Gezondheidstest
dinsdag 9 april 2019 om 17:05
Het consult bij de huisarts kost geen geld. Labonderzoek wat hij laat uitvoeren gaat van je eigen risico af, maar dat is meestal niet zo duur (is heel erg afhankelijk van het onderzoek wat gedaan wordt).
De vraag is alleen of je huisarts daaraan mee wil werken:
https://www.thuisarts.nl/medische-keuri ... laten-doen
De vraag is alleen of je huisarts daaraan mee wil werken:
https://www.thuisarts.nl/medische-keuri ... laten-doen
dinsdag 9 april 2019 om 17:06
Heb je een aanvullende verzekering? Kijk dan eens in de voorwaarden wat daar staat over een gezondheidstest. Veel zorgverzekeraars hebben hiervoor een vergoeding opgenomen. Kijk dan ook waar je deze mag laten uitvoeren.
Via een huisarts is niet geheel "gratis? . Voor bijvoorbeeld bloedonderzoek en urine onderzoek geldt het eigen risico.
Via een huisarts is niet geheel "gratis? . Voor bijvoorbeeld bloedonderzoek en urine onderzoek geldt het eigen risico.
dinsdag 9 april 2019 om 17:47
Vraag het eerst eens bij je zorgverzekering.
Zo weet ik dat achmea, de health check, heeft.
Dit is niet bij je huisarts. Maar op verschillende plekken. Als verzekerde is dit gratis.
Bmi, bloedsuiker, cholesterolgehalte deden ze.
Lever en hart volgens mij niet.
Maar natuurlijk kun je dit ook aan je huisarts vragen.
Ik denk dat alleen het lever onderzoek onder je eigen risico valt = betalen.
De rest kan gewoon in een consult met de huisarts of assistente. Bij ons is voor dit soort metingen bijvoorbeeld een inloopspreekuur bijde assistent.
Dit valt onder je verzekering en word vergoed.
Zo weet ik dat achmea, de health check, heeft.
Dit is niet bij je huisarts. Maar op verschillende plekken. Als verzekerde is dit gratis.
Bmi, bloedsuiker, cholesterolgehalte deden ze.
Lever en hart volgens mij niet.
Maar natuurlijk kun je dit ook aan je huisarts vragen.
Ik denk dat alleen het lever onderzoek onder je eigen risico valt = betalen.
De rest kan gewoon in een consult met de huisarts of assistente. Bij ons is voor dit soort metingen bijvoorbeeld een inloopspreekuur bijde assistent.
Dit valt onder je verzekering en word vergoed.