook alweer meer dan 8 maanden gestopt met roken met behulp van een fijne elektrische sigaret. Moeiteloos zeg maar omdat ik zo'n elektrische sigaret wel geinig vind met de flesjes liquids in allerlei smaken. Het is een hobbietje van me geworden. Soms snak ik nog wel eens naar een sigaret maar ik zet door. Dit is mijn langste stopperiode ooit.
In mijn liquids zit tussen de 3 tot de 6 milligram nicotine en op mijn werk vergeet ik, als ik het druk heb, met gemak om te gaan dampen/roken.
Ik heb helemaal geen trek meer in gewone sigaretten, want eigenlijk vind ik die tegenwoordig gewoon vies.
Voordeel van electro-roken is ook dat je gewoon twee hijsjes kan nemen zonder dat het 'zonde' is. En het stinkt niet.
Ik heb geen liquids in allerlei smaakjes, want het moet ook weer niet té lekker gaan worden ;-) Ik heb een lichte tabakssmaak, en gebruik plantaardige glycerine, die is van zichzelf al een tikje zoet. Ik heb jaren geleden ook al eens een e-smoker gehad, maar toen was er alleen nog Propyleen Glycol en daar krijg ik een hele droge keel van dus dat was geen succes. Het was toen ook nog enorm duur. Nu niet meer.
E-smoken is een stúk goedkoper dan gewoon roken, dus ik snap eigenlijk niet waarom niet iedereen hierop over gaat.
Je moet alleen een beetje oppassen dat je niet méér gaat roken dan nodig is, want het stinkt niet en je kunt het dus overal doen. Binnen, in bed, in de auto. Heerlijk dat je niet meer buiten hoeft te gaan staan. (Het mag alleen niet overal in openbare gelegenheden)
.
impala schreef:
17-07-2017 11:34
Ik heb helemaal geen trek meer in gewone sigaretten, want eigenlijk vind ik die tegenwoordig gewoon vies.
Voordeel van electro-roken is ook dat je gewoon twee hijsjes kan nemen zonder dat het 'zonde' is. En het stinkt niet.
Ik heb geen liquids in allerlei smaakjes, want het moet ook weer niet té lekker gaan worden ;-) Ik heb een lichte tabakssmaak, en gebruik plantaardige glycerine, die is van zichzelf al een tikje zoet. Ik heb jaren geleden ook al eens een e-smoker gehad, maar toen was er alleen nog Propyleen Glycol en daar krijg ik een hele droge keel van dus dat was geen succes. Het was toen ook nog enorm duur. Nu niet meer.
E-smoken is een stúk goedkoper dan gewoon roken, dus ik snap eigenlijk niet waarom niet iedereen hierop over gaat.
Je moet alleen een beetje oppassen dat je niet méér gaat roken dan nodig is, want het stinkt niet en je kunt het dus overal doen. Binnen, in bed, in de auto. Heerlijk dat je niet meer buiten hoeft te gaan staan. (Het mag alleen niet overal in openbare gelegenheden)
Electro-roken is wel een leuk woord, die moet ik onthouden want dampen vind ik gek als werkwoord.

Fijn he, al die voordelen, ik begrijp ook niet waarom er niet meer wordt overgestapt naar de elektrische sigaret, het is schoner, gezonder en inderdaad zóveel goedkoper plus de tegenwoordige e-sigaretten hebben weinig mankementjes meer, ze lekken amper meer, groter accuvermogen en de smaakjes zijn er op voor uit gegaan. Welke e-sigaret heb jij?

Omdat ik nog wel eens kan snakken naar een gewone sigaret ben ik van 0 weer overgaan naar 6 tot 3 mg nicotine maar dat ga ik weer afbouwen.

Overigens, laatst mocht ik wel in een restaurant gewoon dampen maar dan wel aan tafeltje bij het open raam, heerlijk!
E-smoker stinkt wel hoor. Mijn man zette gelijk de deur open als hij thuis kwam.
Als ik een liquid met zwarte bessen electro -rook dan ruikt het hier naar de Tuinen :sun:
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-07-2017 12:14
E-smoker stinkt wel hoor. Mijn man zette gelijk de deur open als hij thuis kwam.
Ligt er dan misschien aan welke en welke vloeistof? Ik heb een JustFog C14 en gebruik een 6 mg liquid met een hele lichte tabakssmaak (Cantebury). Mijn vriend is een enorme zeur qua sigarettenrook (en geurtjes in het algemeen), maar deze mag ik gewoon in de auto gebruiken, want hij ruikt helemaal niks.

@ Bobby-Pin: Als je 0 of 3 mg liquids gebruikt, dan snap ik wel dat je blijft snakken naar een gewone sigaret ;-)
Ik heb dus de 6 mg en verdun die ook nog wat met 0 mg. Maar ik was dus al heel lang gestopt en rookte pas net weer en dan ook nog lichte sigaretten (Kent). Als je zwaarder rookte kun je beter wat meer nicotine nemen. Die nicotine was trouwens nog het minst schadelijk van het hele (gewone) roken.
.
Ik ben sinds vanmiddag aan het dampen ook al was het plan om pas in november te stoppen. Mijn sigaretten waren bijna op en ik had geen zin om nieuwe te kopen/zoveel geld uit te geven.

Het apparaat had ik al in huis. Ben wel even nieuwe vloeistofjes gaan halen voor de motivatie. Ik heb mojito (owv het lekkere weer!), hazelnoot en vanille. 6mg genomen want het doel is tenslotte om te stoppen. Over een paar weken gaan we naar 0mg.

Ik hoop zo dat het lukt! Wie weet steek ik straks alweer een sigaret op na het eten of voor het slapen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben flink de mist ingegaan afgelopen weekend :-( Die associatie met roken is zo sterk bij due gelegenheden en met die mensen (ik werk op festivals) en ik kan het ook veel te makkelijk goedpraten voor mezelf (alleen dit festival nog, en dan stop ik er écht mee) Nu weer 2 dagen thuis en dan rook ik moeiteloos niet.
Eerste goal is dan ik elk geval maar om echt helemaal niet te roken tot het volgende festival (over 3 weken) en dan hopen dat ik ondertussen genoeg motivatie bijeen heb geschraapt om niet weer te zwichten. Misschien toch maar ns een Jan Geurtz herlezen.
Ach Moosey. Zo erg is dat toch niet? :hug:

Schouders ophalen en weer door. 1 misstap betekent niet meteen een mislukte poging.

Probeer te aanvaarden dat je af en toe een zwak moment kan hebben. Elke niet gerookte sigaret is er 1.
@TO respect dat het je lukt :)

@Moosey niet meer aan denken en gewoon opnieuw proberen
Alle reacties Link kopieren
Super goed bezig!
Helaas is mijn poging mislukt! Hoe ben je begonnen eerst afbouwen of meteen gestopt ?
Alle reacties Link kopieren
Aan de mensen die nog roken, of weer roken, waarom gaan jullie niet over op electro roken?
.
impala schreef:
19-07-2017 07:09
Aan de mensen die nog roken, of weer roken, waarom gaan jullie niet over op electro roken?
Vraag ik mij ook af. Is dat een bewuste keuze? Ik ben sinds gisterenmiddag aan het e-roken. Ik zou het mezelf niet willen aandoen om cold turkey te stoppen hoor. :hyper:

Die e-sig's zijn zelfs gezonder dan een nicorette mondspray. Het enige dat je nog binnen krijgt (indien gewenst) is nicotine. Maar daar hoef je niet zo dringend vanaf als al die andere troep die in sigaretten zitten.
impala schreef:
19-07-2017 07:09
Aan de mensen die nog roken, of weer roken, waarom gaan jullie niet over op electro roken?
Dat heb ik gedaan maar ik vond het niks. Allerlei smaken geprobeerd en ook met en zonder nicotine. Ik ga er ook erger van hoesten dan van een gewone sigaret.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-07-2017 09:58
Dat heb ik gedaan maar ik vond het niks. Allerlei smaken geprobeerd en ook met en zonder nicotine. Ik ga er ook erger van hoesten dan van een gewone sigaret.
Heb je ook al de plantaardige glycerine / glycerol geprobeerd?
Want die andere vloeistof, Propylene Glycol, daar krijg ik ook last van. Dat is van dat spul dat in rookmachines zit die in de disco gebruikt worden.
E-liquid kan één van beide stoffen bevatten, of een mengsel. Ik heb nu puur plantaardige vloeistof. Vroeger had je alleen dat andere spul en toen dacht ik ook dat e-roken niks voor mij was.

Ik was gisteren toevallig in een dampwinkel waar door klanten volop allerlei e-smokers werden uitgeprobeerd. Het stond er wit (niet blauw ;-) ) van de rook - maar je rook helemaal niks !
.
impala schreef:
19-07-2017 10:58
Heb je ook al de plantaardige glycerine / glycerol geprobeerd?
Want die andere vloeistof, Propylene Glycol, daar krijg ik ook last van. Dat is van dat spul dat in rookmachines zit die in de disco gebruikt worden.
E-liquid kan één van beide stoffen bevatten, of een mengsel. Ik heb nu puur plantaardige vloeistof. Vroeger had je alleen dat andere spul en toen dacht ik ook dat e-roken niks voor mij was.
Ik heb ze allebei al weg gegooid. Ik had er 2. Ik had een keer menthol smaak erin gedaan en dat bleef je proeven en toen heb ik er nog 1 gekocht. Ik ken eigenlijk niemand in mij omgeving die een e-sigaret rookten die dat nog steeds doen. Een paar zijn er helemaal gestopt maar de meeste roken weer gewone sigaretten.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-07-2017 11:04
Ik heb ze allebei al weg gegooid. Ik had er 2. Ik had een keer menthol smaak erin gedaan en dat bleef je proeven en toen heb ik er nog 1 gekocht. Ik ken eigenlijk niemand in mij omgeving die een e-sigaret rookten die dat nog steeds doen. Een paar zijn er helemaal gestopt maar de meeste roken weer gewone sigaretten.
Je weet niet meer op welke vloeistof die werkten? De nieuwe e-smokers met die nieuwe vloeistof zijn echt veel beter.
Maar als jij liever gewoon blijft roken, moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik zou het alleen jammer vinden als je dat doet omdat je alleen ervaring hebt met die oude vloeistof. Ik zou zeggen: loop eens een goeie dampwinkel binnen en probeer het nog eens.
.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed van jou hoor, volhouden.
volgende maand is het een jaar geleden dat ik ben gestopt met zware shag paffen na 40 jaar.
Heb ik echt al die 40 jaar zo gestonken !! voelt goed geen spray of pilletjes of pleisters gewoon stoppen.
Het is geen verslaving maar een heel vervelende gewoonte.
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen steeds dat de eerste weken de moeilijkste zijn! Vanaf dan wordt het beter! Volhouden is de boodschap!
24h gestopt!! :cheer2:

Zou het kunnen dat ik al beter kan ruiken? Dat idee heb ik namelijk echt :proud: Meer lucht had ik gisteren na 9h stoppen al. Het voelt alsof mijn longen groter zijn... ofzo. :proud:
impala schreef:
19-07-2017 11:09
Je weet niet meer op welke vloeistof die werkten? De nieuwe e-smokers met die nieuwe vloeistof zijn echt veel beter.
Maar als jij liever gewoon blijft roken, moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik zou het alleen jammer vinden als je dat doet omdat je alleen ervaring hebt met die oude vloeistof. Ik zou zeggen: loop eens een goeie dampwinkel binnen en probeer het nog eens.
Ik weet niet meer welke vloeistof dat was is ook al jaren geleden dat ik die e-sigaret rookte. Ik heb 2 sloffen sigaretten gekocht in Egypte en als die op zijn wil ik weer helemaal stoppen met roken. Nadeel van de e-sigaret vind ik dat je niet van de gewoonte af komt. Voordeel vond ik toen dat je niet buiten hoefde te staan roken maar de e-sigaret mag nu ook niet meer op veel plaatsen binnen. Vroeger nam ik de e-sigaret mee voor in het vliegtuig maar dat mag niet meer. Dus ik ga weer een poging doen om helemaal te stoppen. Ik baal ervan dat ik weer rook.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-07-2017 12:26
Ik weet niet meer welke vloeistof dat was is ook al jaren geleden dat ik die e-sigaret rookte. Ik heb 2 sloffen sigaretten gekocht in Egypte en als die op zijn wil ik weer helemaal stoppen met roken. Nadeel van de e-sigaret vind ik dat je niet van de gewoonte af komt. Voordeel vond ik toen dat je niet buiten hoefde te staan roken maar de e-sigaret mag nu ook niet meer op veel plaatsen binnen. Vroeger nam ik de e-sigaret mee voor in het vliegtuig maar dat mag niet meer. Dus ik ga weer een poging doen om helemaal te stoppen. Ik baal ervan dat ik weer rook.
Klopt dat is idd een nadeel. Maar ik was al lang gestopt en van de gewoonte af, en toch bleef ik trek houden. Die nicotine doet gewoon iets voor mij. Misschien is mijn dopamine systeem van nature vestoord, of verstoord geráákt in de loop der jaren. En met kauwgom krijg ik niet dat effect, dat werkt te langzaam.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven