Gezondheid alle pijlers

Gevolgen lichaam en geest bij stoppen pil

12-02-2010 12:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan te stoppen met de anticonceptiepil. Ik slik hem al onafgebroken zo'n 12 jaar. Ik vind het best spannend, want wat doet zo'n pil precies met je?

Hebben jullie ervaringen? Ben je juist dikke of dunner geworden na het stoppen, meer of minder menstruatieklachten en heeft het invloed op je mindset? Ik heb wel het gevoel gehad dat ik door de pil meer last van stemmingswisselingen kreeg, alhoewel ik voor de pil behoorlijke PMS kwalen had. Ik heb altijd een rustige huid gehad maar zal dat zo blijven?

Zo'n klein pilletje kan soms veel doen. Ik wil nog niet zwanger worden, misschien over een halfjaartje wel, en ben dus benieuwd hoe mijn menstruatie zal gaan verlopen als ik stop met de pil.

In ieder geval erg spannend, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
een vriendin van mij slikt vanaf haar 16e met de pil vanaf haar 18e heeft ze nonstop OOK HAAR STOPWEKEN de pil doorgeslikt....

is dat goed? ik heb gezegd dat echt niet gezond is

kan je hierdoor ontvruchtbaar worden?? Ik heb dat gezegd maar of het waar is weet ik niet :S
Jaidy, dat is absoluut niet waar, dat je daar onvruchtbaar van kan worden. Het doorslikken van de pil kan absoluut geen kwaad. De stopweek is alleen maar 'bedacht' om vrouwen het idee te geven dat er toch nog iets natuurlijks aan de pil zit.

*verbaast zich over de fabels die rondgaan over anticonceptie, met dingen als 'van doorslikken word je onvruchtbaar' en 'hoe minder hormonen, hoe minder betrouwbaar'. Heel bijzonder.*
Beste keus die ik ooit gemaakt heb, al moet ik zeggen dat de eerste maanden wel zwaar waren.

Heb mezelf behoorlijk down gevoeld en m'n ongesteldheid ging gepaard met een soort van buikgriep achtige klachten. Denk dat dit zo'n beetje 4 - 5 maanden heeft geduurd en sinds toen gaat het prima.

Altijd, hele dagen zin in sex... Heb er zelfs een gavere huid van gekregen, en ook een veel minder vette huid. M'n ongesteldheid duurt maar een dag of 2 - 3 en is veel minder heftig. Ik zelf vind het heerlijk, heb in totaal ook 14 jaar aan de pil gezeten...

Ik ben zelf gestopt omdat ik niet iedere dag die hormonen in m'n lichaam wilde stoppen en ik vind het een erg 'schoon' gevoel.
Ik ben trouwens net overgestapt van de pil op de mirena. In de laatste zitten véél minder hormonen en de hormonen zitten plaatselijk en komen veel minder in je systeem dan bij de pil. Ik heb op zich niet heel veel last van hormonen, maar werd toch zat van de pil en het idee dat ik mijn hele hormoonhuishouding toch overhoop haalde zeg maar. Ik had het na 10 jaar gewoon gehad. Ik heb nu zo'n 'ontpilgevoel', ondanks dat ik nu iets onnatuurlijks in mijn baarmoeder heb, voelt het toch veel natuurlijker. Ik vind het wel interessant, eigenlijk .
Definitief gestopt met de pil afgelopen januari, na het nog een paar keer geprobeerd te hebben vorig jaar. Ik kan de laatste jaren de pil niet meer verdragen, ik word er bijna depressief van (bijna 40 jr.).

Wat ik nu bemerk zonder pil?

- Voel mij vèèl gelukkiger, blijer, echter, opgewekter, vrolijker

- Zeer regelmatige cyclus

- Minder heftige menstruatie

- Minder last van PMS (slik wel iedere dag visolie en PMP (Efamol))

- Geen zere borsten meer

- Paar kilo afgevallen

- Huid is rustiger

- Niet te stoppen libido
Na het stoppen van de pil :

*Kleinere borsten[twee cupmaten verschil]

*Weer steenpuisten rond de billen .

*Pijnlijke menstruatie en weer tien dagen ongesteld [onregelmatige cyclus]

*Twee kilo lichter.

*Minder haaruitval.

*Meer libido

*Minder moodswings

*Geen nieuwe pigmentvlekken

*Meer gezichtsbeharing
Oh ja! Pigmentvlekken zijn bij mij ook verdwenen na het stoppen met de pil!
Hallo,

Ik ben 25 jaar en ben sinds juli gestopt met de pil. Ik ben hier niet mee gestopt omdat ik zwanger wil worden. Maar ik had eerst altijd de diane 35 maar omdat ik minder hormonen wou slikken omdat ik het gevoel had dat ik niet meer mezelf was zou ik naar een lichtere pil. De huisarts heeft mij toen de microgynon 30 voorgeschreven. In heb begin ging dit goed. later kreeg ik last van bijwerkingen. Ik kreeg steeds 3 weken voor mijn mensturatie last van enorme eetbuien en ik hield vocht vast in mijn buik. ik dronk best veel maar plaste erg weinig. dan stond mijn buik zo bol dan leek ik wel 3 of 4 maanden zwanger. Toen heeft de huisarts mij geadviseerd even helemaal te stoppen met alles en mijn lichaam tot rust te laten komen. Alleen nu ben ik dus gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld. ik ben nu 3 weken te laat zeg maar. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie ongsteld werden bij het stoppen van de pil. Ook heb ik nog steeds last van eetbuien en ben ik al wel 3 kilo aangekomen. is het normaal dat ja aankomt bij het stoppen met de pil? HELP wie heeft er ervaringen ik voel me op dit moment zo ongelukkig:(
Hallo,

Ik ben 25 jaar en ben sinds juli gestopt met de pil. Ik ben hier niet mee gestopt omdat ik zwanger wil worden. Maar ik had eerst altijd de diane 35 maar omdat ik minder hormonen wou slikken omdat ik het gevoel had dat ik niet meer mezelf was zou ik naar een lichtere pil. De huisarts heeft mij toen de microgynon 30 voorgeschreven. In heb begin ging dit goed. later kreeg ik last van bijwerkingen. Ik kreeg steeds 3 weken voor mijn mensturatie last van enorme eetbuien en ik hield vocht vast in mijn buik. ik dronk best veel maar plaste erg weinig. dan stond mijn buik zo bol dan leek ik wel 3 of 4 maanden zwanger. Toen heeft de huisarts mij geadviseerd even helemaal te stoppen met alles en mijn lichaam tot rust te laten komen. Alleen nu ben ik dus gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld. ik ben nu 3 weken te laat zeg maar. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie ongsteld werden bij het stoppen van de pil. Ook heb ik nog steeds last van eetbuien en ben ik al wel 3 kilo aangekomen. is het normaal dat ja aankomt bij het stoppen met de pil? HELP wie heeft er ervaringen ik voel me op dit moment zo ongelukkig:(
Ik ben gelukkig sinds kort weer begonnen met de pil, na 3 jaar pilloos (en 2 kinderen rijker) door het leven te zijn gegaan. Het was dat de kinderwens er was, maar anders was ik al eerder weer begonnen. Had erg veel last van mn menstruatie, duurde ook veel langer en was veel en veel meer dan tijdens de pil. Rond de eisprong kon ik ook stoppen met wat ik aan 't doen was, zo'n buikpijn dat ik had. Zeer onregelmatige cyclus wat ook niet echt heel fijn is met plannen e.d. Zoals je leest kan het alle kanten op. Succes.
Hallo,

De eerste keer duurde het 5 weken voor ik ongesteld werd. Ik heb toen een tijdje een cyclus gehad van 40 dagen, en nu heb ik er 1 van stipt 28 dagen.

Ik ben niet aangekomen en vreetbuien had ik ook niet.
Mijn menstruatie kwam direct weer terug

mijn libido ook

gewicht en huid gelijk gebleven

duur van de menstruatie en de pijn ook gelijk gebleven

wel ervaar ik nu weer emoties, wat Rary ook al zei. Lekker potje janken.

En waarom ik gestopt ben? Ik had genoeg van dat lege gevoel, ik wilde weer emoties en sekslust voelen. Verder had ik bij de pil dus géén last van moodswings, die ik nu wel weer heb. Liever dat dan alles afgevlakt en niks meer voelen.
Dus het is normaal dat het heel lang kan duren voordat ik ongesteld word? Ik voel me nu de hele tijd zo opgeblazen enz.... En dan hoop ik dat als ik ongesteld ben geweest dat dat dan voorbij is. nou ik ga het dan nog maar even afwachten...

waar mijn vreetbuien en gewichtstoename dan vandaan komen weet ik niet zucht.....:(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven