Gezondheid alle pijlers

Gezwollen enkels

21-07-2011 13:42 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eergisteren ben ik op sollicitatiegesprek geweest en had toen mijn nette schoentjes aan. Al gauw werd ik helemaal ziek van die schoenen want ze deden zeer en ik kon amper lopen. Eenmaal thuis snel de schoenen uitgedaan en een pleister op mijn blaren gedaan.

Mijn vriend zei gister dat mijn enkels opgezwollen waren, ik nam hem niet serieus want hij maakt wel vaker een grapje. Toen ik gisteravond naar bed ging kwam ik erachter dat mijn enkels wel degelijk opgezwollen zijn, en niet zo'n beetje ook!! Het deed me denken aan toen mijn voet gekneusd/gebroken was, want zo zag de zwelling eruit.

Vriend helemaal in paniek, je moet een afspraak maken bij de dokter. Ik zo van kijk eerst hoe het morgenochtend is. Vanochtend geen enkele zwelling. Nu opeens is de zwelling terug! Mijn eigen ha is op vakantie vandaar dat ik niet 1 2 3 een afspraak maak bij een andere ha omdat mijn eigen toch wat vertrouwder is. Ik heb verder niet echt pijn (op de blaren na) en snap absoluut niet waar deze zwelling vandaan kan komen. Iemand een idee?

Graag reacties want ik begin me een beetje zorgen te maken!
@ jirelle snap dat je je een beetje zorgen maakt als er iets met je lichaam gebeurd, wat normaal nooit is! Kan zoveel redenen hebben, eiersprong, overbelast of gewoon wat zout gegeten. Ter geruststelling als ik de sokken van mijn vriend aantrek en ik doe ze s' middags uit, heb ik ze nog aan (de afdruk dan) zoveel vocht houd ik vast! Slik zelfs plastabletten. Maar ter geruststelling dus, heb hier al zooooo lang last van, voeten zijn soms klompjes en zo opgezet, maar ik sport, werk en leef nog steeds.

Heel veel succes in ieder geval en oh ja voetjes omhoog, bleekselderij en vogelsmeerseltjes (of iets van ice cold voetbalsem) werken super
eiersprong

Die gaat in het boekje naast de buis van euthanasie (Eustachius) en 'ik kom voor het verwisselen van mijn kathedraal' (katheter)
Sorry, off topic, maar heb niets zinnigs te melden over dikke enkels. Benen omhoog en gaat vanzelf wel weer over. Dat het 's ochtends minder is is heel logisch omdat je s nachts met je benen horizontaal ligt, dan loopt het vocht weer je lichaam in. Als je dan overdag even met je benen naar beneden zit of staat, worden ze weer dik.
Ok bedankt allemaal voor de tips en geruststelling ;) Ik ga kijken hoe mijn enkels er morgen uit zien
En? Leef je nog?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Nee????
Cherry

Ik lees hier over vogelsmeerseltjes? Wasda?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Altijd attent en sympathiek he, zo'n update.

TO? Kun je misschien even de beleefdheid opbrengen om ons te vertellen hoe het gaat? Er hebben hier mensen serieus met je mee zitten denken.
geen reactie, misschien hadden we haar toch moeten adviseren om meteen 112 te bellen.
quote:Jirelle schreef op 21 juli 2011 @ 19:25:

Ok bedankt allemaal voor de tips en geruststelling ;) Ik ga kijken hoe mijn enkels er morgen uit zien

En?

Je moet niet te paniekerig gaan doen over vocht in je enkels, maar als het aanhoudt moet je het wel even laten onderzoeken door een arts.
Die heeft denk ik een hartklepverklontering gehad. Door de stress, niet door die enkels.
Nou dat kan heel veel verschillende oorzaken hebben las ik net op internet. Ik kwam toen ook dit topic tegen.

Hoe gaat het nu met je enkels? wat is het geweest?
quote:missieM schreef op 17 april 2013 @ 23:32:

Hoe gaat het nu met je enkels? wat is het geweest?Dat vraag je bijna 2 jaar later?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 17 april 2013 @ 23:35:

[...]

Dat vraag je bijna 2 jaar later?Jahaa dat vraag ik vandaag ja. Toevallig kwam ik dit topic tegen op google. Ik heb toevallig vanavond dikke enkels om onverklaarbare reden. heb dat nog NOOIIIITTTTTTTT gehad. En pijnlijk zijn ze al een paar dagen. rara wat kan dat zijn?
Ik lig helemaal in een deuk hier...

En missieM, ook maar naar de huisarts, zou ik zeggen. Pijn en vocht is wel iets waar even naar gekeken moet worden, lijkt me.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Ik heb dat ook gehad, na de zomer vorig jaar. Ik heb in de zomermaanden altijd wel dikkere enkels dan normaal, maar in oktober zomaar ineens, dikke vocht-voeten en enkels. Ze deden ook pijn.

Bij de ha hebben ze een hartfilmpje gemaakt voor de zekerheid, was goed gelukkig. Bleek ik een megahoge bloeddruk te hebben... Tja. Ik had daar verder geen klachten van.

Ik heb kussens onder mijn voeten gelegd in bed, veel water gedronken, meer kon ik niet doen volgens ha.

Vervelend, maar je gaat er gelukkig niet dood aan.
Always look on the bright side of life
Oooh oud topic zie ik nu... Sorry!
Always look on the bright side of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven