Gezondheid alle pijlers

Gezwel gevonden

17-06-2009 20:20 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden kreeg ik last van mijn stoelgang. Eerst dacht ik dat ik beter moest opletten wat ik at. Toen ik bloederig slijm begon te verliezen gingen alarmbellen af.

Mijn moeder is 6 jaar geleden overleden aan endeldarmkanker, dus ik schrok behoorlijk.

Natuurlijk kunnen er vele oorzaken zijn dus probeerde me niet te ongerust te maken. Ben wel gelijk naar de huisarts gegaan.

Hij wilde dat er een scopie gedaan zou worden en vandaag ben ik daarvoor bij het ziekenhuis geweest. Ik moest na afloop gelijk voor de uitslag bij de arts die de scopie had gedaan. Dat had ik niet verwacht dus was al een beetje van slag.

Hij vertelde zonder omhaal dat er een gezwel zat en die moest er z.s.m. uit. Aanstaande vrijdag moet ik weer terugkomen om alles omtrent de operatie door te spreken. Ik was zo uit het veld geslagen dat ik verder geen vragen heb gesteld.

En nu zit ik thuis en borrelen alle vragen boven die ik vanmiddag had willen stellen. Ik schrijf ze allemaal op zodat ik vrijdag niets vergeet. Maar tot vrijdag blijven die onbeantwoord. Gelukkig is het overmorgen al vrijdag en heb ik een afspraak vroeg in de ochtend.

Ik merk dat afleiding zoeken lastig wordt. Ik heb geprobeerd verder te gaan met het boek waar ik aan begonnen was, maar ik lees 3x dezelfde bladzijde zonder dat de woorden doordringen.

Wat ik hiermee wil, weet ik ook eigenlijk niet....even van me afschrijven, denk ik. Mn hoofd tolt van alle emoties en gedachten.
Hoi Fieka,

Wat een naar nieuws en ook verdrietig dat je dit niet met je vriend kunt delen. Maar hier kun je altijd je ei kwijt, hoor!

Ik vind het wel super om te lezen dat je ex erbij blijft als je met de kinderen gaat praten. Dan kan hij in elk geval de kinderen goed opvangen en indirect is hij jou daarmee natuurlijk ook tot steun. Dat moet toch wel een fijn gevoel geven?

Het is nogal wat, wat er nu allemaal op je af komt. En er komt natuurlijk ook weer veel boven over vroeger met je moeder, kan ik me zo voorstellen. Heb je wel lieve vrienden / familie om je heen die jou wel op kunnen vangen als je dat nodig hebt?

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
Ojeetje toch... en wat is de 30ste dan nog ver weg he. Weet je wanneer je ongeveer de uitslagen kunt verwachten?

Veel sterkte, ook voor je gezin!!!
Nou het is best goed gegaan, het vertellen aan mijn kinderen. Ik heb het redelijk globaal gehouden en niet gelijk gezegd dat het kanker is. De oudste weet het wel maar de jongste weet alleen dat ik geopereerd moet worden. Wel heb ik gezegd dat ze niet met vragen moesten blijven rondlopen. Als ze iet willen weten, gewoon vragen en dan krijgen ze ook eerlijk antwoord.

Mijn ex en ik hebben een goede band en het belang van de kinderen staat bij ons voorop. Daarom hebben we de comunicatielijnen altijd open gehouden. Dat is gelukkig tussen ons nooit een probleem geweest. Mocht het nodig zijn dan vangt hij ze op als ik in het ziekenhuis ben.

Verder heb ik veel mensen waar ik terecht kan en die ik kan bellen als het nodig is.

Het weekend ga ik proberen om er niet al te veel mee bezig te zijn (de theorie klinkt leuk, de praktijk zal wel anders zijn) en gewoon te genieten van alles wat wel leuk is. Maandag is weer vroeg genoeg om me zorgen te maken. Vrijdag hoop ik meer duidelijkheid te hebben.

Fijn weekend iedereen!

Fieka
Fieka heel veel

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Gisteren de ct-scan en longfoto gehad. En nu is het afwachten tot vrijdag. Dan weet ik of er uitzaaiingen zijn.

En nu komt ineens het volle besef, er kan nog wel wat zitten. Natuurlijk is dat iets waar ik nu niet aan moet denken, maar dat doe ik dus wel. Vanmorgen was ik ruim een uur voor de wekker zou gaan klaarwakker. Normaal kan ik mezelf na 5x snoozen pas uit bed slepen en nu liep ik om 6 uur al met de hond buiten.

Ik ben nog steeds onrustig en kan me nog nauwelijks ergens langer dan 5 minuten op concentreren.

Het gaan lange dagen worden voor het vrijdag is.....
Hey, wat erg...

Het lijkt me wel fijn dat je met de hond kunt gaan wandelen. Lekker frisse neus halen en ondertussen dingen een beetje op een rijtje zetten...

Ik heb dit weekend te horen gekregen dat de tumor die mijn moeder een paar jaar geleden had mischien weer terug is...

Maar gelukkig was die goedaardig. Blijft toch een schok.

Ik kan me dus heel goed voorstellen wat er nu allemaal door me hoofd gaat.

Ik wens je iig heel veel sterkte en een voorspoedige genezing(door middel van behandelingen) want het kan wel ...

Dikke knuffel Stridder
Wat een verdriet, Fieka. Ik wens je heel erg veel sterkte, en hoop dat je de behandelingen snel en met succes zult doorlopen. Dikke knuffel.
Lieve Fieka,

Ik was al een paar keer komen kijken hoe het met je ging. Ik kan me zo goed voorstellen dat je nu even in de paniekstand bent geschoten. Probeer het maar gewoon op je af te laten komen. Het is natuurlijk erg vervelend dat het je niet lukt om op andere dingen te focussen, maar leg je er maar bij neer. Al die andere dingen komen vanzelf wel weer, nu heb je gewoon echt even tijd voor jezelf nodig om alle informatie te verwerken die nu in hoog tempo op je afkomt. Veel mensen kunnen hun gedachten beter en sneller ordenen als zij ze opschrijven en/of er veel over kunnen praten. Neem dus ook die tijd en vraag die aandacht als je dat nu nodig hebt.

Ik wens je heel veel sterkte!
Nummerzoveel, je hebt gelijk, ik probeer het ook maar gewoon over me heen te laten komen.

Morgen heb ik in ieder geval genoeg afleiding. Mijn dochter gaat morgen kennismaken op haar nieuwe school en 's avonds heeft ze afscheidsdisco op de basisschool. Ze heeft van zichzelf steil haar, maar ze wil graag krullen voor het feest. Vanavond alvast geprobeerd met mijn krultang en het bleef goed zitten. En toen het buurmeisje, die naar hetzelfde feestje gaat, het zag vroeg ze of ik dat ook bij haar kon doen. Dus dat houdt me wel lekker bezig

Mijn vriend is ook uit zn schulp gekropen. Hoewel hij er zelf niet veel over zegt, luistert hij wel geduldig naar mij. Hij gaat ook vrijdag mee als ik de uitslagen krijg.

Donderdag ga ik alvast wat spullen halen die ik mee moet nemen naar het ziekenhuis. Thuis slaap ik bloot, maar dat lijkt me niks in het ziekenhuis, dus op zoek naar gepaste nachtkleding. En zo zijn er nog wel meer kleine dingen die ik moet hebben. Aan de ene kant ben ik dan wel met het gebeuren bezig, maar dat is tenminste iets concreets wat ik zelf kan doen ipv afwachten wat er allemaal nog gaat komen.

Bedankt voor het meeleven. Als ik vrijdag de uitslagen heb, laat ik het jullie weten. Laten we hopen dat het relatief gezien goed nieuws is. Geen uitzaaiingen zou ik nu al een groot cadeau vinden.
Fieka heel veel sterkte
Heel veel sterkte met het lange wachten.
Jee Fieka, wat zal de wereld op zijn kop staan. Wat fijn dat je kinderen het zo goed opnemen en dat je daar in gesteund wordt door je ex.

Ik wens je heel veel sterkte voor vrijdag.

Verwen jezelf donderdag met mooie boeken, een leuke pyama, behaagelijke sloffen en heerlijk douchegel en bodylotion. Allemaal van die dingen waar je je prettiger door kan voelen.

Ik zal aan je denken!
hoi fieka!,

jeetje,ik heb je verhaal vanaf het begin gevolgt maar durfde niet zo goed te reageren omdat wat jij doormaakt ik ook heb doorgemaakt en het komt dan ineens weer zo dichtbij ofzo,ik weet ook niet....

maar ik wilde je toch ff n hart onder de riem steken en je heel veel sterkte toewensen met alles!

ik blijf je verhaal volgen hoor!

kop op he!

grtjs
Zo hehe ik zit eindelijk.

Deze dag is gelukkig omgevlogen. Ik ben de hele dag lekker met van alles en nog wat bezig geweest. Natuurlijk dacht ik wel iedere keer aan vrijdag en wat er gaat gebeuren en moest ik 4x per minuut op mn briefje kijken wat ik ook alweer zocht in de winkel waar ik was. Maar daardoor moest ik ook wel aan andere dingen denken.

Vandaag zag ik toevallig een leuke ochtendjas. Ik was al bang met een bloemetjesgeval of oma-ochtendjas moest gaan rondlopen. Als je er van houdt zijn die vast heel leuk, maar mijn smaak is het niet. Ik heb ook geen moment geaarzeld maar hem gekocht. Ik liep lang ici parix en vond dat ik wel een opkikkertje mocht en omdat mijn favoriete luchtje net op was, heb ik gelijk een grote fles aangeschaft

En ik heb ook nog echt genoten vandaag. Zoals gezegd ging mn dochter vandaag kennismaken met haar nieuwe klasgenoten voor volgend jaar en met de mentor. Toen ik haar ging ophalen kwam ze met zo'n stralend snoetje naar buiten dat ik een brok in mijn keel kreeg. Ze had al gelijk een meisje leren kennen waar het goed mee klikte. Die blijkt 2 straten hier vandaan te wonen. En het schoolfeest was ook helemaal geweldig geweest. Als ik haar dan zo gelukkig zie word ik helemaal blij.

Morgen ga ik nog even langs een ander winkelcentrum. Ga ik daar nog even snuffelen voor wat lekkere dingetjes om mee te nemen. En inderdaad wat boeken. Ook kan ik wel een nieuw schetsboek gebruiken, tijd zat om te oefenen. Ik heb al gehoord dat ik gratis internet bij mn ziekenhuisbed heb en heb ook gelijk afgesproken met mijn kinderen dat ze me altijd kunnen mailen of hyven als ze met me willen spreken.

Dajupiin, dat lijkt me logisch dat je moeite hebt met mijn verhaal. Is het lang geleden dat je hier doorheen moest? Als je er liever niet over praat begrijp ik dat best hoor.

Pfff deze dag heeft me aardig uitgeput. Ik denk dat ik straks snel in slaap val (gelukkig). Misschien slaap ik zelfs wel door tot de wekker gaat.

Wederom bedankt voor alle bemoedigende woorden en dat jullie door de lappen tekst heenkomen.
ik ontdekte een knobbel in oktober 2007,en toen ging het best snel,werd in 5 december geopereerd en in januari 2008 ben ik begonnen met het kuren,en heb dat een jaar lang moeten doen,ik zag er zo onwijs erg tegenop....een jaar lang!!! ik dacht dat ik dat nooit zou kunnen maar het jaar is ongelovelijk maar waar omgevlogen.

ik ben nu nog bezig met de laatste dingen die nog moeten gebeuren (btw,het was bij mij een kwaadaardig gezwel in mijn borst,en ik was toen 31 jaar!) de artsen zeiden dat het bijna nooit voorkomt een kwaadaardig gezwel op zo'n jonge leeftijd maar ja.....daar heb je weinig aan he!

ik heb ervoor gekozen om uit alle voorzorg heel mijn borst te laten amputeren,en nu ben ik nog bezig met de reconstructie daarvan.

op zich gaat het nu weer heel goed met me maar ik moet toegeven dat het best zwaar was om als alleenstaande moeder zoveel door te moeten maken,maar geloof me.....je word er onwijs sterk van hoor en je komt er achter dat je veel meer aankan dan dat je denkt als je net het bericht hebt gehoord dat je kanker (blijft n rotwoord!) hebt.

kop op,schouders eronder en probeer altijd positief te blijven....als ik het kan dan lukt het jou ook vast!

veel succes morgen,ik zal aan je denken!

veel liefs
Dajupiin bedankt dat je jouw verhaal hebt willen delen.

Ik ben nu 39 en ga er vooralsnog gewoon van uit dat ik in september de 40 ga halen Maar dat is inderdaad nog al wat zeg, een jaar lang kuren. Geestelijk en lichamelijk lijkt me dat toch een hele opgave.

En kanker is een rotwoord. In mijn bericht van gisteren is het de eerste keer dat ik het ook als kanker heb omschreven. Ik kwam niet verder dan gezwel en "iets wat niet goed is in mijn buik". Alsof het niet zo is als je het ook niet zo benoemd. Wat kunnen je hersenen jezelf in de maling nemen.

Gisteravond toch nog een tijdje liggen draaien voor ik in slaap viel. En als het zo doorgaat hoef ik mn wekker ook niet meer te zetten. Tegen de tijd dat hij af gaat, loop ik al met de hond buiten. Gelukkig ben ik morgen weer vroeg in de ochtend aan de beurt, dus weet ik ook vroeg waar ik aan toe ben.

Ik blijf positief en hou in gedachten dat velen voor mij de strijd al hebben gewonnen en ik niet zonder slag of stoot het strijdtoneel zal verlaten
@Fieka

Tuurlijk wordt jij 40! :-) Het leven begint pas na 40, zeggen ze toch. Echt niet dat jij dat gaat missen!

Heel veel sterkte morgen, ik zal ook aan je denken! Je moet maar zo denken, morgen is de eerste dag van jouw nieuwe toekomst!
Brrrr weer even de bibbers van me af schrijven. Aan de ene kant kan ik niet wachten tot ik morgenbij de arts zit, en aan de andere kant zie ik er als een berg tegenop.

Gelukkig weer een volle dag gehad. En mezelf schandalig verwend. 2 pyama's, leuke pantoffels die ook lekker zitten, een handcreme, 2 paar schoenen een ketting en een Wii balance board. Oké die laatste 3 zijn niet voor in het ziekenhuis, maar werd er heel blij van. En als ik dan toch mn vakantiegeld aan het uitgeven ben, dan maar gelijk goed.

Een van mijn passies is tekenen. Voor mijn beste vriendin had ik een tekening gemaakt voor in de caravan. Daar had ik gisteren al een lijstje voor gekocht en ben ik vandaag gaan geven. Ze was er blij mee, en daar word ik weer blij van.

Nummerzoveel, ik ga je absoluut niet tegenspreken

Ik laat zo snel als het gaat iets van me horen!

Veel liefs
Sterkte en
Heel veel sterkte vandaag, Fieka.
Heel veel sterkte vandaag!
Fieka, sterkte vandaag
Pfffffffffffffffffffffff hele diepe zucht van relatieve opluchting.

De uitslagen van de biopsie gaven aan dat het inderdaad om een kwaadaardig gezwel gaat.

Maar er zijn geen uitzaaiingen in mijn lever en lymfeklieren

gevonden, dus dat is positief.

Ik blijk ook een kleine cyste in mijn rechter-eierstok te hebben, en een cyste met de afmeting van een tennisbal in mijn linker-eierstok. Daar kijken ze gelijk even naar als ze de tumor gaan weghalen. Dat was in ieder geval niets om me zorgen over te maken.

Buiten dit zijn er verder geen afwijkingen gevonden.

Vannacht heb ik vrijwel niet geslapen van de spanning, ik ga lekker even een uurtje bijslapen.

Ondanks dat een groot gedeelte van de spanning weg is, zie ik toch wel een beetje tegen de operatie op. Maar goed, dat is een andere categorie
Fieka, dat valt dan relatief gezien inderdaad nog mee.

Ik kan me voorstellen dat je tegen de operatie opziet. Maar daar kom je ook weer doorheen.

Slaap even lekker, en sterkte!
Ik heb je verhaal gevolgd. En wat ben ik blij voor je dat er geen uitzaaiingen zijn! Helaas is de tumor wel kwaadaardig... En dan nog 2 cystes vinden op je eierstokken...

Slaap lekker straks, nu, vanavond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven