Gezondheid alle pijlers

Gezonder eten

03-04-2017 20:42 135 berichten
Het leek me leuk om een groepje met andere gelijk gestemde te zoeken die ook gezonder willen eten.

Dit topic is niet zo zeer bedoeld voor mensen die willen afvallen of aan willen komen maar mensen die tevreden zijn over hun uiterlijk & gewicht maar alleen (te veel) ongezonde dingen eten.

Ik hoop zo tips uit te kunnen wisselen met elkaar en elkaar te kunnen motiveren gezonder te gaan leven.



Stel jezelf voor en leg je probleem uit en dan kunnen we samen aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Die ovenschotel van jou klinkt ook erg lekker Bobobobo.



Hoi Upperclass, ik kan me wel voorstellen dat je door flexibele uren en sowieso 2 avonden werken inderdaad wat sneller ongezonder eet. Al hoeft het natuurlijk helemaal geen excuus te zijn, kan me wel voorstellen dat het zo gaat.

Ik denk niet dat veel uitmaakt of je je vlees bij de slager haalt en je groenten en fruit bij de groenteman, ik denk niet dat het daar gezonder van wordt. Wel geloof ik dat biologisch vlees of grasgevoerd vlees gezonder is dan 'gewoon vlees'. En dat biologische groenten en fruit gezonder zijn dan niet biologische, absoluut.

Je moet vooral heel bewust je boodschappen doen, weet wat je koopt, bekijk de ingrediënten. Hoe puurder, hoe beter. Dus ook volkoren brood etc. Eet je muesli? Kies dan wel de variant zonder toegevoegde suikers. Heel veel ontbijtproducten waarvan men denkt dat het gezond is zijn helemaal niet gezond. Dat is natuurlijk niet alleen met ontbijtproducten, maar met heel veel dingen.

Wat eet je nu zoal Upperclass? Qua drinken zou je bijvoorbeeld elke dag een anderhalve literfles (ofzo) kunnen vullen met water en dat je zorgt dat je die aan het einde van de dag leeggedronken hebt. Drink je in plaats thee, dan schenk je gewoon een kop water uit de fles, zodat je wel bijhoudt hoeveel je drink. Of jezelf aanleren om met elke maaltijd/eetmoment 1 a 2 glazen water te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Upperclass! Ik lees dat je al een aantal tips van Nokie hebt gekregen! Ben ook benieuwd wat je nu eet?

Normaal schrijf ik hier alleen als het gezonde eten gelukt is , voor mijn gevoel is dat het afgelopen weekend niet helemaal gelukt.

Ik probeer de afgelopen dagen meer te eten omdat ik er hier achter kwam dat hoe gezonder ik ging eten, hoe minder ik ook ging eten.



zaterdag:

o- aardbei/lemon kwark met handje blauwe bessen

t-appel met kaneel

l- drie geroosterde boterhammen met hummus en een halve komkommer

t- chips en een aantal toastjes met tonijnsalade. (verjaardag)

a- uit eten, tapas en veel rode wijn. Van alles (en veel) gegeten.



Vandaag:

Laat opgestaan dus ontbijt en lunch in één.

o/l : één krenteboterham, twee geroosterde boterhammen met tomaat en een gebakken eieren.

t: Japanse mix (verjaardag)

a- gevulde paprika en courgette uit de oven met tonijn en groente + dikke laag kaas. patatjes met mayo.

t- Lion chocolade reep
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag:



O: 1 peer, 1 kleine banaan

T: 2 volkoren boterhammen met sandwichspread, tomaat, komkommer en wortel, 1 appel

L: 2 volkoren boterhammen met sandwichspread, komkommer en wortel, 1 volkoren boterham met een gekookt ei, een paar plakjes komkommer met hüttenkase en wortel.

T: 1 volkoren boterham met sandwichspread, 2 passievruchten (Hmmm!)

T: 1 reep chocolade (75 gram) onderweg naar huis, ik had echt trek!

A: Spaghetti

T: 1 reep chocolade, nu door stress/moment

Op de 2 repen chocolade na was het prima...
Alle reacties Link kopieren
En zojuist handje cashewnoten!
Gisteren heb ik gegeten:

O: twee crackers met pindakaas

T: een banaan en wat gedroogde abrikozen

L: een tosti

A: gewokte groenten (en veel ook, ik had honger: 350/400 gram ongeveer), zoete aardappel en 3 vissticks uit de oven. Toetje een bakje yoghurt met cruesli

T: Bak zelfgemaakte popcorn met een beetje whiskey, gewoon omdat ik daar eens zin in had in een doordeweekse maandag



moet er wel bij zeggen dat ik voor die flinke bak popcorn 1.5 uur had gesport (excl half uur fietsen heen en terug)
quote:bobobobo schreef op 09 mei 2017 @ 08:46:

Gisteren heb ik gegeten:

O: twee crackers met pindakaas

T: een banaan en wat gedroogde abrikozen

L: een tosti

A: gewokte groenten (en veel ook, ik had honger: 350/400 gram ongeveer), zoete aardappel en 3 vissticks uit de oven. Toetje een bakje yoghurt met cruesli

T: Bak zelfgemaakte popcorn met een beetje whiskey, gewoon omdat ik daar eens zin in had in een doordeweekse maandag



moet er wel bij zeggen dat ik voor die flinke bak popcorn 1.5 uur had gesport (excl half uur fietsen heen en terug)nog geen 1200 calorien. veel te weinig. en al helemaal te weinig om ermee te sporten. Bepaald niet gezond
quote:S-Meds schreef op 09 mei 2017 @ 09:12:

[...]



nog geen 1200 calorien. veel te weinig. en al helemaal te weinig om ermee te sporten. Bepaald niet gezondIk weet het! Vandaag gaat het beter, ontbeten met een flinke bak havermout, heb al een banaan op en er liggen 4 bammetjes klaar voor de lunch Voor tussendoor verder en het avondeten moet ik het nog even zien, maar je hebt helemaal gelijk hoor meds
Alle reacties Link kopieren
Eet er nog iemand gezond? :mrgreen:
Mwaaaah, met vlagen. :whistle: :-$

Wel in een week tijd een kilo snoeptomaatjes op.

Maar jullie/we moeten wel genoeg eten en drinken. 1200 kcal is echt te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Een kilo snoeptomaatjes? Goed hoor ;-D
Ik eet wel genoeg hoor, sowieso rond de 2000 per dag.
Drinken doe ik genoeg op werkdagen, op vrije dagen is dat wat minder makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven