Gezondheid alle pijlers

Gezwel

14-03-2016 15:09 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net bij de huisarts geweest. Ik voelde een gezwel in mijn buik, mijn huisarts ook. Altijd fijn om te weten dat je niet helemaal gek bent Best wel een grote, zo'n 12 cm doorsnede. Nu moet ik vrijdag voor een echo.

Ik weet niet wat ik voel op dit moment. Ongerust, niet ongerust, kweetniet. Het kan van alles zijn.

Ik zal hier af en toe van me afschrijven om er voor te zorgen dat ik niet doordraaf.
Oehoe!
Hoi meiden,

Ik zit er even doorheen en aangezien ik eigenlijk toch niet zoveel steun van mijn omgeving heb schrijf ik het hier van me af.

Ik ben het zat! Die pijn en die onzekerheid. Dat ik de hele middag afspraken heb in het ziekenhuis dinsdag. Dat ik weer geopereerd moet worden! Dat ik ongesteld ben of dat er van binnen van alles aan het loslaten is, in ieder geval nog meer pijn. Dat ik een zoon heb met een grote mond en dat ik hem niet goed op kan vangen. En dat ik amper hulp heb want ze hebben om me heen allemaal hun eigen shit en dan wil ik ze zo min mogelijk lastig vallen.

Dat ik ook even niet weet hoe het met de toekomst moet. Ik was van plan om te gaan verhuizen, dat is nodig voor zoon ivm school. Na de grote vakantie moet hij naar regulier onderwijs, zit nu op speciaal onderwijs, maar dat kan niet hier in het dorp want deze school is megagroot en daar verdwaald hij in zeg maar. Prikkelgvoelig mannetje. Ik wilde in de grote vakantie verhuizen, zodat hij groep drie kan beginnen op zijn nieuwe, kleine, school en dit op deze manier zo min mogelijk impact heeft. Ik moet nog van alles doen en regelen maar ik kom er niet aan toe. Ben zelf ook prikkelgevoelig. Pfff, ik ben echt even op!

Het zal vast wel weer goed komen, maar nu heb ik er even geen kracht meer voor. Wat een gezeur!
Oehoe!
6 kilo van wat ze hebben weggehaald.
Oehoe!
Sorry dat ik niet op iedereen antwoord, maar ben wel heel blij met jullie steun!
Oehoe!
Lieve TO,

Allereerst voel je niet schuldig dat je niet overal op reageert. Ik denk dat juist iedereen die iets soortgelijks heeft meegemaakt weet hoeveel er op je af komt deze periode. Gebruik het forum vooral wanneer je er behoefte aan hebt, voel geen druk!

Heel vervelend dat je er nu zo door heen zit. Maar ook heel begrijpelijk!

Ik weet van mijn periode destijds dat ik het heel erg veel vond allemaal, fysiek herstellen voor de volgende operatie, dokters bellen, verzekeringsdingen regelen (had ik omdat ik destijds in het buitenland was), ziekenhuis afspraken, de mentale klap, en daarnaast het regelen van allerlei dingen uit je "normale" leven. Ik had daar in mijn eentje echt niet altijd de kracht voor, soms letterlijk maar ook mentaal gezien. En dan heb jij ook nog een zoontje, dus het leven draait door terwijl hij voor jou even stil staat!

Hoewel ik/wij het natuurlijk niet ineens kunnen oplossen vind ik het goed dat je hier even van me af schrijft. Verder zou ik je misschien als tip willen geven om toch te kijken hoe mensen uit je omgeving iets voor je kunnen doen. Soms willen mensen wel wat doen maar weten ze ook niet goed hoe. Juist als jij ze de kans geeft om jou ook te helpen is dat voor die mensen zelf ook vaak heel fijn. Stel dat jij bijvoorbeeld een vriendin zou hebben die nu in deze situatie zit, dan zou je toch ook heel graag iets willen betekenen?

Schroom dus niet om hulp te vragen. Is er bijvoorbeeld een (ex-)partner, vriendin, ouder of broer/zus waar je goed contact mee hebt? Kan diegene in praktische dingen helpen? Denk aan boodschappen doen, eten brengen, zoontje wegbrengen naar school oid. Maar ook bellen naar instanties, zoeken naar een huis, organisatorische zaken uitzoeken oid, zodat jij je ook bij deze zaken wat gesteund voelt.

Heel veel sterkte met alles, en in het bijzonder dinsdag met je afspraken in het zkh.

Wees niet boos op jezelf dat je er nu doorheen zit, je maakt bizar veel mee en je zit nu in de meest spannende fase van je ziekte, namelijk dat je het nog niet allemaal weet. Het is niet gek dat je geen zin hebt in nog een operatie. Ik had hetzelfde. Ik voelde me na mijn eerste operatie geweldig, ik had eindelijk geen pijn meer van de cystes van mijn eierstokken. En nu moest ik voor iets wat er niet meer zat nog een keer geopereerd worden waarbij ( voor toen was dat mijn gevoel) me alles werd afgenomen. Maar je komt in een overlevingsstand en je kan het! Gaat er dinsdag wel iemand met je mee naar het ziekenhuis? Het is wel fijn als er nog iemand meeluistert en vragen kan stellen. Maak vast een lijstje met vragen die je hebt. Ik had een kladblokje naast me liggen en al mijn vragen die in me op kwamen schreef ik daar op. Kies nu de komende tijd echt even voor jezelf en je herstel, een verhuizing is gewoon nu even teveel. En vraag inderdaad om hulp. Vraag of de buurvrouw of een vriendin boodschappen langs brengt. En dat je nog pijn hebt is niet gek, een buikoperatie is erg heftig en kan je nog lang last van hebben.

Sterkte!
Ik heb al heel lang niet meer op VIVA gekeken maar wow Witwangdwergooruil.. Ik schrik enorm van je verhaal. Wel goed dat ze je doorverwezen hebben naar een ziekenhuis dat je verder kan helpen. Het wachten is een ramp, ik ken het...

Ik sta ervan te kijken dat je zo snel naar huis toe mocht gaan. Ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en ik heb letterlijk moeten smeken of ik mocht gaan anders lag ik er nog zeker 1/2 dagen. Thuis heb ik enorm echt ENORM veel last gehad van mijn buik en been (Had een trombose been erbij gekregen) en begin deze week eindelijk weer eens met een paar uurtjes werken. Ik werd op 1 Maart geopereerd .. Doe het vooral rustig aan; Neem vooral je tijd met herstellen. Ik wens je heeeeeel veel sterkte toe..... Misschien is het handig om je gesprek in het ziekenhuis op te nemen met je telefoon. In zulke situaties is het namelijk allemaal heel erg heftig en zal je waarschijnlijk de helft van het gesprek maar mee krijgen.

Dikke Kus.
Heel veel sterkte witwangdwergooruil.
Hoe ging het gisteren in het ziekenhuis? Heb je wat meer duidelijkheid gekregen over welke operatie en behandeling je gaat krijgen? Als je er vragen over hebt stel ze gerust.

Ik denk aan je
Ik ook!
Het was even druk de afgelopen dagen, pfff

Ok het AMC. Bloed geprikt, longfoto's en afspraak gyn. Van het hele gezwel was er maar een stukje kwaadaardig. Het zat ook in het gezwel en er niet buiten. Da's al positief. Nu moet de patholoog van het AMC ook het weefsel onderzoeken. Als hij ook vindt dat het niet goed is, krijg ik een laparoscopie (laten we hopen dat het dan allemaal kan via de gaatjes) en halen ze mijn rechter eierstok, baarmoeder, bm mond, vetschort, blindedarm en lymfeklieren weg.

Mocht het eruit moeten, wordt dat natuurlijk ook onderzocht en dan krijg ik eventueel chemo. Maar ik blijf positief, volgens mij was ik er op tijd bij en zal het wel goed komen. Soms ben ik nog steeds bang maar probeer dat een beetje weg te drukken.

Woensdag hoor ik meer. Het is dan mijn zoons verjaardag dus dan zal het vast goed nieuws zijn
Oehoe!
Veel info krijg je dan in 1x . Maar ik vind het redelijk positief klinken. Ze doen alleen laparscopische operatie als ze vermoeden dat er geen uitzaaingen zijn. Fijn dat ze ook nog extra controleren of het echt kwaadaardig is. Het is zo'n heftige operatie. Je krijgt volgens mij de standaard operatie bij jouw vorm eierstokkanker, dus ook de blinde darm eruit. Klopt het dat je 1 eierstok mag houden? Dat zou heel veel zijn, dan vlieg je niet net zoals ik de overgang in.

Ik duim met je mee dat je onderzoeken allemaal positief zijn. Heb je al een operatiedatum?
O ja en ze halen het meeste weg via vagina, omdat je baarmoedermond en baarmoeder weggehaald is hebben ze de ruimte omdat via de vagina te doen, daardoor kan het via een kijkoperatie. Vond ik toen een vrij raar idee maar wel fijn dat het kan.
Nee mijn overgebleven eierstok moet er dan ook uit. Gyn zei dat het dan beter is om aan de pil te gaan zodat ik nog niet echt in de overgang kom.

Ik heb nog geen datum. Eerst moeten we de uitslag van deze patholoog afwachten. Woensdag hoor ik het.
Oehoe!
O dat is dan wel balen, maar fijn als je hormonen mag tegen de overgang. Ik had een hormoongevoelige tumor en dan mag je het niet, anders had ik het ook wel graag gewild. Om als je midden 30 bent in de overgang te komen is niet ideaal ( om even voor mezelf te spreken )

Nog even geduld dus, zoals altijd in het ziekenhuis
Lieve TO, inderdaad een hoop info. Geeft al wat meer duidelijkheid, al zijn er natuurlijk ook nog veel vragen.

Het klinkt voor mij inderdaad ook alsof je "volgens protocol" (en dat bedoel ik positief) een stadiëringsoperatie krijgt omdat er inderdaad (gedeeltelijk) kwaadaardig weefsel is gevonden.

Hoe vind je het dat ook je baarmoeder en andere eierstok worden verwijderd? Misschien een persoonlijke vraag, maar heb je bijvoorbeeld nog een kinderwens? Ik weet dat er in sommige situaties (bij mij bijvoorbeeld) ook wel eens van het protocol wordt afgeweken als je bijvoorbeeld pre-menopauze bent bent én nog een kinderwens hebt. Maar dat moet natuurlijk wel verantwoord zijn en dan kan van veel factoren afhangen (o.a., de aard van de tumor etc.) waarbij de voordelen en de gevaren tegen elkaar moeten worden afgewogen.

Ik hoop in ieder geval dat de uitslagen definitief zo positief als mogelijk blijken te zijn, dus geen uitzaaiingen. Het klinkt dan misschien een beetje gek om te zeggen omdat de periode waar je nu in zit heel heftig is en ook de 2de operatie nog best zwaar zal zijn, maar als het hierbij blijft dan was je er achteraf toch nog op tijd bij.

Sterkte met verder wachten op de uitslagen!
Helaas, alles moet eruit.

Ik heb niet echt een kinderwens meer, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

Ik baal!
Oehoe!
Pfft heftig hoor, grote tegenvaller dus. Sterkte! Gaat het op korte termijn gebeuren?
Binnen 5 weken
Oehoe!
Oh bah dan moet je er nog even tegen aan zitten te hikken.
Ja en dan ben ik net genezen van het een moet ik weer gaan genezen van het ander. Ik kan op het moment even niet zo positief zijn. Zal vast wel weer komen als ik het verwerkt heb. Zelfs het vooruitzicht nooit meer ongesteld te zijn maakt het niet beter.
Oehoe!
Ach meid toch, ik kan mij dat heel goed voorstellen
quote:Witwangdwergooruil schreef op 26 mei 2016 @ 15:29:

Ja en dan ben ik net genezen van het een moet ik weer gaan genezen van het ander. Ik kan op het moment even niet zo positief zijn. Zal vast wel weer komen als ik het verwerkt heb. Zelfs het vooruitzicht nooit meer ongesteld te zijn maakt het niet beter.Ja heel zwaar inderdaad !! Vloek en schop maar even flink van je af. Heb je een beetje afleiding en hulp in je omgeving?
He wat een rotnieuws zeg dat echt alles eruit moet. ik was daar ook heel erg van slag van. Ik was met weer hersteld en dan weet je dat weer moet en je dan weer zo rot voelt.

Las je bang bent of vragen hebt over het weghalen van alles, vraag het me gerust. Ik was erg bang daarvoor en hoe ik me na de operatie meteen zou voelen. Het niet meer ongesteld worden is fijn, al is het ook best moeilijk om daarna al je maandverband weg te gooien. En de overgang is ook nog wel een dingetje, al zal jij daar misschien wat minder last van hebben omdat je aan de pil mag.

Het voelt ook zo overbodig omdat in principe alles eruit is. Maar ze doen het voor de zekerheid het is zo'n rotkanker op een rotplek die erg gevaarlijk is.

Ga deze 5 weken veel leuke dingen doen met je zoon ( gefeliciteerd nog met hem!) en ga vooral niet werken of dingen doen waar je geen zin in hebt. Ik ben om mijn conditie tussen de operaties op peil te krijgen naar yoga gegaan, kijk wat bij jou past.
Hi Witwangdwergooruil, hoe gaat het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven