Gezwel
maandag 14 maart 2016 om 15:09
Net bij de huisarts geweest. Ik voelde een gezwel in mijn buik, mijn huisarts ook. Altijd fijn om te weten dat je niet helemaal gek bent Best wel een grote, zo'n 12 cm doorsnede. Nu moet ik vrijdag voor een echo.
Ik weet niet wat ik voel op dit moment. Ongerust, niet ongerust, kweetniet. Het kan van alles zijn.
Ik zal hier af en toe van me afschrijven om er voor te zorgen dat ik niet doordraaf.
Ik weet niet wat ik voel op dit moment. Ongerust, niet ongerust, kweetniet. Het kan van alles zijn.
Ik zal hier af en toe van me afschrijven om er voor te zorgen dat ik niet doordraaf.
Oehoe!
woensdag 30 maart 2016 om 19:03
Tjonge, kon sinds vrijdag na mijn laatste post mijn account niet meer gebruiken. Had me op de een of andere manier uitgelogd en was mijn wachtwoord vergeten, duurde even voor ik een nieuwe kreeg.
Maar ik ben er weer. Toen ik zo bang was heb ik grappige dingen op Pinterest gekeken, daarna ging het weer en is de angst niet meer teruggeweest. Ik heb ook stoertjes thuis liggen maar wil die niet teveel gebruiken dus als ik het enigzinszelf kan doe ik dat
Morgen de ct scan, ik hoop dat ik stil kan liggen
Jeetje, Epinephrine, klinkt heftig ja. Gelukkig gaat het weer goed met je, dat geeft hoop.
Bedankt allemaal voor de steun, doet me goed.
Zoon is trouwens bijna 6.
Maar ik ben er weer. Toen ik zo bang was heb ik grappige dingen op Pinterest gekeken, daarna ging het weer en is de angst niet meer teruggeweest. Ik heb ook stoertjes thuis liggen maar wil die niet teveel gebruiken dus als ik het enigzinszelf kan doe ik dat
Morgen de ct scan, ik hoop dat ik stil kan liggen
Jeetje, Epinephrine, klinkt heftig ja. Gelukkig gaat het weer goed met je, dat geeft hoop.
Bedankt allemaal voor de steun, doet me goed.
Zoon is trouwens bijna 6.
Oehoe!
donderdag 31 maart 2016 om 11:10
Zit in de wachtkamer voor de scan. Heb net een liter water gekregen die ik weg moet klokken. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren en ik haat het. Ik ben een beetje nerveus.
Bovenop dit gezeur is er ook ander gezeur dat me bezighoud en ik kan het er even niet bij hebben. Lekker vaag, ik weet het, het is alleen teveel om nu op te schrijven. Stom dat er zo niks is en zo van alles tegelijk.
Weet je wat ik laat me gewoon niet gek maken. Wwdou power!!!
Maandag krijg ik trouwens de uitslagen.
Het helpt wel hier even schrijven, afleiding. Ik moet nog 400 ml en nog zo'n 15 minuten wachten. Ik zit in de kelder. Toen ze zeiden dat ik naar de kelder moest zag ik een donker iets voor me Het is helemaal niet donker en creepy hier, ziet er best gezellig uit.
Bovenop dit gezeur is er ook ander gezeur dat me bezighoud en ik kan het er even niet bij hebben. Lekker vaag, ik weet het, het is alleen teveel om nu op te schrijven. Stom dat er zo niks is en zo van alles tegelijk.
Weet je wat ik laat me gewoon niet gek maken. Wwdou power!!!
Maandag krijg ik trouwens de uitslagen.
Het helpt wel hier even schrijven, afleiding. Ik moet nog 400 ml en nog zo'n 15 minuten wachten. Ik zit in de kelder. Toen ze zeiden dat ik naar de kelder moest zag ik een donker iets voor me Het is helemaal niet donker en creepy hier, ziet er best gezellig uit.
Oehoe!
donderdag 31 maart 2016 om 20:16
Sterkte. Ik had ook meerdere grote cystes op mijn eierstokken. Deel daarvan was borderline tumor en deel ervan kwaadaardig. Bij mij zijn mijn eierstokken, baarmoeder, lymfeklieren en vetschort weggehaald. Ik hoop dat het bij jou meevalt. Als je iets wil vragen laat het me gerust weten, mag ook via PB.
vrijdag 1 april 2016 om 21:19
Gek genoeg ben ik heel rustig. Ik hoop vooral dat ie er snel uitgehaald wordt, lijk wel zwanger. Vooral als ik gegeten en gedronken heb
Ik snap eigenlijk de deels borderline deels kwaadaardig niet. Borderline is toch deels goedaardig, deels kwaadaardig? Dan zou deels borderline, deels kwaadaardig toch betekenen: deels goed, deels kwaad, deels kwaad? Dat is dan toch dubbelop? Kun je me dat uitleggen mosaur81? En wat is daar dan de behandeling van? En gaat het nu weer helemaal goed met je?
Ik snap eigenlijk de deels borderline deels kwaadaardig niet. Borderline is toch deels goedaardig, deels kwaadaardig? Dan zou deels borderline, deels kwaadaardig toch betekenen: deels goed, deels kwaad, deels kwaad? Dat is dan toch dubbelop? Kun je me dat uitleggen mosaur81? En wat is daar dan de behandeling van? En gaat het nu weer helemaal goed met je?
Oehoe!
vrijdag 1 april 2016 om 21:41
zaterdag 2 april 2016 om 12:02
Klopt. Ik had meerdere cystes stuk of 8, die borderline waren. Een borderline tumor is inderdaad niet goed maar ook niet kwaadaardig. Bij mij is echter ook in een paar van deze cystes kanker gekomen en dan is het echt kwaadaardig. Met mij gaat het nu goed, ze waren er vroeg bij en ik had geen uitzaaingen en gelukkig was het een laaggradige (langzaam groeiend) vorm. Gelukkig hoefde ik ook geen chemo.
Maar het proces is wel zwaar geweest. Eerst een lange operatie waarbij de cystes zijn weggehaald. Toen ontdekte ze dat het ook kanker was. Toen veel onderzoeken, CT, MRI en echo's, en nog een operatie waarbij ze mijn eierstokken, baarmoeder, vetschort, baarmoedermond, eileiders en lymfeklieren hebben weggehaald. Daarna kom je meteen in de overgang, en dat is best zwaar als je nog een dertiger bent. Ik mag ook geen hormonen gebruiken omdat de tumor hormoongevoelig was. Het is moeilijk dat we ook geen kinderen meer kunnen krijgen. Maar fysiek gaat het nu echt wel weer goed.
Maar we gaan gewoon heel hard duimen dat het bij jou gewoon goed is! Die kans is nog altijd groter dan dat het foute boel is!
Maar het proces is wel zwaar geweest. Eerst een lange operatie waarbij de cystes zijn weggehaald. Toen ontdekte ze dat het ook kanker was. Toen veel onderzoeken, CT, MRI en echo's, en nog een operatie waarbij ze mijn eierstokken, baarmoeder, vetschort, baarmoedermond, eileiders en lymfeklieren hebben weggehaald. Daarna kom je meteen in de overgang, en dat is best zwaar als je nog een dertiger bent. Ik mag ook geen hormonen gebruiken omdat de tumor hormoongevoelig was. Het is moeilijk dat we ook geen kinderen meer kunnen krijgen. Maar fysiek gaat het nu echt wel weer goed.
Maar we gaan gewoon heel hard duimen dat het bij jou gewoon goed is! Die kans is nog altijd groter dan dat het foute boel is!
zaterdag 2 april 2016 om 23:05
@ Mosaur81, je verhaal lijkt wat op dat van mij, ik had echter 1 grote cyste. Die (mucineuze) cyste was deels kwaadaardig en deels borderline. Ontdekt doordat ie geknapt was, eierstok & eileider zijn toen meteen verwijderd. Pas later kwam de diagnose en volgden scans etc en stadieringsoperatie waarbij lymfeklieren, vetschort, blinde darm zijn verwijderd en biopten van andere dingen zijn genomen. Ook bij mij bleek het gelukkig op tijd ontdekt, geen uitzaaiingen en dus geen chemo nodig.
Gelukkig was het bij mij allemaal maar aan 1 kant, hierdoor heb ik nog 1 eierstok en ben dus in principe nog vruchtbaar (ben nog geen 30). Desondanks vond ik het een erg heftige tijd, maar gaat het nu gelukkig weer goed.
@witwangdwergooruil, zoals Mosaur ook al zegt: de kans dat het allemaal goed is is echt groter dan de kans dat t fout is. En zelfs als het fout is kan het dus nog goed aflopen. Ik duim enorm voor je! En je mag dus pm-en als je wil.
Gelukkig was het bij mij allemaal maar aan 1 kant, hierdoor heb ik nog 1 eierstok en ben dus in principe nog vruchtbaar (ben nog geen 30). Desondanks vond ik het een erg heftige tijd, maar gaat het nu gelukkig weer goed.
@witwangdwergooruil, zoals Mosaur ook al zegt: de kans dat het allemaal goed is is echt groter dan de kans dat t fout is. En zelfs als het fout is kan het dus nog goed aflopen. Ik duim enorm voor je! En je mag dus pm-en als je wil.
zaterdag 2 april 2016 om 23:11
Nog over borderline, wat mosaur zegt is ook zoals ik het uitgelegd heb gekregen: Borderline is niet echt kwaadaardig maar ook niet echt goedaardig. Eigenlijk zijn het wel een soort kwaadaardige cellen maar ze zaaiien volgens mij zelden uit naar/door ander weefsel en dat maakt het minder gevaarlijk dan kanker. Volgens mij is het beleid bij borderline alleen operatief verwijderen. Het kán echter zijn dat een tumor wel (deels) 'echt' kwaadaardig is, en dus wel kankercellen bevat. Als dat zo is willen ze natuurlijk een beeld krijgen van in welk stadium het zich bevindt en daar wordt de behandeling dan op aangepast.
zondag 3 april 2016 om 21:49
Bedankt voor jullie verhalen. Dat is heftig Mosaur, dat je geen kinderen meer van jezelf kan krijgen! Ik heb mijn kinderen gelukkig. Ben ook al 40, dus niet zo jong als jullie. Heftig dat jullie dit mee hebben moeten maken en fijn om te lezen dat het nu goed gaat.
Over zo'n 14 uur weet ik een stukje meer. Heb een drukke maar leuke dag gehad en ga nu lekker mijn bedje in. Tot morgen!
Over zo'n 14 uur weet ik een stukje meer. Heb een drukke maar leuke dag gehad en ga nu lekker mijn bedje in. Tot morgen!
Oehoe!
maandag 4 april 2016 om 12:44
De Goden zijn tot nu toe gedankt! Geen bijzonderheden. 21 April gaat dat ding eruit en moet het voor de zekerheid nog onderzocht worden, dus het kan nog kwaadaardig zijn, maar dan ben ik er in ieder geval vroeg bij met grote kans op herstel.
Nu zit ik te wachten op de anesthesist enzo.
Goeie genade zeg, dacht dat ik redelijk rustig onder alles was, maar er is nu zo'n last van me af!
Nu zit ik te wachten op de anesthesist enzo.
Goeie genade zeg, dacht dat ik redelijk rustig onder alles was, maar er is nu zo'n last van me af!
Oehoe!