Gezondheid alle pijlers

Gewoon bijwerkingen?

15-07-2012 10:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik allereerst beginnen met het feit dat ik november 2011 de ha heb opgebeld om te kunnen beginnen met de pil, omdat ik al voor langere tijd een vriend heb en daarnaast vreselijke pijnen kreeg tijdens de menstruatie en deze pijnen waren vaak zo heftig dat ik haast kon flauw vallen. Afijn, mij werd vervolgens de Microgynon 30 voorgeschreven. Deze heb ik tot 1 juli j.l. gebruikt.

Op 24 juni j.l. heb ik onveilige seks met mijn vriend gehad, echter ben ik de pil vergeten op 22 juni j.l. Dus ik ben 24 juni j.l. niet volledig beschermd geweest.

I.o.m. de ha ben ik overgestapt naar de minulet, omdat ik van de Microgynon 30 geen positieve resultaten zag. Ik had nog even veel krampen gedurende mijn "menstruatie".

Omdat ik van mezelf uit erg onzeker ben heb ik 3 x een zwangerschapstest (huismerk Kruidvat) gedaan. 1 x in de week na de gemeenschap. 2 x in 2 weken na de gemeenschap. Allemaal gaven ze overduidelijk ''negatief'' aan.

Afgelopen maandag (9 juli) begonnen met de minulet. Sindsdien heb ik allemaal vage klachten:

- Ik heb voortdurend (wit) slijm.

- Ik heb voortdurend het gevoel dat ik mijn eisprong voel (zeurend gevoel in mijn onderbuik). Alsof je op het punt staat te gaan menstueren.

- Ik heb rugpijn in mijn onderrug, afwisselend linker- met rechterkant.

Nu ben ik aan het Googelen geweest en schiet ik meteen in paniek. Dit kunnen namelijk symptomen zijn van de primulet, maar tevens ook van een zwangerschap... Wat kan dit zijn? Iemand ervaring mee? Ik ben écht bang! Ik zit nog niet echt op een baby te wachten...
Bloed laten prikken? Dan heb je in elk geval zekerheid of je zwanger bent of niet?

De pijnen van menstruatie en bijna flauwvallen daardoor ken ik helaas ook, ik ben met de nuvaring terug begonnen daartegen.
Morgen even de huisarts bellen. En haal bij de kruidvat even de Morning after pil, zodat je die altijd in huis hebt. Als je die direct na de onbeschermde sex inneemt is de kans om zwanger te raken zeer zeer zeer klein en ben je misschien iets gerust. (ik heb er altijd in de kast liggen, omdat het iedereen een keer kan overkomen dat condoom scheurt, etc)
Huh? Hier had je gisteren ook al een topic over geopend, waarvan je de OP hebt verwijderd.

Mijn advies: ga naar de huisarts!
I am surrounded by morons
Even langs de huisarts gaan voor de zekerheid kan nooit kwaad toch!

Die kan je uitsluitsel geven door bloed te laten prikken!
En zulke menstruatiepijnen zijn niet normaal hoor. Daar zou ik het ook over hebben met je arts.
Testen in de week na de gemeenschap heeft ab-so-luut geen zin, in de 2 weken erna ook niet trouwens. Je moet daar iets langer mee wachten, in ieder geval 14 dagen ná de gemeenschap. En dan nog kan het zijn dat je zwanger bent maar negatief test... (hangt van het zwangerschapshormoon af, sommige vrouwen maken dit pas heel laat aan, of het is nog zo laag dat je dus negatief test) Naar de ha dus met je klachten!
quote:kuukelesaan schreef op 15 juli 2012 @ 11:17:

Testen in de week na de gemeenschap heeft ab-so-luut geen zin, in de 2 weken erna ook niet trouwens. Je moet daar iets langer mee wachten, in ieder geval 14 dagen ná de gemeenschap. En dan nog kan het zijn dat je zwanger bent maar negatief test... (hangt van het zwangerschapshormoon af, sommige vrouwen maken dit pas heel laat aan, of het is nog zo laag dat je dus negatief test) Naar de ha dus met je klachten!Weet je wat het dus een beetje is. Ik ben niet geheel zeker van mijn data (dat ik gemeenschap heb gehad). Dit zou evt. ook nog een week eerder kunnen zijn geweest, dat zou dan in kunnen houden dat ik wel lang genoeg heb gewacht met testen?..
Hallo hee blijf je aan de gang, ga je hier de OP ook van verwijderen?! Djeezus. In plaats van googelen en voor jezelf te bepalen dat je misschien wel zwanger bent en hier topics erover te openen met de vraag aan ons om in onze glazen bol te kijken kun je beter naar de huisarts gaan. Maar dat antwoord had je in je andere topic ook al een paar keer gekregen dus dat zal je wel niet willen horen. Muts.
Dat hangt ervan af. Er zijn vrouwen die al 2 weken overtijd zijn en nog negatief testen (dat is dan iig al 4 weken na de gemeenschap) dat komt dan doordat ze het zwangerschapshormoon erg traag aanmaken, daar kun je niets aan doen... Je moet niet voor niets 'overtijd' zijn om te kunnen testen! In jouw geval gaat 'overtijd' niet op door de pil. Ga daarom een afspraak maken met je ha.

Een bevruchte eicel gaat overigens altijd na een aantal dagen tot een week innestelen.
als de dag dat je geslachtsgemeenschap hebt gehad een week eerder was is er sowieso niets aan de hand, want toen slikte je de pil wel gewoon, toch, die heb je alleen de 24e vergeten, of is het een gewoonte van je?
quote:kuukelesaan schreef op 15 juli 2012 @ 11:25:

Dat hangt ervan af. Er zijn vrouwen die al 2 weken overtijd zijn en nog negatief testen (dat is dan iig al 4 weken na de gemeenschap) dat komt dan doordat ze het zwangerschapshormoon erg traag aanmaken, daar kun je niets aan doen... Je moet niet voor niets 'overtijd' zijn om te kunnen testen! In jouw geval gaat 'overtijd' niet op door de pil. Ga daarom een afspraak maken met je ha.

Een bevruchte eicel gaat overigens altijd na een aantal dagen tot een week innestelen.In mijn stopweek tussen de 2 pillen door ben ik trouwens wel "ongesteld" geworden.
quote:vele68 schreef op 15 juli 2012 @ 11:33:

als de dag dat je geslachtsgemeenschap hebt gehad een week eerder was is er sowieso niets aan de hand, want toen slikte je de pil wel gewoon, toch, die heb je alleen de 24e vergeten, of is het een gewoonte van je?Ja, traditie
Heeft iemand dat wel eens gedaan, zo'n bloedonderzoek om te kijken of je zwanger was? Op de dag dat je belt, kun je dan meteen langs komen voor dit en wanneer kun je de uitslag verwachten?
Huisarts en bloed laten prikken. Daarnaast, ik wil je niet laten achrikken, kan het verstandig zijn om eens te kijken of je klachten te naken kunnen hebben met endometriose. Dit hoeft helemaal niet zo te zujn maar kan geen kwaad om te checken. Hebben jullie allebeei een soa test gedaan? *sorry voor evt spelfouten, forum mobiel*
Oeps, best veel spelfauten...
quote:misspoes1 schreef op 15 juli 2012 @ 11:41:

Huisarts en bloed laten prikken. Daarnaast, ik wil je niet laten achrikken, kan het verstandig zijn om eens te kijken of je klachten te naken kunnen hebben met endometriose. Dit hoeft helemaal niet zo te zujn maar kan geen kwaad om te checken. Hebben jullie allebeei een soa test gedaan? *sorry voor evt spelfouten, forum mobiel*SOA test kan het niet zijn. We zijn allebei elkaar's eersten.
quote:misspoes1 schreef op 15 juli 2012 @ 11:42:

Oeps, best veel spelfauten...Als je je tekst nakijkt kun je het nog verbeteren voor je het verstuurt.
flauwvallen van de menstruatiepijn kan idd op endometriose wijzen. Ik zou het zeker laten checken.

Kijk op www.endometriose.nl voor meer info, tis geen pretje.
quote:grace90 schreef op 15 juli 2012 @ 11:39:

Heeft iemand dat wel eens gedaan, zo'n bloedonderzoek om te kijken of je zwanger was? Op de dag dat je belt, kun je dan meteen langs komen voor dit en wanneer kun je de uitslag verwachten?

Dit meen je toch hoop ik niet serieus?

En dan vinden mensen het nog gek dat ze zorgkosten de pan uit rijzen....
@Luni, dat klopt, ware het niet dat mijn foon om de 1 of andere reden de cursor verplaatst wanneer ik wil gaan verbeteren. Dan wordt er andere tekst verwijderd dan de bedoeling is. Maar goed, zo interessant is dat niet, terug naar het topic.
Je bent niet 'ongesteld' geweest in je stopweek. Dit is geen echte menstruatie!

Er zijn vrouwen die zwanger zijn geraakt tijdens het gebruiken van de pil en pas in de zevende maand ofzo er achter komen dat ze zwanger zijn. Omdat ze 'gewoon al die tijd ongesteld werden..' Dom dus. Je eisprong wordt onderdrukt. Het is dus geen menstruatie! Je kan hier dus niet van uit gaan!!!

Nogmaals: morgen naar de ha en bloed laten prikken!
quote:Stoeltie schreef op 15 juli 2012 @ 11:48:

flauwvallen van de menstruatiepijn kan idd op endometriose wijzen. Ik zou het zeker laten checken.

Kijk op www.endometriose.nl voor meer info, tis geen pretje.Ik moet zeggen dat ik dit niet elke keer heb gehad, maar ongeveer twee keer. Erg heftig. Ik werd zwart voor mijn ogen en moest toen ook echt gaan zitten en proberen rustig te blijven.
quote:kuukelesaan schreef op 15 juli 2012 @ 11:56:

Je bent niet 'ongesteld' geweest in je stopweek. Dit is geen echte menstruatie!

Er zijn vrouwen die zwanger zijn geraakt tijdens het gebruiken van de pil en pas in de zevende maand ofzo er achter komen dat ze zwanger zijn. Omdat ze 'gewoon al die tijd ongesteld werden..' Dom dus. Je eisprong wordt onderdrukt. Het is dus geen menstruatie! Je kan hier dus niet van uit gaan!!!

Nogmaals: morgen naar de ha en bloed laten prikken!Daarom zeg ik ook: "ongesteld".
Snap ik, maar besef wel dat die 'ongesteldheid' dus geen garantie of graadmeter is! Al ben je al máánden zwanger en gebruik je de pil (wat absoluut niet mag ivm schade aan het ongeboren kindje, maar goed dat snapt iedereen) dan zou je dus nog steeds 'ongesteld' worden in je stopweek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven