Gezondheid alle pijlers

Gezwel gevonden

17-06-2009 20:20 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden kreeg ik last van mijn stoelgang. Eerst dacht ik dat ik beter moest opletten wat ik at. Toen ik bloederig slijm begon te verliezen gingen alarmbellen af.

Mijn moeder is 6 jaar geleden overleden aan endeldarmkanker, dus ik schrok behoorlijk.

Natuurlijk kunnen er vele oorzaken zijn dus probeerde me niet te ongerust te maken. Ben wel gelijk naar de huisarts gegaan.

Hij wilde dat er een scopie gedaan zou worden en vandaag ben ik daarvoor bij het ziekenhuis geweest. Ik moest na afloop gelijk voor de uitslag bij de arts die de scopie had gedaan. Dat had ik niet verwacht dus was al een beetje van slag.

Hij vertelde zonder omhaal dat er een gezwel zat en die moest er z.s.m. uit. Aanstaande vrijdag moet ik weer terugkomen om alles omtrent de operatie door te spreken. Ik was zo uit het veld geslagen dat ik verder geen vragen heb gesteld.

En nu zit ik thuis en borrelen alle vragen boven die ik vanmiddag had willen stellen. Ik schrijf ze allemaal op zodat ik vrijdag niets vergeet. Maar tot vrijdag blijven die onbeantwoord. Gelukkig is het overmorgen al vrijdag en heb ik een afspraak vroeg in de ochtend.

Ik merk dat afleiding zoeken lastig wordt. Ik heb geprobeerd verder te gaan met het boek waar ik aan begonnen was, maar ik lees 3x dezelfde bladzijde zonder dat de woorden doordringen.

Wat ik hiermee wil, weet ik ook eigenlijk niet....even van me afschrijven, denk ik. Mn hoofd tolt van alle emoties en gedachten.
Oh, Fieka toch, wat een schrik!!! Tuurlijk lukt het niet om je op andere dingen te concentreren als je net zo'n nare boodschap hebt gehad. Inderdaad, probeer eerst alle vragen op een rijtje te krijgen, dat geeft ook weer wat ruimte in je hoofd.
Jeetje joh, wat naar

Ik zou alle vragen die je nu hebt, opschrijven. Overmorgen ben je weer in het ziekenhuis en dan kun je al je vragen stellen.

Sterkte
Peas on earth!
Oh sterkte meid!
Jeetje, wat een schrik zeg. Ik wens je heel veel sterkte

Lijstjes met vragen maken is wel slim, zo kun je die vragen tot vrijdag even uit je hoofd zetten en tijdens het gesprek niks vergeten.

Hou je ons op de hoogte?

Wat een rotnieuws Fieka. Logisch dat je je niet kunt concentreren op je boek.

Misschien kun je vrijdag iemand meenemen. Zij of hij kan dan samen met jou terug kijken op het gesprek en je hebt tevens een feed-back.

Sterkte meisie
Jeetje meid, wat naar voor je! Kan me heel goed voorstellen dat je even de weg kwijt bent. Het is nogal een boodschap...

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd
Bedankt voor jullie lieve reacties

Annie, ik hou jullie op de hoogte, kan ik gelijk mn ei kwijt

Bosaapje, mijn beste vriendin gaat met me mee. Zij is heel praktisch ingesteld en stelt ook gewoon vragen als ik die vergeet of nog niet had bedacht.

Ik heb mijn kinderen (bijna 12 en 14 jaar) nog niets verteld. Ik wil eerst zelf weten waar ik aan toe ben, voor ik ze iets vertel. Gelukkig zijn ze nu bij mijn ex ivm co-ouderschap regeling.

Hem heb ik wel al ingelicht en hij gaf al aan dat hij de kinderen zou opvangen als ik de operatie krijg.

Ik heb de hele nacht opgelopen omdat ik een smerig drankje had gekregen om mijn darmen schoon te maken. En al die tijd mocht ik niets anders dan dat of water. Met alle indrukken van vandaag erbij ben ik nu ontzettend moe. Ik ga proberen lekker te slapen.

Nogmaals bedankt voor de lieve woorden.

Tientje, jouw onderschrift is precies wat ik mijn vriendin in een sms schreef
Ik kan weinig nuttigs zeggen, behalve idd neem een vriendin mee. Voor de rest, heel veel stekte!
Sterkte zeg, wat een rotnieuws.
heel veel sterkte de komende tijd
Wat is wachten dan toch altijd erg ,die onzekerheid, onmenselijk!

Mag ik vragen wat jouw klachten omtrent de stoelgang waren,buiten bloederig slijm?
Heel veel sterkte
Fieka, wat naar voor je.

Kan me goed voorstellen dat alles nu wat langs je heengaat. Goed dat je al je vragen opschrijft en dat je vriendin meegaat.

Liefs, Zoete
Vannacht toch nog redelijk geslapen, vermoeidheid neemt het op een gegeven moment toch over van mn malende hersenen.

Ik ben wel blij dat ik hier van mn verhaal kwijt kan. Mijn vriend (waar ik al langer communicatie-problemen mee heb) kan/wil er niet over praten en slaat helemaal dicht als ik er iets over zeg.

Zozozo natuurlijk mag je dat vragen.

In eerste instantie had ik veel aandrang, maar eenmaal op de wc kwam er geen ontlasting. Na 3 dagen kwam het wel, en ook gelijk de hele dag door. Daarna weer een paar dagen dat ik niet kon, gevolgd door een dag bijna continu wc-bezoek. In de dagen dat ik niet kon poepen, had ik ook veel last van winderigheid. Wat voornamelijk vervelend was voor mijn omgeving

Maar het had evengoed kunnen zijn dat er aambeien of een ontsteking zat.

Ik ga straks eerst ff de deur uit, de spanning in huis is al een langere tijd te snijden. Dat is iets wat ik er nu niet echt bij kan hebben.
Oeh, vervelend dat communiceren met vriend niet lukt, zeker omdat dit zoiets ingrijpends is....

Sterkte!
Dankjewel voor je uitvoerige antwoord.

Heel veel succes morgen!
Succes morgen!
Succes Fieka..sterkte meid!!
Gisteren heb ik zoveel gedaan, ik weet zelf niet eens meer wat allemaal. Geprobeerd om niet aan vandaag te denken....wat natuurlijk helemaal niet is gelukt. Ik ben ook begonnen aan een dagboek om alles op een rijtje te krijgen.

Toch nog een paar uurtjes geslapen, maar ben ondertussen alweer vanaf 5 uur aan het spoken. Normaal heb ik altijd haast als ik vroeg de deur uit moet, maar nu kruipt de tijd.

Bedankt voor de bemoedigende woorden, ik heb ze nodig.

Als ik weer thuis ben, laat ik weer van me horen.
Nou vanochtend dus weer naar het ziekenhuis geweest. De arts heeft nog een keer uitgebreid de klachten opgeschreven en heeft ook nog de geschiedenis van mijn moeder in mijn dossier geschreven zodat ik niet steeds hetzelfde verhaal hoef te doen. Hij heeft naar mijn longen geluisterd en dat klonk allemaal goed.

Het is gelukkig niet groot, een randje met de grootte van een kindervinger ongeveer. De uitslagen waren er nog niet, waarschijnlijk ligt het vandag onder de microscoop. Maar met zijn ervaring heeft hij al heel wat gezien en hij durfde zonder uitslagen er wel vanuit te gaan dat het kwaadaardig is. Hij zei zelfs dat als de uitslagen goed terugkomen, hij veel moeite zal hebben om dat dan te geloven. Gelukkig een eerlijk en duidelijk antwoord dan een heel verhaal wat vaag blijft.

Nou gelijk is de molen aan het draaien gegaan. Heb al bloed geprikt, a.s. maandag moet ik voor longfoto's en een ct-scan. Vrijdag weer terug voor die uitslagen bij de arts van vandaag en dan de 30e voor een kennismakingsgesprek met de chirurg. Dan kan ik alle andere vragen nog stellen, deze arts wilde niet in het vaarwater van de andere gaan zitten. Hij begreep goed dat ik met vragen zat, maar wilde ook geen dingen zeggen die misschien niet klopten, daar heb ik ook niets aan. Ook wordt dan de opname besproken.

Al met al gebeurt er nu zoveel achter elkaar en in zo'n kort tijdsbestek dat ik ff loop te tollen. Maar aan de andere kant wel fijn dat alles zo snel gaat. Het is alleen nog een beetje onwerkelijk...maar dat zal wel snel genoeg bezinken.
Fieka, als het verwijderd is, moet er dan nog een nabehandeling achteraan. Chemo of zo?

Jeetje wat zul je geschrokken zijn, wat een heftig nieuws vandaag ook weer. Inderdaad fijn dat alles zo snel gaat, maar wel moeilijk om je gevoel en bewustzijn op een lijn te krijgen met het tempo van alle afspraken en nieuws dat je steeds krijgt.

Jee, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve heel veel sterkte. Dat wens ik je ook. En hopelijk, hoe vreemd en raar alles nu ook is, toch een heel klein beetje een rustig weekend.

quote:Yoels schreef op 19 juni 2009 @ 14:59:

Fieka, als het verwijderd is, moet er dan nog een nabehandeling achteraan. Chemo of zo?

Daar kon nog niet veel over worden gezegd omdat ze nog op uitslagen wachten. Mijn moeder is eerst bestraald voor het gezwel werd weggehaald, die tumor was ook veel groter. Ik heb al aangegeven dat ze naderhand van alles mogen doen, als ze eerst maar opereren.

Ik ga straks mijn kinderen vertellen dat ik onder het mes moet. Jeetje hoe doe je dat? Nou ja, we zien wel hoe het loopt. Mijn ex blijft bij het gesprek, die heb ik vanmiddag al ingelicht. Dan weet hij ook gelijk hoe ze reageren en kan hij ze als ze bij hem zijn ook goed begeleiden.

Nu ga ik maar wat eten, mijn eetlust lijdt er in ieder geval niet onder.
Oh wat naar voor je Fieke!

Ik wens je heel erg veel sterkte de komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven