Gezondheid alle pijlers

Gezwel

14-03-2016 15:09 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net bij de huisarts geweest. Ik voelde een gezwel in mijn buik, mijn huisarts ook. Altijd fijn om te weten dat je niet helemaal gek bent Best wel een grote, zo'n 12 cm doorsnede. Nu moet ik vrijdag voor een echo.

Ik weet niet wat ik voel op dit moment. Ongerust, niet ongerust, kweetniet. Het kan van alles zijn.

Ik zal hier af en toe van me afschrijven om er voor te zorgen dat ik niet doordraaf.
Oehoe!
Sterkte met wachten tot vrijdag, probeer wat afleiding te zoeken.
Gatver, kan goed begrijpen dat dat spannend is. Succes, hopen op iets onschuldigs!
Oh dear, how sad, never mind.
Ik snap de onrust bij je TO. We kunnen je allemaal alleen een luisterend oor bieden en dat doen we graag! Heb je pijn aan het gezwel (wat een raar woord ook eigenlijk he)?
Ik zou nog wat leuke dingen gaan doen, uitstapjes. Je moet toch wat en het verzet de gedachten misschien.
Ik heb een zoontje die me wel bezighoudt maar het spookt toch door mijn hoofd. Het gezwel doet niet echt zeer alleen als je er op drukt, niet meer drukken dus Ik voel hem wel zitten met bewegen.

Ik probeer nuchter te blijven, maar ben toch wel bezorgt.
Oehoe!
Sterkte, probeer wat afleiding te zoeken zodat je er niet de hele dag aan zit te denken. En dan duimen wij voor een goede uitslag.
Iets hebben is één ding, maar wachten tot je weet wat het is, brrrrrrrr.

Voor wat het waard is, mijn moeder heeft ook een ´gezwel´. Een lever die groeit. En niet zo´n beetje ook, hij weegt inmiddels naar schatting zo´n 15 kilo. Bovendien zitten er ook nog eens allemaal cysten op, de grootste daarvan is een cm of 18.

Onhandig, maar niet pijnlijk en ook niet iets waar ze dood aan gaat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik hoop niet op een groeiende wat dan ook, ben al zwaar zat!
Oehoe!
Sterkte met wachten!

Ik ga duimen voor een goede uitslag.
Sterkte
quote:Witwangdwergooruil schreef op 14 maart 2016 @ 15:57:

Ik hoop niet op een groeiende wat dan ook, ben al zwaar zat!Dan heb je een smoes......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 14 maart 2016 @ 23:26:

[...]

Dan heb je een smoes......

Da's waar, ik ben niet dik, heb ook geen zware botten, ben gewoon g ezwellig. ( Serieus, ik kan g ezwellig niet aan elkaar schrijven van de viva.)

Het is midden in de nacht en ik moest even piesen, nu blijft het weer malen. De eerste keer inslapen ging ook al zo moeilijk.

Zoon werd net wakker, had in zijn bed geplast. Ligt nu even in mijn bed, zal ik hem hier laten? Denk het wel

Zoals jullie lezen zijn wij een erg zeikerig gezin.

Nou ga nog een poging doen. Trustuh!
Oehoe!
Hoe is het met je Witwangdwergooruil?
Lief dat je het vraagt, Ekster.

Echo kwam uit dat het een groot gezwel was, ruim 16 cm, waarschijnlijk cyste op mijn eierstok. Ik moest door naar de gyn.

Vandaag bij gyn geweest die heeft inwendig echo gemaakt. (Wist trouwens niet dat het zo gezellig bij een gynaecoloog kon zijn Is een fijne vent met humor, dus ik voelde me snel op mijn gemak.) Hij zegt dat het inderdaad een eierstok cyste is. Hij zag alleen ook twee verdachte plekjes, het kan dus kwaadaardig zijn. Nu krijg ik volgende week een ct scan om te kijken of ik verder nog vreemde dingen in mijn buik heb en is bloed geprikt om een kansberekening te maken op kanker. Week daarna de uitslag en kijken hoe verder. Stomme ding moet er in ieder geval uit.

Zelf dacht gynaecoloog aan een borderline tumor. Goedaardig met paar kwaadaardige plekjes. Als dat zo is is dat niet zo'n ramp. Dan wordt ik, na de operatie, nog 5 jaar in de gaten gehouden verder niks.

Verder afwachten dus.
Oehoe!
En ik kan weer niet in slaap komen. Pfff! Het is zo vreemd allemaal, niet te bevatten. Het overkomt mij. Ik vraag me trouwens niet af "Waarom overkomt dit mij?", want waarom zou het me niet overkomen? Ik vind het alleen maf.

Maak me trouwens ook zorgen om mijn zoon. Ik ben alleenstaand, vader is niet in de buurt. Hij heeft nog nooit bij iemand gelogeerd, 1 keer geprobeerd en dat ging niet. Alleen moet hij wel als ik geopereerd word, het wordt geen poliklinische behandeling. Als dat maar goed komt. Tis een gevoelig mannetje en het zal allemaal flink indruk op hem maken. Ook op mij trouwens, ben nog nooit geopereerd.

Waarom heb ik nou niks lekkers in huis?

Nou ja, ga weer verder malen. Zal het maar accepteren dat dat nu even niet anders is.
Oehoe!
Wat rot voor je, lijkt me angstig. sterkte
He jeetje! Ik ben benieuwd wat er uit de ct komt volgende week. Vind het knap dat je er zo rustig onder blijft hoor! Als jij de rust en kalmte bewaard zal je dit uitstralen op jouw zoon.

Misschien is het verstandig om het logeren toch alvast te gaan proberen voordat je geopereerd wordt. Ik weet natuurlijk jouw situatie niet maar misschien opa/oma, naar z'n oom/tante of heeft hij misschien een leuk vriendje of vriendinnetje waar hij mag en kan logeren. Zo kan hij er misschien alvast mee oefenen en kan het een beetje wennen. Dan heb je die stress in ieder geval niet of wat minder..

Dikke knuffel en slaap lekker!
Spannend allemaal, maar zo te horen heb je wel een goede kans op redelijk snel herstel. Blijf inderdaad rustig en probeer het je zoon uit te leggen. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!
Jullie zijn lief! Heb niet eerder gereageerd, probeer rustig te blijven. Het heeft toch geen zin om op de zaken vooruit te lopen, maar er kwam net toch angst op. Dit is de eerste keer dat ik het zo erg voel. Heeft iemand wat stoertjes voor me? :-)
Oehoe!
is deze ook goed!

( mbt dat logeren, is het een idee om kind thuis te laten en iemand bij jou in huis te laten komen?)
quote:Witwangdwergooruil schreef op 25 maart 2016 @ 14:29:

Jullie zijn lief! Heb niet eerder gereageerd, probeer rustig te blijven. Het heeft toch geen zin om op de zaken vooruit te lopen, maar er kwam net toch angst op. Dit is de eerste keer dat ik het zo erg voel. Heeft iemand wat stoertjes voor me? :-)Kan je niet even naar je huisarts bellen, zodat hij 'stoertjes' (angstremmers) voor kan schrijven?
Oh, ik heb nog 348 gram stoertjes over. Zal ik je wat doorsturen? Ik heb ze op het moment toch niet nodig.

Hoe oud is je zoon??
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hoe gaat 't nu met je?

Ik heb een aantal jaren geleden ook een grote cyste gehad op een van m'n eierstokken, bleek deels borderline en deels kwaadaardig. Als je meer wil weten stuur maar een pm. Overigens gaat 't nu prima met me, maar ik weet hoe spannend zo'n tijd kan zijn..

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven