Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken!

02-06-2020 10:35 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Sinds zondag gestopt met roken, maar pfff wat valt het zwaar. En dan niet eens mentaal, maar fysiek.

Ben ontzettend duizelig steeds en ik slaap slecht. Wanneer gaat dat over?

Het mentale deel gaat redelijk goed. Heb 1 keer per dag een moment dat ik denk, en nu duik ik de container in voor een stompje.

Meer mensen net gestopt en eventueel elkaar een hart onder de riem wille steken?
Alle reacties Link kopieren
Proficiat! De eerste stap is gezet. Mijn laatste sigaret is intussen al lang geleden, maar mijn man is vorig jaar gestopt en hij vindt de app van tabakstop wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is inmiddels bijna 10 jaar geleden dat ik voor het laatst gestopt ben. Ik vond de eerste week het zwaarst. Als je nu even doorzet dan ben je door die eerste week heen, en hoef je je nooit meer zo belabberd te voelen als je je nu voelt. Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee maanden geleden cold turkey gestopt. Na 5 pakjes shag per week gerookt te hebben.
Ben de eerste twee weken ook echt heel erg beroerd geweest (klamme zweet, duizelig, misselijk en hoofdpijn) maar nu voel ik me prima.
Mijn smaak is wel heel erg veranderd en af en toe denk ik (uit automatisme) "zo nu even een peukie" Niet eens omdat ik er zo'n trek in heb (want dat heb ik niet en nooit gehad ook) maar omdat ik 3 maanden geleden in zo'n situatie wel zou roken
Alle reacties Link kopieren
Dank u!

Een app heb ik eerder wel eens geprobeerd, maar dat je dus steeds een melding krijgt is voor mij weer een trigger om te denken, oh ja. Een sigaret. Hmmmmm. 😂

Oh dus dit duurt ongeveer een week? Dat trek ik wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
02-06-2020 10:42
Ik ben twee maanden geleden cold turkey gestopt. Na 5 pakjes shag per week gerookt te hebben.
Ben de eerste twee weken ook echt heel erg beroerd geweest (klamme zweet, duizelig, misselijk en hoofdpijn) maar nu voel ik me prima.
Mijn smaak is wel heel erg veranderd en af en toe denk ik (uit automatisme) "zo nu even een peukie" Niet eens omdat ik er zo'n trek in heb (want dat heb ik niet en nooit gehad ook) maar omdat ik 3 maanden geleden in zo'n situatie wel zou roken
Goed man! Echt heel knap.



Oh ja dat zweten en misselijk heb ik ook. En dus een heel kort lontje. 😱

Ik heb ook geen zin meer in een sigaret, het is nu voornamelijk dat ik denk dat ik van de afkickverschijnselen af wil.
Hou vol :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ongeveer 5 a 6 weken gestopt met roken, ook cold turkey. Ging me vrij goed af, het enige moment dat ik nog trek heb is soms met een borreltje er bij.

Ik had ongeveer 2 weken last van slecht slapen, hoofdpijn, moe.. etc.
Na die 2 weken ben ik me met de dag beter gaan voelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een maand geleden gestopt. Het niet roken gaat me prima af (tenzij we buiten een wijntje drinken), maar ik heb de eerste paar weken nauwelijks in slaap kunnen komen. Ik lag uren naar het plafond te staren, nu wordt dat gelukkig wel wat minder. Verder: Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
02-06-2020 10:47
Goed man! Echt heel knap.



Oh ja dat zweten en misselijk heb ik ook. En dus een heel kort lontje. 😱

Ik heb ook geen zin meer in een sigaret, het is nu voornamelijk dat ik denk dat ik van de afkickverschijnselen af wil.
Kort lontje heb ik gelukkig nooit gehad, al heb ik mijn dochter voor de zekerheid wel een paar dagen naar haar vriend gestuurd :-D
Wel heb ik in week 2 een huilbui gehad die zijn weerga niet kent en zomaar uit het niets.

Deze site geeft veel informatie over de afkickverschijnselen

https://www.etos.nl/advies/roken/afkickverschijnselen/
Alle reacties Link kopieren
Kerstroos schreef:
02-06-2020 10:58
Ik ben een maand geleden gestopt. Het niet roken gaat me prima af (tenzij we buiten een wijntje drinken), maar ik heb de eerste paar weken nauwelijks in slaap kunnen komen. Ik lag uren naar het plafond te staren, nu wordt dat gelukkig wel wat minder. Verder: Succes!
Ja dit! Heb vannacht tot 2:30 naar het plafond liggen kijken. En toen om 3:30 weer en 4:30. En toen 5:45.
Alle reacties Link kopieren
HenrietteKlep schreef:
02-06-2020 10:51
Hou vol :cheer2:
Komt goed! 💪🏻
Alle reacties Link kopieren
Since1989_08 schreef:
02-06-2020 10:56
Ik ben nu ongeveer 5 a 6 weken gestopt met roken, ook cold turkey. Ging me vrij goed af, het enige moment dat ik nog trek heb is soms met een borreltje er bij.

Ik had ongeveer 2 weken last van slecht slapen, hoofdpijn, moe.. etc.
Na die 2 weken ben ik me met de dag beter gaan voelen!

Kijk, er komt dus een eind aan! 🤗
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee want ik rook niet, maar wil even zeggen dat ik het heel knap vind en ga zo door :)

Vind het heel knap als mensen zo'n beslissing durven te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde die "afkickverschijnselen" positief te interpreteren: hé, dat ik me nu kut voel is een teken dat mijn lichaam de gifstoffen aan het afbreken is, yes! Dat ombuigen in iets positiefs werkte voor mij heel goed. En nog steeds trouwens. Als ik iemand zie roken, denk ik niet: Ooh, ik zou ook wel een sigaretje willen, maar: Joehoe, wat fijn dat ik daar niet meer zo zielig om dat asbakje heen hoef te staan! En oh, wat zien die mensen er ongezond uit, blij dat ik er vanaf ben!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
02-06-2020 11:30
Ik probeerde die "afkickverschijnselen" positief te interpreteren: hé, dat ik me nu kut voel is een teken dat mijn lichaam de gifstoffen aan het afbreken is, yes! Dat ombuigen in iets positiefs werkte voor mij heel goed. En nog steeds trouwens. Als ik iemand zie roken, denk ik niet: Ooh, ik zou ook wel een sigaretje willen, maar: Joehoe, wat fijn dat ik daar niet meer zo zielig om dat asbakje heen hoef te staan! En oh, wat zien die mensen er ongezond uit, blij dat ik er vanaf ben!
Dit doe ik ook plus ik bedenk hoeveel geld ik inmiddels bespaard heb.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de bemoedigende woorden en tips!

Gaat vandaag eigenlijk al een stuk beter dan gister!
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
02-06-2020 16:28
Dank voor de bemoedigende woorden en tips!

Gaat vandaag eigenlijk al een stuk beter dan gister!
Wordt iedere dag een stukje makkelijker.
Goed bezig,hou vol,ben nu aantal maanden gestopt,het wordt makkelijker :high5:
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het! Hou vol!
Het is mij 7 jaar geleden ook gelukt, cold turkey :cheer:
Hoe is het nu? Rustig aan :sun:
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig TO. Ik ben sinds dinsdag rookvrij en het valt me zwaar. Ik schrijf mee in het topic Stoppen met roken van 21-05-2020 (ik weet niet hoe ik die hier kan linken? Sorry ben over het algemeen een stille meelezer en snap nog niet veel van het forum hihi)..
Mocht je de behoefte voelen, dan ben je welkom om mee te schrijven!

Ik heb geen idee of het echt werkt of een placebo effect (waarschijnlijk), maar ik drink sinds het stoppen een 'fijne nachtrust' thee en ik heb geen problemen om in slaap te vallen gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
HenrietteKlep schreef:
04-06-2020 21:17
Hoe is het nu? Rustig aan :sun:
Gaat super! Ik slaap weer bijna normaal dus dat helpt ook al. Nog wel licht in mijn hoofd.

Bijna een week gestopt nu! 💪🏻
Alle reacties Link kopieren
Olivia22 schreef:
04-06-2020 21:34
Goed bezig TO. Ik ben sinds dinsdag rookvrij en het valt me zwaar. Ik schrijf mee in het topic Stoppen met roken van 21-05-2020 (ik weet niet hoe ik die hier kan linken? Sorry ben over het algemeen een stille meelezer en snap nog niet veel van het forum hihi)..
Mocht je de behoefte voelen, dan ben je welkom om mee te schrijven!

Ik heb geen idee of het echt werkt of een placebo effect (waarschijnlijk), maar ik drink sinds het stoppen een 'fijne nachtrust' thee en ik heb geen problemen om in slaap te vallen gelukkig!
Dank voor het aanbod. Ik wil het er eigenlijk zo min mogelijk over hebben. Want dan denk ik er ook niet steeds aan. 🤗
Goed bezig!Wees maar trots!

Fijne avond :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven