Gestopt met roken
zaterdag 29 juli 2017 om 09:58
Wat goed!! Hou vol. Het is het dubbel en dwars waard!Frikandellekuh schreef: ↑27-07-2017 19:01Hasj of wiet kun je tegenwoordig ook Vapen!
Bij wiet werkt t beste![]()
Ik ben overigens sinds donderdagavond 22.00 uur gestopt met roken!!![]()
zaterdag 29 juli 2017 om 11:14
Ik ben aan het stoppen met roken mbv vapen. Maar dat telt volgens jou niet?Wipse schreef: ↑29-07-2017 09:57Mijn bedoeling was om een stop-topic te openenen, maar het lijkt nu meer op een topic over overstappen naar e-roken.
Toen ik er voor koos om te stoppen heb ik er bewust voor gekozen om deze verslaving niet te vervangen. Zou het e-rook-gepromoot in een ander topic kunnen aub?
Mogen wij dan weten welke manieren wel goedgekeurd zijn?
Ik rook geen sigaretten meer en ik vape momenteel maar 2x per dag. Lijkt lijkt mij dus dat ik wel degelijk aan het stoppen ben. Alle manieren zijn goed zolang het resultaat maar is dat je uiteindelijk niet meer rookt.
zaterdag 29 juli 2017 om 14:54
Gaat niet om goedgekeurde methodes. Gaat om de aantal reacties die het dampen promoten. Lees maar terug.Jitsie schreef: ↑29-07-2017 11:14Ik ben aan het stoppen met roken mbv vapen. Maar dat telt volgens jou niet?
Mogen wij dan weten welke manieren wel goedgekeurd zijn?
Ik rook geen sigaretten meer en ik vape momenteel maar 2x per dag. Lijkt lijkt mij dus dat ik wel degelijk aan het stoppen ben. Alle manieren zijn goed zolang het resultaat maar is dat je uiteindelijk niet meer rookt.
zaterdag 29 juli 2017 om 15:37
Heel herkenbaar! Ben ook met een e-sig gestopt: op de dag dat ik dat ding uitprobeerde wist ik nog niet dat ik mijn laatste sigaret gerookt had.Jitsie schreef: ↑26-07-2017 15:39Wat betreft die gewoonte in stand houden: dat durf ik tegen te spreken.
Ik rook nu iets meer dan een week geen sigaretten meer.Maar ik gebruik wel een e-sig. Gisterenavond heb ik dat ding niet gebruikt na mijn werk en vanmorgen ben ik mijn rookpauze (nou ja, damppauze dan) vergeten te nemen. Dat overkwam mij echt nooooooit toen ik nog rookte.
![]()
Moest echt stoppen want COPD in beginfase. Ooit een e-sig gehad maar dat was niks, er is echt veel verbeterd.
Wat mij betreft is het een nicotinepleister of kauwgom.
Al heel snel vergat ik domweg te dampen, zelfs al kon het nu in de woonkamer (had mezelf naar het balkon verbannen om af te kicken van het roken en de kamer fris)
Geen vuur meer nodig, geen as: daarom toch andere handelingen. Ook kan je 2 trekjes nemen en tien minuten later weer, een sigaret gaat gewoon in 1x op.
Nooit meer trek gehad in sigaretten, wel na een paar maanden nog een trekje van een sigaret genomen: ik vond het zó vies!! Je proeft gewoon een verbrandde chemische smaak BAH!
Ik bestelde wekelijks een paar flesjes vloeistof met 6 of 3 mg nicotine in het begin tot ik dacht: nu eerst eens alles opmaken. Het is nog niet op... omdat ik zonder het te merken gewoon gestopt ben, zonder problemen. Ben 3 kg aangekomen maar die zijn er vanzelf weer afgegaan.
De custard, kaneel en pepers liet ik voor wat ze waren omdat daar discussie over was: ik dampte fruitsmaakjes en je kan ook smaakloze kopen met wat nicotine om zo te dampen of om je eigen smaakjes te mixen. Bij (internet)winkels helpen ze je wel verder en omdat het me nog nooit met zoveel gemak(!!) is gelukt van sigaretten af te blijven vind ik dat dampen wel degelijk een plekje verdiend bij de hulpmiddelen om te stoppen. Ik vergat het gewoon, nam dat ding ook zelden mee alleen in het begin als ik met allemaal rokers op een terras ging zitten bv.
Als ik nog denk aan het niet-roken toen ik zwanger was en hoe ik me voornam om nu nooit meer te beginnen na 9 maanden + 6 maanden borstvoeding en tóch ging ik weer voor de bijl denk ik ja, superuitvinding iedereen die echt wil stoppen mag dat best weten.
Als ik nu nog weleens denk: ik wil roken, NU! heb ik die damper nog in huis en altijd leg ik hem na een paar trekjes alweer weg om het gewoon te vergeten. Ik begrijp nu alleen niet dat mensen nog naar tabak kunnen verlangen terwijl je een damper in huis hebt maar dat komt ws omdat ik echt niet meer gerookt heb sindsdien. Dat ene trekje met die vieze brandsmaak brr.... zo vies!
Zie geen reden om zo'n goed stopmiddel (een pleister, Zyban, nicotinespray zijn ook niet goed voor je...) niet te promoten.
En denk eens aan alle mensen die last hebben van rook uit de tuin van de buren, balkons, op terrasjes: je ruikt het echt niet dus ramen en deuren dicht als de buren in de tuin zitten zou met een damper verleden tijd kunnen zijn. Gezien de burenruzie's over roken in de tuin zou het een fijne oplossing kunnen zijn in het openbaar, om je buren tegemoet te komen of mensen op een terrasje.
Wat maakt het uit met welk hulpmiddel je stopt? Áls je maar stopt als je dat wilt of moet, de manier waarop maakt toch niet uit en als er zoveel mensen enthousiast over zijn IS het mss wel iets om enthousiast over te zijn!
zaterdag 29 juli 2017 om 16:11
Ik hoop dat je het nog niet gekocht hebt: je kan het zo gratis downloaden. Ik heb het opgeslagen als pdf bestand nog op m'n laptop staan. Heb het gelezen, ook Jan Geurtz en allemaal echt goede boeken, was het er helemaal mee eens, ik snapte het helemaal om daarna een bakkie te gaan drinken met een sigaret, vastbesloten dat ik met deze kennis morgen echt ging stoppen. Helemaal, geen twijfel mogelijkJitsie schreef: ↑10-07-2017 07:28Hmm. Misschien toch maar eens een exemplaar kopen dan.
Ik was ook van plan om bij het stoppen de bedragen die ik normaal uitgeef aan roken in een spaarpot te steken ofzo. En dan sparen voor een leuke reis. Lijkt mij een goede motivatie.
Als ik het dan moeilijk heb ga ik vakantiebestemmingen bekijken.![]()
Ik wist nu immers hoe het moest en dat ik geen ontwenningsverschijnselen zou krijgen dus... eitje. Nou niet dus
Het is echt een gemene verslaving maar nu ik al anderhalf jaar ong. niet meer rook kan ik me moeilijk meer herinneren waarom ik toch echt midden in de nacht toch weer een pakje ging halen. De áller, állerlaatste en dan nooit meer. Dan klopte het boek al niet meer en dacht ik tsja, leuke argumenten maar ik ga er niet spontaan van stoppen. Toch kan het absoluut geen kwaad om ze te lezen, al is het maar om te weten hoe de verslaving in elkaar steekt.
Jammer dat ze er niet bijvertellen hoe het werkt met de receptoren in je brein die de verslaving in stand houden; dat is het stukje volhouden en past niet zo goed in het verhaal denk ik
Nog een aanrader: de gratis online info van de Jellinek-kliniek, je krijgt op evt. vragen gratis antwoord. Eerlijk antwoord, daar hou ik wel van ipv denken 'wat is er mis met me, ik heb dat boek gelezen, snap het echt en tóch rook ik nog..'
Of: ik wordt GEK van de bijwerkingen die ik niet hoor te hebben. En dan ga je weer roken. Sterkte allemaal en echt het is zó de moeite waard. Met een app bijhouden hoeveel sigaretten je niet gerookt hebt en hoeveel geld je hebt bespaard is ook leuk!
zaterdag 29 juli 2017 om 17:47
TO ik wil je alleen even een hart onder de riem steken. Ik ben ondertussen alweer dik 9 maanden gestopt met roken en ik heb een groot voordeel dat ik ondertussen dik 3 maanden zwanger ben maar mijn man is met mij gestopt en hij is niet zwanger en: het wordt makkelijker, en het is het zo waard om rookvrij te leven!!!
zondag 30 juli 2017 om 02:17
Kashri wat lief! Dankjewel en gefeliciteerd met je zwangerschapKashri schreef: ↑29-07-2017 17:47TO ik wil je alleen even een hart onder de riem steken. Ik ben ondertussen alweer dik 9 maanden gestopt met roken en ik heb een groot voordeel dat ik ondertussen dik 3 maanden zwanger ben maar mijn man is met mij gestopt en hij is niet zwanger en: het wordt makkelijker, en het is het zo waard om rookvrij te leven!!!
zondag 30 juli 2017 om 02:27
Bestaardigopzich schreef: ↑29-07-2017 15:37En denk eens aan alle mensen die last hebben van rook uit de tuin van de buren, balkons, op terrasjes: je ruikt het echt niet dus ramen en deuren dicht als de buren in de tuin zitten zou met een damper verleden tijd kunnen zijn. Gezien de burenruzie's over roken in de tuin zou het een fijne oplossing kunnen zijn in het openbaar, om je buren tegemoet te komen of mensen op een terrasje.
Wat maakt het uit met welk hulpmiddel je stopt? Áls je maar stopt als je dat wilt of moet, de manier waarop maakt toch niet uit en als er zoveel mensen enthousiast over zijn IS het mss wel iets om enthousiast over te zijn!
Dat klopt dus niet.
Ten eerste vind ik het nog steeds vervelend dat er in letterlijk geuren en kleuren over e-roken wordt gepraat hier terwijl, en dat is gelijk punt twee: dat betekent dat men een gewoonte heeft vervangen en dus niet gestopt. Kijk, ik ben gestopt met roken. Heb dit niet vervangen omdat roken, onnatuurlijk is. Met de overstap van ouderwets roken naar technologisch roken impliceer je eigenlijk dat je niet zonder het roken kan. Alsof je als mens niet zonder die gewoonte kan.
Leuk dat men het dampen noemt en dat er 1001 voordelen aanzitten tov roken, maar het blijft een vervanging van het roken.
Nogmaals: ik ben gestopt met een gewoonte/ verslaving. Jij hebt die gewoonte/verslaving vervangen dus je bent niet gestopt.
zondag 30 juli 2017 om 06:42
Wat jij wil Wipse. Als jij vindt dat een vaper niet gestopt is en jij wel, dan vindt jij dat.
Weet jij iets over dampen? Het is namelijk net zo'n normaal hulpmiddel bij stoppen met roken als nicotinekauwgum of nicotinepleisters. Mij lijkt dat pleisters plakken net zo onnatuurlijk is als vapen.
Ten tweede is de handeling roken-vapen niet hetzelfde. Je inhaleert heel anders, gebruikt geen aansteker en houdt een vaper heel anders vast. De enige overeenkomst is dat je iets in je mond stopt!
Maar goed, jij bent blijkbaar gestopt en een vaper niet. Klop jezelf maar eens goed op de borst, kijk in de spiegel en zegtegen jezelf "Ik ben fantastisch!" Ik ben heel benieuwd hoe lang je het volhoudt.
Weet jij iets over dampen? Het is namelijk net zo'n normaal hulpmiddel bij stoppen met roken als nicotinekauwgum of nicotinepleisters. Mij lijkt dat pleisters plakken net zo onnatuurlijk is als vapen.
Ten tweede is de handeling roken-vapen niet hetzelfde. Je inhaleert heel anders, gebruikt geen aansteker en houdt een vaper heel anders vast. De enige overeenkomst is dat je iets in je mond stopt!
Maar goed, jij bent blijkbaar gestopt en een vaper niet. Klop jezelf maar eens goed op de borst, kijk in de spiegel en zegtegen jezelf "Ik ben fantastisch!" Ik ben heel benieuwd hoe lang je het volhoudt.
zondag 30 juli 2017 om 11:31
Zo, vapen maakt je niet minder chagrijnig lees ik.Mejuffrouwmuis schreef: ↑30-07-2017 06:42Wat jij wil Wipse. Als jij vindt dat een vaper niet gestopt is en jij wel, dan vindt jij dat.
Nog 1 keer kort want heb geen zin om alles meerdere malen te gaan herkauwen: ik opende dit topic voor mensen die zijn gestopt. Nu worden er ervaringen uitgewisseld over welke vloeistoffen al dan niet met nicotine. Voor mijn gevoel een ander onderwerp dan "ik ben gestopt".
Wat betreft mezelf op de borst kloppen etc, als je het niet erg vindt wil ik graag zelf bepalen wat ik doe
zondag 30 juli 2017 om 14:11
Oh man! Iedereenis welkom maar ik bedoel kijk naar waar het voornamelijk om gaat hier! Sporadisch een ontopic reactie en dan weer lappen tekst over dampen.
Ja eeh... doei!
zondag 30 juli 2017 om 19:45
Wipse, het is een openbaar forum en ieder mag reageren zoals hij/zij wil. Dat jij dit topic geopend hebt en reacties krijgt die je liever niet wil, dat is dan jammer. Voor jou, aangezien je niet open wil of kunt staan voor ervaringen van mensen die weten hoe het is om geen sigaretten (!) te roken.
Mijn ervaring met cold turkey: vanzelf begin je weer. Heb het vier keer zo gedaan waarvan drie lange periodes (langste was 1,5 jaar), maar je blijft verslaafd.
Mijn ervaring met cold turkey: vanzelf begin je weer. Heb het vier keer zo gedaan waarvan drie lange periodes (langste was 1,5 jaar), maar je blijft verslaafd.
vrijdag 4 augustus 2017 om 11:28
Nee, inmiddels 9 maanden gestopt, maar na die e-sig discussie gestopt dit topic te volgen. Ik wil helemáál stoppen met roken, zou geen e-sig kunnen roken omdat ik het roken nog dagelijks mis en de stap naar 'normale' sigaretten voor mij dan veel kleiner wordt- dan ben ik zo weer begonnen. TO werd nogal afgebrand.
zaterdag 5 augustus 2017 om 11:01
Dat is ook mijn gedachte. Stoppen is stoppen en daar zou dit topic over gaan.intothewild schreef: ↑04-08-2017 11:28Nee, inmiddels 9 maanden gestopt, maar na die e-sig discussie gestopt dit topic te volgen. Ik wil helemáál stoppen met roken, zou geen e-sig kunnen roken omdat ik het roken nog dagelijks mis en de stap naar 'normale' sigaretten voor mij dan veel kleiner wordt- dan ben ik zo weer begonnen. TO werd nogal afgebrand.
zaterdag 5 augustus 2017 om 11:03
Nog voornemens om er weer tegenaan te gaan? Misschien kunnen we je via dit topic steunen?
maandag 7 augustus 2017 om 00:49
Wel handig idd als de knop een beetje meewerkt. Succes in de tussentijd
maandag 7 augustus 2017 om 08:02
De e-sig voorkomt juist dat je weer naar een normale sigaret grijpt. Ik hoef niet perse helemaal te stoppen. Waarom? Ik heb geen problem met roken /dampen an sich zolang dat niet schadelijk is. Ik wil gewoon gezonde longen krijgen/houden en ook niet meer 7 euro per dag in de asbak gooien.intothewild schreef: ↑04-08-2017 11:28Nee, inmiddels 9 maanden gestopt, maar na die e-sig discussie gestopt dit topic te volgen. Ik wil helemáál stoppen met roken, zou geen e-sig kunnen roken omdat ik het roken nog dagelijks mis en de stap naar 'normale' sigaretten voor mij dan veel kleiner wordt-
Ik damp, maar ben wel degelijk gestopt met roken. Wat TO daarvan denkt boeit me niet.
.
maandag 7 augustus 2017 om 08:13
Ik was trouwens 5! jaar totaal gestopt met roken, maar bleef geregeld cravings houden en dat is echt niet leuk. Uiteindelijk ging ik ook weer voor de bijl. En ik ben niet de enige die na jaren toch weer is gaan roken. Dus het is echt niet simpelweg een kwestie van 'even' afzien en de gewoonte afleren. Maar daar kom je nog wel achter. En dan ga je waarschijnlijk heel anders denken over dampen.
.