Gezondheid alle pijlers

gevoelige en snel rood wordende nek/hals

05-11-2009 13:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Sinds een aantal maanden wordt mijn nek/hals abnormaal rood als ik deze (zachtjes) insmeer met bijv. zonnebrand of bodylotion. Het wordt vrijwel direct rood en voordat het weg trekt ben ik minstens 20 min. verder. Het ligt niet aan overgevoeligheid voor de producten, want voorzichting afdrogen met een handdoek levert ook een rode nek op.

Ook als ik een trui over mijn hoofd trek dan wordt het rood en gaat het zelfs schrijnen/branden. Vreemd genoeg niet meteen, maar na een minuut ofzo. Erg vreemd. Herkent iemand dit?

(ten overvloede; binnenkort moet ik voor iets anders naar de derma, dus ik zal het zeker voorleggen daar.)
Vervelend! Herken het wel een beetje, heb er ook snel last van. Maar da's al mijn hele leven! En niet zo heel erg als bij jou!

Slik je sinds kort medicijnen? Andere pil? Iets veranderd in je voedingspatroon? Ik zou denken dat zoiets niet "zomaar" ontstaat...?
Ik heb wel 4 maanden lang antibiotica geslikt (minocycline) waar ik nu net een paar weken mee gestopt ben.

Ik weet alleen niet zeker of ik het ook al had voordat ik hiermee begon of dat het pas is ontstaan toen ik het ben gaan slikken.

Nu, na een peer weken niets meer te slikken heb ik het nog, dus het is niet over gegaan.

Heb jij het ook alleen in je nek/hals of over je hele lichaam? Ik ben wel een licht type en wordt vrij snel rood (vooral in mijn gezicht), maar niet zo extreem als wat ik nu ineens in mijn hals heb als ik erover wrijf. Als ik er niet aankom is er overigens ook niets aan de hand.
vinyl heeft hier gisteren ook een topic over geopend Overgevoelige huid? Rode vlekken en striemen? Ben het zat...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja, dat zag ik, maar dat was een heel oud topic en toch wel een beetje anders, dus vandaar nu een nieuw topic.
Ik zou me toch wel kunnen voorstellen dat het dan aan die antibiotica ligt! Misschien even met dok bellen?

Ik heb zelf ook een erg lichte en gevoelige huid, maar die rode vlekken heb ik eigenlijk alleen in mijn nek/hals/gezicht. En zeker niet zo snel als jij!
Ik heb ook 3 maanden minocycline geslikt, en twee weken na het stoppen kreeg ik een soort allergische reactie rond mijn ogen. Ik heb gehoord dat het wel vaker voorkomt dat je een reactie krijgt na het slikken van antibiotica (dus niet tijdens, maar erna). Misschien is dat het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven